„Jsou místa, kde může být opravdu užitečný. Svět ale potřebuje krabice a čáry,“ řekl v rozhovoru Narasimhan. „Je tu jeden generální ředitel, a to jsem já.“
Narasimhan, který 20. března oficiálně nastoupil do funkce generálního ředitele, se podle svých slov několik měsíců ponořoval do provozu největšího světového řetězce kaváren, včetně práce baristy v různých kavárnách.
Jednou z prvních oblastí, na kterou se bývalý manažer společnosti PepsiCo Inc. zaměřil, byl rozsáhlý dodavatelský řetězec značky.
Například Starbucks má příliš mnoho různých kombinací šálků a víček, řekl Narasimhan.
„Překvapilo mě, kolik jsme jich měli,“ řekl. „Máme co dělat, abychom byli disciplinovanější.“
Narasimhan, který naposledy působil jako generální ředitel britské společnosti Reckitt Benckiser Group PLC, je pátým generálním ředitelem společnosti Starbucks a prvním, který přišel zvenčí od roku 1987, kdy ji Schultz převzal. Pětapadesátiletý rodák z Indie nyní řídí společnost, která prochází změnami.

Řetězec se sídlem v Seattlu dosáhl v posledních čtvrtletích rekordních tržeb, ale přiznal, že se zhoršily služby. Zákazníci pravidelně stojí ve frontách v kavárnách a u průjezdních linek a objednávají si často složité nápoje, většinou s sebou. Starbucks hodlá v příštích třech letech vynaložit miliardy dolarů, aby se pokusil zlepšit své prodejny a situaci v oblasti pracovních sil.
Narasimhan uvedl, že plánuje pravidelně pracovat po boku baristů v kavárnách, aby pochopil, proč je někdy tak obtížné připravit zákazníkovi obyčejný šálek kávy. Každý měsíc hodlá pracovat čtyři hodiny v jiné prodejně Starbucks a očekává, že jeho vedoucí pracovníci udělají totéž.
„Musíme najít způsoby, jak zajistit, abychom naslouchali a zůstali ve spojení,“ řekl Narasimhan poté, co tento měsíc pracoval u průjezdu v novém Starbucksu v chicagské čtvrti South Side.
Narasimhan v září opustil pozici generálního ředitele ve společnosti Reckitt, která vyrábí Lysol, a zahájil tak šestiměsíční ponoření do kultury a fungování společnosti Starbucks.
Strávil 40 hodin školením, aby se stal certifikovaným baristou, a navštívil obchody a zařízení v USA, Evropě a Japonsku. Narasimhan, který hovoří šesti jazyky a žil a pracoval v mnoha částech světa, řekl, že ho zaujalo, jak zákazníci mohou pít kávu, když klečí na rohožích tatami v japonském obchodě.
Společnost Starbucks se potýká se snahou některých baristů v USA o vytvoření odborů. Zhruba 3 % z 9 300 prodejen řetězce v USA se v posledních 18 měsících vyslovila pro vstup do odborů.
Narasimhan v rozhovoru uvedl, že baristé mají právo se sdružovat v odborech, pokud se tak rozhodnou, a že bude pokračovat v přístupu společnosti Starbucks, která žádá zaměstnance, aby své obavy sdělili přímo společnosti. Společnost Starbucks vyzvala zaměstnance, aby vyjednávali přímo se společností, aby dosáhli svých cílů. Řekl, že Starbucks by měl více naslouchat svým baristům a reagovat na ně.

Narasimhan a Schultz strávili mnoho dní diskusemi o prioritách společnosti před předáním vedení, uvedli oba muži. Shodli se na tom, že Starbucks musí být efektivnější a pohotovější, protože se snaží dosáhnout počtu 55 000 prodejen.
„Bylo třeba přísnosti a větší disciplíny,“ řekl Schultz minulý měsíc v rozhovoru v sídle společnosti Starbucks.
Narasimhan uvedl, že je odhodlán pokročit a urychlit stávající plán společnosti na zlepšení provozu. Schultz, který v pondělí odstoupil z funkce generálního ředitele, uvedl, že Starbucks dnes funguje lépe, než když se loni v dubnu vrátil do čela společnosti.
„Není to tak dobré, jak to bude, a není to tak špatné, jak to bylo,“ řekl pan Schultz o provozu prodejny.
Akcie Starbucksu od návratu pana Schultze do společnosti vzrostly o 8 %, zatímco index S&P 500 klesl o 15 %.
Někteří investoři zpochybňují Schultzovu schopnost distancovat se od každodenních záležitostí Starbucksu. Poté, co získal společnost Starbucks se sídlem v Seattlu a vybudoval ji z místního řetězce na mezinárodní značku, Schultz v roce 2000 odstoupil. V letech 2008 až 2017 se do funkce generálního ředitele vrátil a loni se do ní vrátil znovu, protože Starbucks hledal dlouhodobějšího lídra.
Schultz zůstane členem představenstva společnosti Starbucks a uvedl, že se bude nadále podílet na nové značce kávy s olivovým olejem a na podnikání v Číně. Schultz však uvedl, že ve společnosti Starbucks již nemá kancelář a bude se věnovat své rodinné nadaci.

Narasimhan převzal vedení většiny každodenních operací společnosti Starbucks v polovině ledna, uvedli oba muži. Nový generální ředitel uvedl, že není naivní, pokud jde o výzvy spojené s převzetím společnosti s tak významným vůdcem.
„Jsem jiný než on. Přináším jiné schopnosti,“ řekl Narasimhan.
Nový generální ředitel uvedl, že našel prostor pro snížení nedostatků a plýtvání v dodavatelském řetězci společnosti. Nové vybavení podle něj zlepší kvalitu kávy a jeho cílem je zlepšit platební technologie a další systémy, aby podpořil plánovanou globální expanzi společnosti Starbucks.
Při nedávné práci v chicagské prodejně pan Narasimhan zdravil zákazníky, kteří přicházeli k průjezdu, rozměňoval peníze a zpracovával věrnostní karty. Někdy musel opakovaně skenovat telefony zákazníků při placení. Vedoucí prodejny vyvolával průměrnou dobu obsluhy objednávek, zatímco se na obrazovce objevoval nepřetržitý proud aut, z nichž každé mělo hodiny počítající vteřiny od okamžiku, kdy se dostalo do fronty.
Po ranní špičce si Narasimhan vyžádal zpětnou vazbu od skupiny chicagských baristů. Jedna z nich řekla, že má ráda přátele, které si v práci našla, ale někdy má problém skloubit tolik povinností.
„Musím ty nápoje vyndat,“ řekla. „Mám na to méně než 40 sekund.“
Narasimhan uvedl, že Starbucks musí pragmaticky zvážit, co mohou zaměstnanci dělat v době špičky. „Lidé pijí kávu i ráno,“ řekl v rozhovoru. „S tím nic nenadělám.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























