Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 4 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    Minulé IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 4 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    Minulé IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Indický cestovní ruch možná brzy nepředstihne Čínu, ale stále existují „obrovské“ příležitosti

Indický letecký průmysl je sice na trajektorii silného růstu, ale neočekávejte, že by indický výjezdový cestovní ruch brzy předstihl ten čínský, tvrdí letečtí analytici.

Jan Golda Autor: Jan Golda
25 března, 2023
6 min. čtení
Zdroj: Bloomberg

Zdroj: Bloomberg

6 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Poptávka po cestování do Indie a z Indie by měla růst s tím, jak se v zemi rozšiřuje střední třída a stále více obyvatel poprvé cestuje do zahraničí, uvedl Brendan Sobie, nezávislý analytik společnosti Sobie Aviation. Ale „neočekávejte, že Indie bude v dohledné době větším odletovým trhem než Čína“.

Tato jihoasijská země sice může předstihnout Čínu jako nejlidnatější zemi světa, ale mezi jejich leteckými trhy zůstává „obrovská propast“, řekl Sobie.

„Rozdíl mezi Čínou a Indií je obrovský,“ uvedla pro CNBC Lalitya Dhavala, poradkyně pro oceňování v analytické společnosti Cirium, která se zabývá cestovním ruchem.

Ačkoli Indie má třetí největší letecký trh na světě, „celková flotila Číny je téměř pětkrát větší než stávající indická flotila, a to při téměř stejném počtu obyvatel,“ řekla a zdůraznila, že to „naznačuje prostor pro expanzi“.

Navíc pouze 7,3 % současné indické populace vlastní cestovní pas, zdůraznila Dhavala.

Advertisement
Zdroj: Getty Images

Silná trajektorie růstu Indie
Analytici se shodují, že indický trh domácího i mezinárodního cestovního ruchu má potenciál k růstu.

Chcete využít této příležitosti?

Ve srovnání s Čínou má Indie větší podíl mladých dospělých, 40 % obyvatelstva je mladší 25 let, uvedla Dhavala. „Tato generace je na vzestupné ekonomické trajektorii s rostoucí touhou a chutí cestovat a poznávat svět.“

Podle údajů společnosti Statista tvořily osoby mladší 29 let v roce 2021 34,12 % čínské populace.

V Číně rychle stárne populace. Podle údajů Pew Research Center tvořili letos dospělí lidé starší 65 let v Indii pouze 7 % populace, zatímco v Číně to bylo 14 %.

Dodala, že s rostoucím počtem žen, které vstupují do pracovního procesu, by domácnosti s dvojím příjmem také poskytly rodinám větší diskreční výdajovou sílu.

„Indie se stane jedním z těch klíčových pilířů globální letecké dopravy a příštích několik let … je příběhem Indie stejně jako kohokoli jiného,“ řekl tento týden generální ředitel společnosti Air India Campbell Wilson televizi CNBC na otázku, zda by indický cestovní ruch mohl potenciálně předstihnout čínský.

Zdroj: Getty Images

Šance pro infrastrukturu
Vláda premiéra Naréndry Módího uvedla, že do roku 2025 vynaloží 12 miliard dolarů na posílení regionální konektivity výstavbou nových letišť a rekonstrukcí stávajících, informovala agentura Reuters.

V pondělí vláda oznámila další investice do infrastruktury pro letecký sektor: zvýšení počtu letišť, dopravců a personálu, aby bylo možné udržet krok s poptávkou po cestování do Indie a z Indie, která se po odeznění pandemie rychle zvedla.

„Bez investic do infrastruktury hrozí, že bude poptávka po větším počtu letů, ale nebude dostatečná infrastruktura, která by tyto lety zvládla, zejména ve velkých městech,“ řekl Sobie.

Letecký sektor v zemi „vstupuje do fáze růstu“, uvedl ministr civilního letectví Jyotiraditya Scindia. „Musíme zavést infrastrukturu a schopnosti civilního letectví tak, abychom do roku 2047 byli schopni v rámci Indie podporovat ekonomiku v hodnotě 20 bilionů dolarů.“

Zdroj: Getty Images

„V jednu chvíli jsme kvůli Covidu neměli cestující, kteří by naplnili letecké linky. Nyní nemáme dostatek letadel, která by naše cestující převezla,“ řekl Scindia během summitu CAPA India Aviation Summit v Novém Dillí na začátku týdne.

Indie, která je podle Světového ekonomického fóra nejrychleji rostoucí ekonomikou na světě, v roce 2019 před zásahem Covidu denně přivítala 410 000 cestujících – v posledních měsících však dosáhla nového maxima 456 000 cestujících, tvrdil Scindia.

Přestože hlavní sezóna v říjnu již pominula, letiště podle něj stále vítají 420 000 až 440 000 cestujících denně.

Scindia dodal, že kapacita šesti hlavních letišť v zemi by měla do čtyř let vzrůst na 420 milionů cestujících ze současných 192 milionů.

Pohled za hranice Indie
V očekávání přílivu cestujících v příštím roce, a to jak na domácí, tak na mezinárodní úrovni, oznámil národní dopravce Air India v únoru, že nakoupí 470 letadel Boeing a Airbus – toto rozhodnutí Scindia označil za „největší objednávku v historii mezinárodního civilního letectví“.

Koncem loňského roku indický konglomerát Tata Group oznámil, že společnost Vistara se do března 2024 spojí s národním dopravcem Air India. Vistara je společným podnikem společností Tata Sons a Singapore Airlines. Po fúzi bude SIA vlastnit 25,1 % společnosti Air India.

Zdroj: Getty Images

„Příležitost pro indickou leteckou dopravu je obrovská… možnost růstu je velmi, velmi reálná,“ řekl v pondělí Wilson z Air India a dodal, že indický vlajkový dopravce se zaměřuje na mezinárodní růst, aby dohnal své konkurenty.

Indické letecké společnosti se stále z velké části zaměřují na domácí provoz, pouze 8 % hlavních leteckých společností nabízí mezinárodní linky, uvedla Dhavala ze společnosti Cirium.

Řekla však, že je optimistická a že se vláda chystá podívat se za hranice, protože země se chce stát „regionálním centrem, a ne že lety budou proudit přes Blízký východ nebo Evropu“.

Očekává se, že celková flotila indických dopravců se v příštích pěti až deseti letech zdvojnásobí, což znamená 15% tempo růstu v příštích osmi letech, poznamenala Dhavala.

„Pokud dokážeme nabídnout nabídku nonstop letů, které budou mít skvělou kvalitu, skvělé služby a budou létat bez mezipřistání do míst, kam se indičtí cestující nebo lidé cestující do Indie chtějí dostat, je příležitost mnohonásobně větší, než bylo patrné v minulosti,“ řekl Wilson.

Poptávka po cestování do Indie a z Indie by měla růst s tím, jak se v zemi rozšiřuje střední třída a stále více obyvatel poprvé cestuje do zahraničí, uvedl Brendan Sobie, nezávislý analytik společnosti Sobie Aviation. Ale „neočekávejte, že Indie bude v dohledné době větším odletovým trhem než Čína“.Tato jihoasijská země sice může předstihnout Čínu jako nejlidnatější zemi světa, ale mezi jejich leteckými trhy zůstává „obrovská propast“, řekl Sobie.„Rozdíl mezi Čínou a Indií je obrovský,“ uvedla pro CNBC Lalitya Dhavala, poradkyně pro oceňování v analytické společnosti Cirium, která se zabývá cestovním ruchem.Ačkoli Indie má třetí největší letecký trh na světě, „celková flotila Číny je téměř pětkrát větší než stávající indická flotila, a to při téměř stejném počtu obyvatel,“ řekla a zdůraznila, že to „naznačuje prostor pro expanzi“.Navíc pouze 7,3 % současné indické populace vlastní cestovní pas, zdůraznila Dhavala.Silná trajektorie růstu IndieAnalytici se shodují, že indický trh domácího i mezinárodního cestovního ruchu má potenciál k růstu.Chcete využít této příležitosti?Ve srovnání s Čínou má Indie větší podíl mladých dospělých, 40 % obyvatelstva je mladší 25 let, uvedla Dhavala. „Tato generace je na vzestupné ekonomické trajektorii s rostoucí touhou a chutí cestovat a poznávat svět.“Podle údajů společnosti Statista tvořily osoby mladší 29 let v roce 2021 34,12 % čínské populace.V Číně rychle stárne populace. Podle údajů Pew Research Center tvořili letos dospělí lidé starší 65 let v Indii pouze 7 % populace, zatímco v Číně to bylo 14 %.Dodala, že s rostoucím počtem žen, které vstupují do pracovního procesu, by domácnosti s dvojím příjmem také poskytly rodinám větší diskreční výdajovou sílu.„Indie se stane jedním z těch klíčových pilířů globální letecké dopravy a příštích několik let … je příběhem Indie stejně jako kohokoli jiného,“ řekl tento týden generální ředitel společnosti Air India Campbell Wilson televizi CNBC na otázku, zda by indický cestovní ruch mohl potenciálně předstihnout čínský.Šance pro infrastrukturuVláda premiéra Naréndry Módího uvedla, že do roku 2025 vynaloží 12 miliard dolarů na posílení regionální konektivity výstavbou nových letišť a rekonstrukcí stávajících, informovala agentura Reuters.V pondělí vláda oznámila další investice do infrastruktury pro letecký sektor: zvýšení počtu letišť, dopravců a personálu, aby bylo možné udržet krok s poptávkou po cestování do Indie a z Indie, která se po odeznění pandemie rychle zvedla.„Bez investic do infrastruktury hrozí, že bude poptávka po větším počtu letů, ale nebude dostatečná infrastruktura, která by tyto lety zvládla, zejména ve velkých městech,“ řekl Sobie.Letecký sektor v zemi „vstupuje do fáze růstu“, uvedl ministr civilního letectví Jyotiraditya Scindia. „Musíme zavést infrastrukturu a schopnosti civilního letectví tak, abychom do roku 2047 byli schopni v rámci Indie podporovat ekonomiku v hodnotě 20 bilionů dolarů.“„V jednu chvíli jsme kvůli Covidu neměli cestující, kteří by naplnili letecké linky. Nyní nemáme dostatek letadel, která by naše cestující převezla,“ řekl Scindia během summitu CAPA India Aviation Summit v Novém Dillí na začátku týdne.Indie, která je podle Světového ekonomického fóra nejrychleji rostoucí ekonomikou na světě, v roce 2019 před zásahem Covidu denně přivítala 410 000 cestujících – v posledních měsících však dosáhla nového maxima 456 000 cestujících, tvrdil Scindia.Přestože hlavní sezóna v říjnu již pominula, letiště podle něj stále vítají 420 000 až 440 000 cestujících denně.Scindia dodal, že kapacita šesti hlavních letišť v zemi by měla do čtyř let vzrůst na 420 milionů cestujících ze současných 192 milionů.Pohled za hranice IndieV očekávání přílivu cestujících v příštím roce, a to jak na domácí, tak na mezinárodní úrovni, oznámil národní dopravce Air India v únoru, že nakoupí 470 letadel Boeing a Airbus – toto rozhodnutí Scindia označil za „největší objednávku v historii mezinárodního civilního letectví“.Koncem loňského roku indický konglomerát Tata Group oznámil, že společnost Vistara se do března 2024 spojí s národním dopravcem Air India. Vistara je společným podnikem společností Tata Sons a Singapore Airlines. Po fúzi bude SIA vlastnit 25,1 % společnosti Air India.„Příležitost pro indickou leteckou dopravu je obrovská… možnost růstu je velmi, velmi reálná,“ řekl v pondělí Wilson z Air India a dodal, že indický vlajkový dopravce se zaměřuje na mezinárodní růst, aby dohnal své konkurenty.Indické letecké společnosti se stále z velké části zaměřují na domácí provoz, pouze 8 % hlavních leteckých společností nabízí mezinárodní linky, uvedla Dhavala ze společnosti Cirium.Řekla však, že je optimistická a že se vláda chystá podívat se za hranice, protože země se chce stát „regionálním centrem, a ne že lety budou proudit přes Blízký východ nebo Evropu“.Očekává se, že celková flotila indických dopravců se v příštích pěti až deseti letech zdvojnásobí, což znamená 15% tempo růstu v příštích osmi letech, poznamenala Dhavala.„Pokud dokážeme nabídnout nabídku nonstop letů, které budou mít skvělou kvalitu, skvělé služby a budou létat bez mezipřistání do míst, kam se indičtí cestující nebo lidé cestující do Indie chtějí dostat, je příležitost mnohonásobně větší, než bylo patrné v minulosti,“ řekl Wilson.
Tagy: cestováníČínaindieletectvíprůmysl

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Cena ropy vzrostla, Trump oznámil slib Indie zastavit dovoz z Ruska
      2. Trumpova 50% cla ohrožují indický export, dopady pocítí klíčová odvětví
      3. Trumpova obchodní strategie a její dopady na indický program „Make in India“
      4. Startup Jeh Aerospace získal 11 milionů dolarů na rozšíření výroby leteckých dílů
      5. Cena ropy zůstává stabilní, trhy sledují obchodní napětí mezi Indií a Ruskem
      6. Air Bank zvýšila v pololetí svůj čistý zisk téměř o polovinu oproti loňsku
      7. Trump stupňuje obchodní tlak na Indii kvůli nákupům ruské ropy
      8. Startup AIR získává 23 milionů dolarů a míří s eVTOL letouny na americký trh
      9. LG Electronics India vstupuje na burzu s IPO za 1,3 miliardy dolarů
      10. LG Electronics India překonala mateřskou firmu po silném debutu na burze
      Advertisement

      Breaking.

      03:43

      Apex Treasury míří na Nasdaq: IPO přináší 300 milionů!

      02:51

      Mexické akcie slaví: Genomma Lab vede růst o 5%

      02:48

      Brandywine Realty Trust pod tlakem: Zhoršený výhled a rostoucí dluhy

      02:46

      Huntington čelí výzvám po akvizici Cadence Bank

      02:42

      FirstSun expanduje do Jižní Kalifornie: Akvizice za 785 milionů

      02:29

      Solstice září: Zařazení do S&P 500 katapultuje akcie vzhůru

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      RBC zvyšuje hodnocení Honeywellu před plánovaným rozdělením v roce 2026

      27 října, 2025

      RBC Capital Markets nyní pohlíží na společnost Honeywell International s daleko větší důvěrou než v předchozích měsících.

      Zdroj: Unsplash

      Guggenheim zvyšuje důvěru v Microsoft díky šanci zpeněžit AI v Office

      27 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Akcie Progressive po výsledcích klesly, ale dlouhodobý příběh zůstává silný

      27 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Expand Energy může těžit z rostoucí poptávky po plynu pro AI centra

      27 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      BofA vyzdvihuje akcie s růstovým potenciálem před výsledky

      27 října, 2025

      IPO Radar.

      Navan, Inc.

      Datum IPO: 30 října, 2025
      Potenciální ocenění: 6,45 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Evergy patří mezi nejstabilnější dividendové akcie veřejných služeb v USA

      26 října, 2025

      Fed naráží na limity, mladí Američané v technologiích zůstávají bez práce

      25 října, 2025

      S&P 500 stoupá díky technologiím a uvolnění napětí mezi USA a Čínou

      23 října, 2025

      Fed potřebuje jasnější strategii, aby investory provedl nejistým obdobím

      25 října, 2025

      Inflace v USA vzrostla v září méně, než se očekávalo, a to na 3 %.

      23 října, 2025

      Tesla představuje klíčové kroky v umělé inteligenci, čipech a robotice

      26 října, 2025

      S&P 500 poprvé v historii překonal magickou hranici 6 800 bodů

      27 října, 2025

      Dow uzavřel poprvé nad hranicí 47 000 bodů díky mírné inflaci

      24 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Burzovní svět
      Akcie

      Tři hvězdné IPO roku 2025: od čínských elektromobilů po evropské alarmy

      14 října, 2025

      Po dvou letech opatrnosti se globální trh s primárními emisemi (IPO) znovu probouzí. Rok 2025 přinesl několik mimořádně úspěšných debutů,...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.