Od společnosti Tesla až po akcie baterií, které nejsou příliš známé: Wall Street má příručku pro boom elektromobilů
Celosvětový automobilový průmysl prochází transformací, protože spotřebitelé se stále více vyhýbají vozidlům se spalovacími motory a nahrazují je elektrickými.
Podle francouzské investiční banky Societe Generale to znamená, že elektromobily získávají stále větší podíl na světovém automobilovém trhu, v Číně se nyní prodává třetina automobilů na elektrický pohon.
Analytici banky poznamenali, že „prudké zrychlení“ zavádění elektromobilů v Evropě zvýšilo jejich podíl na trhu na „výrazně více než“ 20 %, a zatímco v USA se zavádění elektromobilů zvyšuje pomalu, v Kalifornii nyní tvoří více než 20% podíl na trhu.
Souběžně s tímto přechodem vznikl ekosystém zahrnující výrobce automobilů, baterie, výrobce lithia a další subjekty, který investorům poskytuje bohaté možnosti, jak na tomto rychle se rozvíjejícím odvětví vydělat.
A přestože výrobci automobilů mohou být zřejmou hrou, Societe Generale se domnívá, že investoři by měli zvážit také vložení svých peněz do komoditních a polovodičových firem.
Banka poznamenala, že elektromobily vyžadují mnohem větší množství nerostných surovin, jako je lithium, nikl, kobalt a grafit, zatímco elektromobily využívají dvakrát více polovodičů než jejich konvenční protějšky.
Zdroj: Reuters
„Koš bateriových elektromobilů“ banky zahrnuje několik akcií napříč dodavatelským řetězcem elektromobilů, včetně výrobců Rivian, Lucid a Li Auto.
Mezi bateriemi v koši jsou i společnosti Contemporary Amperex Technology (CATL), Panasonic, Samsung SDI a Tianqi Lithium.
V oblasti materiálů se do výběru banky dostal také výrobce lithia Ganfeng Lithium, výrobce lithiových produktů Livent a australský těžař lithia Pilbara Minerals, zatímco Infineon Technologies a STMicroelectronics byly zařazeny mezi akcie čipů.
V koši akcií SocGen byly také tradiční automobilky jako Mercedes, BMW a Porsche.
Příležitost za 300 miliard dolarů Investiční banka Bernstein mezitím identifikovala řadu akcií, které podle ní budou nejvíce profitovat z přílivu čínských elektromobilů do Evropy.
„Čínské značky byly považovány za méně kvalitní, a to jak na domácím trhu, tak v zahraničí. Tento názor se však v posledních letech změnil s tím, jak se svět vydal směrem k elektrifikaci,“ napsali analytici banky pod vedením Eunice Leeové ve zprávě z 9. března.
„Elektromobily vyrobené v Číně jsou více než kdy jindy konkurenceschopné, pokud jde o kvalitu, a přinášejí užitnou hodnotu za danou cenu. Pro čínské značky elektromobilů to může být vhodný okamžik, aby zaklepaly na dveře Evropy.“
Zdroj: Getty Images
Společnost Bernstein se domnívá, že v Evropě existuje obrovská příležitost, a odhaduje, že trh s elektromobily v tomto regionu vzroste do roku 2030 na 300 miliard USD ze současných 50 miliard USD. „Vzhledem k souboru schopností, produktové řadě a globálním ambicím čínských [výrobců originálního vybavení] je to příliš dobrá příležitost, než aby ji bylo možné promarnit,“ uvedla.
Mezi čínskými výrobci elektromobilů jsou podle Bernsteinu „těmi, které je třeba sledovat“, společnosti BYD, Nio a Xpeng. Bance se také líbí dvě evropské značky vlastněné Číňany: Geely – vlastní Volvo a SAIC Motor – vlastní MG Motor.
Jako evropské automobilky „nejvíce ohrožené“ rostoucí čínskou konkurencí v Evropě Bernstein vyzdvihl Renault, Stellantis a Volkswagen. „Očekáváme, že čínští hráči na trhu s elektromobily budou úspěšnější v zaměření na kompaktní, masový segment elektromobilů, který je v Evropě zatím nedostatečně penetrovaný,“ uvedla banka.
Tesla a méně známé tituly
Společnost Tesla Inc. (TSLA) je jedním z hlavních tipů Deutsche Bank v oblasti elektromobilů.
„Mezi výrobci elektromobilů se domníváme, že býčí teze společnosti Tesla zůstává neporušená, přestože na dni pro investory chyběly některé konkrétní informace, s výhledem na rostoucí objemy téměř o 50 % v letošním roce a s cestou k prohloubení konkurenčního příkopu a prokázání vedoucí pozice v této oblasti představením platformy nové generace v nadcházejících letech,“ napsal 13. března v poznámce analytik Deutsche Emmanuel Rosner.
Jefferies má mezitím tři podprahové tituly, které mohou využít globálního boomu elektromobilů: výrobce svařovacích produktů Lincoln Electric Holdings, výrobce lakovacích zařízení Graco a společnost Nordson vyrábějící průmyslová lepidla. Jedná se o tři společnosti, které budou těžit z toho, že se celosvětově zvyšují výdaje na elektromobily, uvedl analytik Saree Boroditsky ve zprávě pro klienty z 8. března.
Společnost Lincoln Electric navrhuje a vyrábí nabíječky pro elektromobily, Graco vyvíjí těsnicí a lepicí aplikace pro montáž baterií a modulů pro elektromobily a Nordson navrhuje tepelné dávkovací aplikace pro elektromobily.
Podle francouzské investiční banky Societe Generale to znamená, že elektromobily získávají stále větší podíl na světovém automobilovém trhu, v Číně se nyní prodává třetina automobilů na elektrický pohon.Analytici banky poznamenali, že „prudké zrychlení“ zavádění elektromobilů v Evropě zvýšilo jejich podíl na trhu na „výrazně více než“ 20 %, a zatímco v USA se zavádění elektromobilů zvyšuje pomalu, v Kalifornii nyní tvoří více než 20% podíl na trhu.Souběžně s tímto přechodem vznikl ekosystém zahrnující výrobce automobilů, baterie, výrobce lithia a další subjekty, který investorům poskytuje bohaté možnosti, jak na tomto rychle se rozvíjejícím odvětví vydělat.A přestože výrobci automobilů mohou být zřejmou hrou, Societe Generale se domnívá, že investoři by měli zvážit také vložení svých peněz do komoditních a polovodičových firem.Banka poznamenala, že elektromobily vyžadují mnohem větší množství nerostných surovin, jako je lithium, nikl, kobalt a grafit, zatímco elektromobily využívají dvakrát více polovodičů než jejich konvenční protějšky.„Koš bateriových elektromobilů“ banky zahrnuje několik akcií napříč dodavatelským řetězcem elektromobilů, včetně výrobců Rivian, Lucid a Li Auto.Chcete využít této příležitosti?Mezi bateriemi v koši jsou i společnosti Contemporary Amperex Technology , Panasonic, Samsung SDI a Tianqi Lithium.V oblasti materiálů se do výběru banky dostal také výrobce lithia Ganfeng Lithium, výrobce lithiových produktů Livent a australský těžař lithia Pilbara Minerals, zatímco Infineon Technologies a STMicroelectronics byly zařazeny mezi akcie čipů.V koši akcií SocGen byly také tradiční automobilky jako Mercedes, BMW a Porsche.Příležitost za 300 miliard dolarůInvestiční banka Bernstein mezitím identifikovala řadu akcií, které podle ní budou nejvíce profitovat z přílivu čínských elektromobilů do Evropy.„Čínské značky byly považovány za méně kvalitní, a to jak na domácím trhu, tak v zahraničí. Tento názor se však v posledních letech změnil s tím, jak se svět vydal směrem k elektrifikaci,“ napsali analytici banky pod vedením Eunice Leeové ve zprávě z 9. března.„Elektromobily vyrobené v Číně jsou více než kdy jindy konkurenceschopné, pokud jde o kvalitu, a přinášejí užitnou hodnotu za danou cenu. Pro čínské značky elektromobilů to může být vhodný okamžik, aby zaklepaly na dveře Evropy.“Společnost Bernstein se domnívá, že v Evropě existuje obrovská příležitost, a odhaduje, že trh s elektromobily v tomto regionu vzroste do roku 2030 na 300 miliard USD ze současných 50 miliard USD. „Vzhledem k souboru schopností, produktové řadě a globálním ambicím čínských [výrobců originálního vybavení] je to příliš dobrá příležitost, než aby ji bylo možné promarnit,“ uvedla.Mezi čínskými výrobci elektromobilů jsou podle Bernsteinu „těmi, které je třeba sledovat“, společnosti BYD, Nio a Xpeng. Bance se také líbí dvě evropské značky vlastněné Číňany: Geely – vlastní Volvo a SAIC Motor – vlastní MG Motor.Jako evropské automobilky „nejvíce ohrožené“ rostoucí čínskou konkurencí v Evropě Bernstein vyzdvihl Renault, Stellantis a Volkswagen. „Očekáváme, že čínští hráči na trhu s elektromobily budou úspěšnější v zaměření na kompaktní, masový segment elektromobilů, který je v Evropě zatím nedostatečně penetrovaný,“ uvedla banka.Tesla a méně známé titulySpolečnost Tesla Inc. je jedním z hlavních tipů Deutsche Bank v oblasti elektromobilů.„Mezi výrobci elektromobilů se domníváme, že býčí teze společnosti Tesla zůstává neporušená, přestože na dni pro investory chyběly některé konkrétní informace, s výhledem na rostoucí objemy téměř o 50 % v letošním roce a s cestou k prohloubení konkurenčního příkopu a prokázání vedoucí pozice v této oblasti představením platformy nové generace v nadcházejících letech,“ napsal 13. března v poznámce analytik Deutsche Emmanuel Rosner.Jefferies má mezitím tři podprahové tituly, které mohou využít globálního boomu elektromobilů: výrobce svařovacích produktů Lincoln Electric Holdings, výrobce lakovacích zařízení Graco a společnost Nordson vyrábějící průmyslová lepidla. Jedná se o tři společnosti, které budou těžit z toho, že se celosvětově zvyšují výdaje na elektromobily, uvedl analytik Saree Boroditsky ve zprávě pro klienty z 8. března.Společnost Lincoln Electric navrhuje a vyrábí nabíječky pro elektromobily, Graco vyvíjí těsnicí a lepicí aplikace pro montáž baterií a modulů pro elektromobily a Nordson navrhuje tepelné dávkovací aplikace pro elektromobily.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...