Turisté se stále častěji vydávají na dovolenou do míst, kde se odehrávají jejich oblíbené televizní pořady a filmy. To, co se kdysi projevovalo tím, že si turisté prohlíželi byt Přátel ve West Village, a pak se z toho stal Dubrovník zaplavený fanoušky Hry o trůny, se nyní projevuje tím, že konkrétní hotely jsou díky Bílému lotosu zcela vyprodané.
Podle nové zprávy společnosti American Express 70 % cestovatelů z generace Z a mileniálů uvedlo, že je k cestě do dané destinace inspirovalo zhlédnutí jejího filmu. To je téměř stejně vysoké číslo jako vliv sociálních médií: 75 % všech respondentů uvedlo, že cestovali na místa poté, co viděli příspěvky přátel nebo jiných lidí o jejich cestách.
„Cestovatelé se stále více inspirují popkulturou,“ říká Audrey Hendleyová, prezidentka cestovní kanceláře American Express.
Za nárůst popularity set-jettingu mohou do jisté míry pandemické návyky. Lidé, kteří se museli stravovat doma nebo nemohli cestovat, sjížděli hodiny televizních pořadů, jako byly hitové první sezóny seriálu Bílý lotos od HBO nebo Emily v Paříži od Netflixu. Diváci z gauče, snící dopředu o tom, kdy budou zrušena cestovní omezení, s nevyužitým rozpočtem na volný čas, začali plánovat cestu, kde by mohli být hlavním hrdinou. Nyní, když jsou hranice opět otevřené, se set-jetting stává jedním z největších cestovních trendů roku 2023.
Není lepšího příkladu než Bílý lotos. Seriál byl pro HBO kritickým i komerčním úspěchem a pro cestovatele snovou inspirací. Komediální drama zachycovalo trapné interakce mezi bohatými hosty a hotelovým personálem v luxusním letovisku, které končí smrtí člověka.
Zdroj: Getty Images
První sezóna se natáčela v hotelu Four Seasons Resort Maui at Wailea a druhá sezóna se odehrávala ve sluncem zalitém a Aperol spritz plném přímořském prostředí paláce San Domenico v italské Taormině, dalšího hotelu Four Seasons. Diváci, kteří se na pořad těšili, si rezervovali skutečné nemovitosti, kde se pořad natáčel, a hledali vlastní la dolce vita, což bylo pro hotely, které se v něm objevily, povzbuzením.
„Oblíbený trend set-jettingu výrazně zvýšil zájem o Maui a Taorminu, přičemž obě ubytovací zařízení zaznamenala výrazný nárůst návštěvnosti webových stránek a kontroly dostupnosti, což v konečném důsledku vedlo ke zvýšení počtu rezervací,“ říká Marc Speichert, výkonný viceprezident a obchodní ředitel společnosti Four Seasons Hotels and Resorts.
Podle společnosti Four Seasons vzrostla návštěvnost webových stránek Four Seasons Maui jen během první sezóny meziročně o 425 %. A všichni ti diváci, kteří v neděli večer sledují HBO, mají velký vliv na rezervace na Sicílii.
„Pro nadcházející sezónu je v Taormině vyprodáno na několik termínů a výstava také upozornila na Taorminu jako na úžasnou destinaci,“ říká Speichert. Ceny v tomto objektu začínají na přibližně 1 000 EUR za noc.
Rebecca Masriová, zakladatelka luxusní cestovní kanceláře Little Emperors, říká, že klienti – zejména Američané – se stále ptají na Four Seasons na Sicílii. Říká, že poptávka po Sicílii je na vzestupu kvůli výstavě, ale také proto, že je levnější než některé oblasti, jako je pobřeží Amalfi.
„Nejen Four Seasons z toho má prospěch,“ zdůrazňuje, že výstava byla přínosem i pro další luxusní hotely v regionu. „Rocco Forte a Belmond mají hotely na Sicílii a všechny se díky seriálu staly žádanými, i když se tam nenatáčí.“
Zdroj: Getty Images
Ve Velké Británii tento fenomén dozrává z poutě na rušné nádraží Kings Cross, kde fanoušci Harryho Pottera navštěvovali nástupiště 9¾, kde fiktivní kouzelnický chlapec nastupoval do vlaku do Bradavic. Na začátku roku 2010 se hordy návštěvníků zastavovaly na zámku Highclere v Hampshire, kde se natáčelo Panství Downton. Nyní Bridgerton společnosti Netflix přivádí návštěvníky, aby strávili dny v Bathu.
„Díky výstavě přijíždí do Bathu mladší publikum,“ říká Patricia Yatesová, generální ředitelka VisitBritain. „Je skvělé vidět, že naše historie a dědictví jsou prezentovány tímto způsobem, kdy sem ve větším počtu přijíždějí mileniálové a cestovatelé z generace Z.“ Místa natáčení, jako je hrad Howard, zaznamenala od premiéry pořadu nárůst mladších návštěvníků.
Podle Hendleyho se cestovní ruch společnosti American Express na konci čtvrtého čtvrtletí loňského roku vrátil na úroveň před pandemií.
Chcete předběhnout další davy lidí? Sledujte oznámení dalšího místa natáčení filmu White Lotus. Poté, co přilákalo davy lidí na Havaj a Sicílii, se třetí série bude údajně odehrávat v Asii.
Turisté se stále častěji vydávají na dovolenou do míst, kde se odehrávají jejich oblíbené televizní pořady a filmy. To, co se kdysi projevovalo tím, že si turisté prohlíželi byt Přátel ve West Village, a pak se z toho stal Dubrovník zaplavený fanoušky Hry o trůny, se nyní projevuje tím, že konkrétní hotely jsou díky Bílému lotosu zcela vyprodané.Podle nové zprávy společnosti American Express 70 % cestovatelů z generace Z a mileniálů uvedlo, že je k cestě do dané destinace inspirovalo zhlédnutí jejího filmu. To je téměř stejně vysoké číslo jako vliv sociálních médií: 75 % všech respondentů uvedlo, že cestovali na místa poté, co viděli příspěvky přátel nebo jiných lidí o jejich cestách.„Cestovatelé se stále více inspirují popkulturou,“ říká Audrey Hendleyová, prezidentka cestovní kanceláře American Express.Za nárůst popularity set-jettingu mohou do jisté míry pandemické návyky. Lidé, kteří se museli stravovat doma nebo nemohli cestovat, sjížděli hodiny televizních pořadů, jako byly hitové první sezóny seriálu Bílý lotos od HBO nebo Emily v Paříži od Netflixu. Diváci z gauče, snící dopředu o tom, kdy budou zrušena cestovní omezení, s nevyužitým rozpočtem na volný čas, začali plánovat cestu, kde by mohli být hlavním hrdinou. Nyní, když jsou hranice opět otevřené, se set-jetting stává jedním z největších cestovních trendů roku 2023.Není lepšího příkladu než Bílý lotos. Seriál byl pro HBO kritickým i komerčním úspěchem a pro cestovatele snovou inspirací. Komediální drama zachycovalo trapné interakce mezi bohatými hosty a hotelovým personálem v luxusním letovisku, které končí smrtí člověka.První sezóna se natáčela v hotelu Four Seasons Resort Maui at Wailea a druhá sezóna se odehrávala ve sluncem zalitém a Aperol spritz plném přímořském prostředí paláce San Domenico v italské Taormině, dalšího hotelu Four Seasons. Diváci, kteří se na pořad těšili, si rezervovali skutečné nemovitosti, kde se pořad natáčel, a hledali vlastní la dolce vita, což bylo pro hotely, které se v něm objevily, povzbuzením.Chcete využít této příležitosti?„Oblíbený trend set-jettingu výrazně zvýšil zájem o Maui a Taorminu, přičemž obě ubytovací zařízení zaznamenala výrazný nárůst návštěvnosti webových stránek a kontroly dostupnosti, což v konečném důsledku vedlo ke zvýšení počtu rezervací,“ říká Marc Speichert, výkonný viceprezident a obchodní ředitel společnosti Four Seasons Hotels and Resorts.Podle společnosti Four Seasons vzrostla návštěvnost webových stránek Four Seasons Maui jen během první sezóny meziročně o 425 %. A všichni ti diváci, kteří v neděli večer sledují HBO, mají velký vliv na rezervace na Sicílii.„Pro nadcházející sezónu je v Taormině vyprodáno na několik termínů a výstava také upozornila na Taorminu jako na úžasnou destinaci,“ říká Speichert. Ceny v tomto objektu začínají na přibližně 1 000 EUR za noc.Rebecca Masriová, zakladatelka luxusní cestovní kanceláře Little Emperors, říká, že klienti – zejména Američané – se stále ptají na Four Seasons na Sicílii. Říká, že poptávka po Sicílii je na vzestupu kvůli výstavě, ale také proto, že je levnější než některé oblasti, jako je pobřeží Amalfi.„Nejen Four Seasons z toho má prospěch,“ zdůrazňuje, že výstava byla přínosem i pro další luxusní hotely v regionu. „Rocco Forte a Belmond mají hotely na Sicílii a všechny se díky seriálu staly žádanými, i když se tam nenatáčí.“Ve Velké Británii tento fenomén dozrává z poutě na rušné nádraží Kings Cross, kde fanoušci Harryho Pottera navštěvovali nástupiště 9¾, kde fiktivní kouzelnický chlapec nastupoval do vlaku do Bradavic. Na začátku roku 2010 se hordy návštěvníků zastavovaly na zámku Highclere v Hampshire, kde se natáčelo Panství Downton. Nyní Bridgerton společnosti Netflix přivádí návštěvníky, aby strávili dny v Bathu.„Díky výstavě přijíždí do Bathu mladší publikum,“ říká Patricia Yatesová, generální ředitelka VisitBritain. „Je skvělé vidět, že naše historie a dědictví jsou prezentovány tímto způsobem, kdy sem ve větším počtu přijíždějí mileniálové a cestovatelé z generace Z.“ Místa natáčení, jako je hrad Howard, zaznamenala od premiéry pořadu nárůst mladších návštěvníků.Podle Hendleyho se cestovní ruch společnosti American Express na konci čtvrtého čtvrtletí loňského roku vrátil na úroveň před pandemií.Chcete předběhnout další davy lidí? Sledujte oznámení dalšího místa natáčení filmu White Lotus. Poté, co přilákalo davy lidí na Havaj a Sicílii, se třetí série bude údajně odehrávat v Asii.