Hospodářské výsledky Cathay Pacific a růst marží GE v leteckém průmyslu
Letecká společnost Cathay Pacific Airways je připravena obnovit leteckou společnost a status hongkongského centra, jakmile se dostane z pandemie, uvedl ve středu generální ředitel dopravce poté, co vykázal ztrátu v roce 2022 na spodní hranici prognóz.
Společnost Cathay Pacific vykázala v roce 2022 větší ztrátu 834 milionů dolarů, výhled zůstává optimistický
Akcie Cathay po zveřejnění výsledků vzrostly až o 1,4 % na 7,95 hongkongského dolaru, čímž zvrátily ranní ztráty a překonaly 2,4% pokles širšího trhu, protože investoři vsadili na obrat po velkých ztrátách během pandemie.
„Velmi nás povzbudilo, že jsme v druhé polovině roku 2022 viděli jasné světlo na konci tunelu a pozitivní dynamika pokračovala i v roce 2023,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Ronald Lam.
„Po třech krutých letech pandemie Covid-19 jsme konečně vstoupili do nové vzrušující fáze, v níž přebudujeme společnost Cathay Pacific pro Hongkong.“
Letecká společnost vykázala za 12 měsíců končících 31. prosince roční ztrátu ve výši 6,55 miliardy hongkongských dolarů (834,4 milionu USD), což je větší ztráta než v předchozím roce, ale blíží se spodní hranici lednové prognózy, která předpokládala ztrátu mezi 6,4 a 7 miliardami hongkongských dolarů.
Zdroj: Getty Images
Analytici podle údajů společnosti Refinitiv očekávali průměrnou roční ztrátu ve výši 4,4 miliardy HK$. Pro letošní rok předpovídají zisk ve výši 3,9 miliardy hongkongských dolarů nyní, když Hongkong a pevninská Čína ukončily hraniční omezení.
Společnost Cathay během pandemie zaparkovala velkou část své flotily v poušti kvůli nedostatku poptávky a její zotavení zaostává za tradičním rivalem Singapore Airlines, který loni čelil méně přísným pravidlům.
Letecká společnost byla silně zasažena rušením letů v souvislosti s Covidem, uzavřením hranic a přísnými karanténními opatřeními pro posádku, což vedlo k drastickému snížení počtu zaměstnanců.
Společnost Cathay uvedla, že v prosinci provozovala přibližně třetinu kapacity letů pro cestující před pandemií a na konci roku provozovala lety pro cestující do 58 destinací, což je dvojnásobek oproti 29 destinacím, do kterých letecká společnost létala v lednu 2022.
Do konce roku 2023 by měla provozovat přibližně 70 % své předpandemické kapacity letů s cestujícími a do konce roku 2024 by se chtěla vrátit na úroveň před pandemií. Do konce roku 2022 provozovala přibližně dvě třetiny předpandemické kapacity nákladních letů.
GE po rozdělení zaznamenala růst ziskových marží v leteckém průmyslu
Společnost General Electric Co. (GE) očekává, že ziskové marže její letecké divize budou v dlouhodobém horizontu jako samostatného podniku nadále růst, uvedla společnost ve čtvrtek.
GE Aerospace, která dnes vyrábí a servisuje především proudové motory, by měla ve stejném období rovněž zaznamenat růst tržeb středním až vysokým jednociferným tempem a generovat volný peněžní tok „v souladu s čistým ziskem“, uvedl v prohlášení generální ředitel Larry Culp.
Společnost GE očekává, že tržby jejích kombinovaných jednotek pro výrobu energetických zařízení a obnovitelných zdrojů energie porostou středním jednociferným tempem s vysokou jednocifernou ziskovou marží, a to i přes silné krátkodobé tlaky v oblasti větrných turbín GE. Společnost rovněž potvrdila své finanční cíle pro rok 2023, které počítají s více než zdvojnásobením upraveného zisku a volným peněžním tokem až 4,2 miliardy dolarů.
„Fungujeme na silnějším základě a jako v zásadě jednodušší podnik, který dnes i v budoucnu vytváří významnou hodnotu,“ uvedl Culp.
Analytik společnosti Wolfe Research Nigel Coe, který má na akcie rating „outperform“, označil ve své výzkumné zprávě cíle v oblasti leteckého průmyslu za „docela působivé“. Poznamenal také, že dlouhodobý výhled GE pro její energetické jednotky je nad jeho základními odhady.
V předobchodní fázi obchodování v New Yorku v 9:00 hodin vzrostla GE o 2,4 %. Akcie za 12 měsíců před čtvrtkem vzrostly o 26 %, což je jeden z největších zisků mezi průmyslovými společnostmi a lepší výsledek než propad indexu S&P 500.
Zisky přišly poté, co GE v lednu dokončila vyčlenění své divize zdravotní péče, což byl první krok v Culpově plánu zjednodušit tento historický konglomerát jeho rozdělením. Po rozdělení v příštím roce ponesou energetické podniky název GE Vernova.
Společnost rovněž předpokládá, že tržby GE Aerospace v roce 2025 vzrostou až o polovinu desítek procent a ziskové marže se rozšíří zhruba o 20 %.
Dlouhodobé cíle odrážejí nejnovější očekávání společnosti po roce 2023 v návaznosti na Culpovu několikaletou snahu o přeměnu výrobních divizí GE.
Zdroj: Getty Images
Pozornost si získaly zejména ziskové marže v jednotce GE Aerospace, která zvyšuje dodávky proudových motorů pro Boeing a Airbus. Nové turbíny jsou na počátku své životnosti ztrátové, než začnou několik let generovat zisky díky službám.
Tento výhled podtrhuje příležitosti, které se GE snaží využít oživení letecké dopravy, zatímco se blíží její rozdělení na začátku roku 2024, které ponechá letecký průmysl jako její hlavní zbývající podnik.
Mezitím se společnost se sídlem v Bostonu snaží omladit své energetické aktivity, které čelí silnému tlaku na trhu s obnovitelnými zdroji energie.
Jedním z klíčových problémů, které budou investoři chtít od Culpa vyřešit, jsou hluboké ztráty v divizi větrných turbín společnosti, která je restrukturalizována poté, co v loňském roce stáhla širší divizi obnovitelných zdrojů energie do provozní ztráty 2,2 miliardy dolarů.
Společnost Cathay Pacific vykázala v roce 2022 větší ztrátu 834 milionů dolarů, výhled zůstává optimistickýAkcie Cathay po zveřejnění výsledků vzrostly až o 1,4 % na 7,95 hongkongského dolaru, čímž zvrátily ranní ztráty a překonaly 2,4% pokles širšího trhu, protože investoři vsadili na obrat po velkých ztrátách během pandemie.„Velmi nás povzbudilo, že jsme v druhé polovině roku 2022 viděli jasné světlo na konci tunelu a pozitivní dynamika pokračovala i v roce 2023,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Ronald Lam.„Po třech krutých letech pandemie Covid-19 jsme konečně vstoupili do nové vzrušující fáze, v níž přebudujeme společnost Cathay Pacific pro Hongkong.“Letecká společnost vykázala za 12 měsíců končících 31. prosince roční ztrátu ve výši 6,55 miliardy hongkongských dolarů , což je větší ztráta než v předchozím roce, ale blíží se spodní hranici lednové prognózy, která předpokládala ztrátu mezi 6,4 a 7 miliardami hongkongských dolarů.Analytici podle údajů společnosti Refinitiv očekávali průměrnou roční ztrátu ve výši 4,4 miliardy HK$. Pro letošní rok předpovídají zisk ve výši 3,9 miliardy hongkongských dolarů nyní, když Hongkong a pevninská Čína ukončily hraniční omezení.Společnost Cathay během pandemie zaparkovala velkou část své flotily v poušti kvůli nedostatku poptávky a její zotavení zaostává za tradičním rivalem Singapore Airlines, který loni čelil méně přísným pravidlům.Chcete využít této příležitosti?Letecká společnost byla silně zasažena rušením letů v souvislosti s Covidem, uzavřením hranic a přísnými karanténními opatřeními pro posádku, což vedlo k drastickému snížení počtu zaměstnanců.Společnost Cathay uvedla, že v prosinci provozovala přibližně třetinu kapacity letů pro cestující před pandemií a na konci roku provozovala lety pro cestující do 58 destinací, což je dvojnásobek oproti 29 destinacím, do kterých letecká společnost létala v lednu 2022.Do konce roku 2023 by měla provozovat přibližně 70 % své předpandemické kapacity letů s cestujícími a do konce roku 2024 by se chtěla vrátit na úroveň před pandemií. Do konce roku 2022 provozovala přibližně dvě třetiny předpandemické kapacity nákladních letů.GE po rozdělení zaznamenala růst ziskových marží v leteckém průmysluSpolečnost General Electric Co. očekává, že ziskové marže její letecké divize budou v dlouhodobém horizontu jako samostatného podniku nadále růst, uvedla společnost ve čtvrtek.GE Aerospace, která dnes vyrábí a servisuje především proudové motory, by měla ve stejném období rovněž zaznamenat růst tržeb středním až vysokým jednociferným tempem a generovat volný peněžní tok „v souladu s čistým ziskem“, uvedl v prohlášení generální ředitel Larry Culp.Společnost GE očekává, že tržby jejích kombinovaných jednotek pro výrobu energetických zařízení a obnovitelných zdrojů energie porostou středním jednociferným tempem s vysokou jednocifernou ziskovou marží, a to i přes silné krátkodobé tlaky v oblasti větrných turbín GE. Společnost rovněž potvrdila své finanční cíle pro rok 2023, které počítají s více než zdvojnásobením upraveného zisku a volným peněžním tokem až 4,2 miliardy dolarů.„Fungujeme na silnějším základě a jako v zásadě jednodušší podnik, který dnes i v budoucnu vytváří významnou hodnotu,“ uvedl Culp.Analytik společnosti Wolfe Research Nigel Coe, který má na akcie rating „outperform“, označil ve své výzkumné zprávě cíle v oblasti leteckého průmyslu za „docela působivé“. Poznamenal také, že dlouhodobý výhled GE pro její energetické jednotky je nad jeho základními odhady.V předobchodní fázi obchodování v New Yorku v 9:00 hodin vzrostla GE o 2,4 %. Akcie za 12 měsíců před čtvrtkem vzrostly o 26 %, což je jeden z největších zisků mezi průmyslovými společnostmi a lepší výsledek než propad indexu S&P 500.Zisky přišly poté, co GE v lednu dokončila vyčlenění své divize zdravotní péče, což byl první krok v Culpově plánu zjednodušit tento historický konglomerát jeho rozdělením. Po rozdělení v příštím roce ponesou energetické podniky název GE Vernova.Společnost rovněž předpokládá, že tržby GE Aerospace v roce 2025 vzrostou až o polovinu desítek procent a ziskové marže se rozšíří zhruba o 20 %.Dlouhodobé cíle odrážejí nejnovější očekávání společnosti po roce 2023 v návaznosti na Culpovu několikaletou snahu o přeměnu výrobních divizí GE.Pozornost si získaly zejména ziskové marže v jednotce GE Aerospace, která zvyšuje dodávky proudových motorů pro Boeing a Airbus. Nové turbíny jsou na počátku své životnosti ztrátové, než začnou několik let generovat zisky díky službám.Tento výhled podtrhuje příležitosti, které se GE snaží využít oživení letecké dopravy, zatímco se blíží její rozdělení na začátku roku 2024, které ponechá letecký průmysl jako její hlavní zbývající podnik.Mezitím se společnost se sídlem v Bostonu snaží omladit své energetické aktivity, které čelí silnému tlaku na trhu s obnovitelnými zdroji energie.Jedním z klíčových problémů, které budou investoři chtít od Culpa vyřešit, jsou hluboké ztráty v divizi větrných turbín společnosti, která je restrukturalizována poté, co v loňském roce stáhla širší divizi obnovitelných zdrojů energie do provozní ztráty 2,2 miliardy dolarů.
Společnost AppLovin Corp, jeden z nejrychleji rostoucích hráčů v oblasti digitální reklamy a mobilních technologií, získala silnou podporu od Deutsche...