Výrobci nabíječek pro elektromobily se připravují na zpomalení, protože začínají platit nová pravidla Made In America
Výrobci a provozovatelé nabíječek pro elektromobily ve Spojených státech se připravují na zpomalení výroby a zavádění, protože se snaží splnit podmínky federálního programu "Made in America" v hodnotě 7,5 miliardy dolarů, který má urychlit rozvoj tohoto odvětví.
Dlouho očekávaná pravidla, která minulý měsíc stanovil Bílý dům, jsou součástí snahy prezidenta Joea Bidena vybudovat do roku 2030 systém dálnic vhodný pro elektromobily, řešit změnu klimatu a vytvářet místní pracovní místa.
Požadavky na okamžité zahájení montáže nabíječek v amerických továrnách a na používání železných nebo ocelových krytů vyrobených v USA podle vedoucích pracovníků společností a odborníků z oboru zaskočily mnohé pracovníky v odvětví nabíjení elektromobilů.
Mezi největší výrobce a provozovatele sítí nabíjecích stanic pro elektromobily patří společnosti Tesla Inc, ChargePoint Holdings Inc , EVgo Inc a Electrify America.
Společnosti a někteří státní úředníci, kteří budou spravovat federální fondy, varují, že v zemi v současné době chybí domácí výrobní kapacity – zejména u vysokorychlostních nabíječek – a že přísné prosazování zpomalí zavádění, zvýší náklady a možná poškodí odvětví, které se Biden snaží rozvíjet.
Zdroj: Getty Images
„Všichni doufali, že dojde ke zproštění povinnosti kupovat Ameriku a vyrábět v Americe,“ řekl Aatish Patel, spoluzakladatel společnosti XCharge North America, která dováží nabíječky ze svého výrobního závodu v Pekingu. „To mnoha lidem překazilo plány.“
Požadavek, aby 55 % nákladů na komponenty pocházelo ze Spojených států, byl odložen do poloviny roku 2024, ale vedoucí pracovníci očekávali odklady i v dalších termínech.
Patel uvedl, že přesun výroby z jiné země obvykle trvá 12-18 měsíců, a dodal, že společnost XCharge, jeden z největších prodejců rychlonabíječek pro elektromobily v Evropské unii, urychluje zřízení závodu v USA, aby splnila pravidla, což by mohlo zvýšit náklady o přibližně 25-30 %.
Přibližně dvě třetiny finančních prostředků z federálního plánu dostanou státy, zatímco žadatelé, jako jsou města, okresy a indiánské kmeny, se mohou ucházet o zbytek.
V Arizoně vede snahy o vybudování dobíjecích stanic státní ministerstvo dopravy, které v příštích pěti letech očekává 76,5 milionu dolarů z federálních fondů na dobíjení.
„Buy America bude pravděpodobně dalším omezením, pokud jde o to, jak rychle můžeme stanice postavit,“ řekl agentuře Reuters Thor Anderson, projektový manažer arizonského ministerstva dopravy. „Všichni budou chtít instalovat nové nabíjecí stanice najednou, takže to bude vyvíjet velký tlak na výrobu nabíječek.“
Zdroj: Reuters
Federální vláda však uvedla, že očekává, že bude dostatek nabíječek, které uspokojí „omezenou“ počáteční poptávku, i když se program rozběhne.
VÝHODY TESLY
Rychlonabíječky mohou zvýšit dojezd o stovky kilometrů za hodinu nebo méně. V porovnání s tím, že levnějším nabíječkám úrovně 2 trvá dobití vozidla přibližně pět hodin. Po celé zemi je asi 30 000 rychlonabíjecích zařízení, z nichž asi 60 % vyrábí a provozuje přední výrobce elektromobilů Tesla Inc. (TSLA). Zvláště výkonné modely nabíječek mohou stát více než 100 000 dolarů.
Tesla je vyrábí ve své továrně v Buffalu ve státě New York a splňuje požadavky na konečnou montáž. Pro ostatní společnosti, které teprve musí v USA zřídit svou výrobu a jejichž příjmy jsou z velké části závislé na federálním programu, jsou sázky vyšší.
Tesla na příkaz americké vlády začala otevírat své dobíjecí stanice pro automobily jiných značek než Tesla, ale není jasné, zda se bude ucházet o federální prostředky. Společnost Tesla na žádost o komentář nereagovala.
První kolo výstavby v hodnotě 1,25 miliardy dolarů je zaměřeno přímo na rychlonabíječky na dálnicích, pozdější kola zahrnují například pomalejší nabíječky pro noční nabíjení.
FRUSTRUJÍCÍ RYCHLOSTNÍ PŘEKÁŽKA
Společnost EVgo Inc, (EVGO) provozovatel nabíjecí sítě s více než 850 rychlonabíjecími místy, uvedla, že existuje proces, jak individuálně požádat o odklad pravidel „Made in America“, ale není si jistá, zda to vláda povolí. Její jihokorejský výrobce nabíječek, společnost SK Signet Inc, plánuje do roku 2026 otevřít továrnu v Texasu, která bude vyrábět až 10 000 stejnosměrných rychlonabíječek ročně.
Obchodní ředitel společnosti EVgo Jonathan Levy však uvedl, že existuje riziko, že projekty v roce 2023 mohou počkat, než se dožene dodavatelský řetězec, a je obtížné je plánovat.
„Máte tuto nejistotu. Dostanu tu výjimku? Musím to odložit? Jak to vypadá?“
Akcie společnosti EVgo vyskočily 15. února, kdy americká vláda oznámila nová pravidla pro nabíječky, téměř o 10 %. Od té doby ztratily asi čtvrtinu své hodnoty. Konkurenční společnosti ChargePoint (CHPT), Wallbox, Blink Charging Co a Tritium za stejné období klesly o přibližně 30 % ve srovnání s poklesem indexu S&P 500 o téměř 5 % .
Elliot Johnson, investiční ředitel společnosti Evolve ETFs, která spravuje aktiva v hodnotě přes 4 miliardy dolarů, včetně investic do EVgo a Tesla, uvedl, že nová pravidla jsou frustrující, ale jsou to pouze rychlostní překážky.
„Jen to zvyšuje hodnotu těch, kteří jsou úspěšní,“ řekl agentuře Reuters.
Dlouho očekávaná pravidla, která minulý měsíc stanovil Bílý dům, jsou součástí snahy prezidenta Joea Bidena vybudovat do roku 2030 systém dálnic vhodný pro elektromobily, řešit změnu klimatu a vytvářet místní pracovní místa.Požadavky na okamžité zahájení montáže nabíječek v amerických továrnách a na používání železných nebo ocelových krytů vyrobených v USA podle vedoucích pracovníků společností a odborníků z oboru zaskočily mnohé pracovníky v odvětví nabíjení elektromobilů.Mezi největší výrobce a provozovatele sítí nabíjecích stanic pro elektromobily patří společnosti Tesla Inc, ChargePoint Holdings Inc , EVgo Inc a Electrify America.Společnosti a někteří státní úředníci, kteří budou spravovat federální fondy, varují, že v zemi v současné době chybí domácí výrobní kapacity – zejména u vysokorychlostních nabíječek – a že přísné prosazování zpomalí zavádění, zvýší náklady a možná poškodí odvětví, které se Biden snaží rozvíjet.„Všichni doufali, že dojde ke zproštění povinnosti kupovat Ameriku a vyrábět v Americe,“ řekl Aatish Patel, spoluzakladatel společnosti XCharge North America, která dováží nabíječky ze svého výrobního závodu v Pekingu. „To mnoha lidem překazilo plány.“Požadavek, aby 55 % nákladů na komponenty pocházelo ze Spojených států, byl odložen do poloviny roku 2024, ale vedoucí pracovníci očekávali odklady i v dalších termínech.Chcete využít této příležitosti?Patel uvedl, že přesun výroby z jiné země obvykle trvá 12-18 měsíců, a dodal, že společnost XCharge, jeden z největších prodejců rychlonabíječek pro elektromobily v Evropské unii, urychluje zřízení závodu v USA, aby splnila pravidla, což by mohlo zvýšit náklady o přibližně 25-30 %.Přibližně dvě třetiny finančních prostředků z federálního plánu dostanou státy, zatímco žadatelé, jako jsou města, okresy a indiánské kmeny, se mohou ucházet o zbytek.V Arizoně vede snahy o vybudování dobíjecích stanic státní ministerstvo dopravy, které v příštích pěti letech očekává 76,5 milionu dolarů z federálních fondů na dobíjení.„Buy America bude pravděpodobně dalším omezením, pokud jde o to, jak rychle můžeme stanice postavit,“ řekl agentuře Reuters Thor Anderson, projektový manažer arizonského ministerstva dopravy. „Všichni budou chtít instalovat nové nabíjecí stanice najednou, takže to bude vyvíjet velký tlak na výrobu nabíječek.“Federální vláda však uvedla, že očekává, že bude dostatek nabíječek, které uspokojí „omezenou“ počáteční poptávku, i když se program rozběhne.VÝHODY TESLYRychlonabíječky mohou zvýšit dojezd o stovky kilometrů za hodinu nebo méně. V porovnání s tím, že levnějším nabíječkám úrovně 2 trvá dobití vozidla přibližně pět hodin. Po celé zemi je asi 30 000 rychlonabíjecích zařízení, z nichž asi 60 % vyrábí a provozuje přední výrobce elektromobilů Tesla Inc. . Zvláště výkonné modely nabíječek mohou stát více než 100 000 dolarů.Tesla je vyrábí ve své továrně v Buffalu ve státě New York a splňuje požadavky na konečnou montáž. Pro ostatní společnosti, které teprve musí v USA zřídit svou výrobu a jejichž příjmy jsou z velké části závislé na federálním programu, jsou sázky vyšší.Tesla na příkaz americké vlády začala otevírat své dobíjecí stanice pro automobily jiných značek než Tesla, ale není jasné, zda se bude ucházet o federální prostředky. Společnost Tesla na žádost o komentář nereagovala.První kolo výstavby v hodnotě 1,25 miliardy dolarů je zaměřeno přímo na rychlonabíječky na dálnicích, pozdější kola zahrnují například pomalejší nabíječky pro noční nabíjení.FRUSTRUJÍCÍ RYCHLOSTNÍ PŘEKÁŽKASpolečnost EVgo Inc, provozovatel nabíjecí sítě s více než 850 rychlonabíjecími místy, uvedla, že existuje proces, jak individuálně požádat o odklad pravidel „Made in America“, ale není si jistá, zda to vláda povolí. Její jihokorejský výrobce nabíječek, společnost SK Signet Inc, plánuje do roku 2026 otevřít továrnu v Texasu, která bude vyrábět až 10 000 stejnosměrných rychlonabíječek ročně.Obchodní ředitel společnosti EVgo Jonathan Levy však uvedl, že existuje riziko, že projekty v roce 2023 mohou počkat, než se dožene dodavatelský řetězec, a je obtížné je plánovat.„Máte tuto nejistotu. Dostanu tu výjimku? Musím to odložit? Jak to vypadá?“Akcie společnosti EVgo vyskočily 15. února, kdy americká vláda oznámila nová pravidla pro nabíječky, téměř o 10 %. Od té doby ztratily asi čtvrtinu své hodnoty. Konkurenční společnosti ChargePoint , Wallbox, Blink Charging Co a Tritium za stejné období klesly o přibližně 30 % ve srovnání s poklesem indexu S&P 500 o téměř 5 % .Elliot Johnson, investiční ředitel společnosti Evolve ETFs, která spravuje aktiva v hodnotě přes 4 miliardy dolarů, včetně investic do EVgo a Tesla, uvedl, že nová pravidla jsou frustrující, ale jsou to pouze rychlostní překážky.„Jen to zvyšuje hodnotu těch, kteří jsou úspěšní,“ řekl agentuře Reuters.