(TSLA) letos vzrostly o více než 70 % poté, co v roce 2022 zaznamenaly největší roční pokles o 65 %.
Investoři se do tohoto miláčka elektromobilů vrhli s rostoucím apetitem po růstových akciích a se známkami oživení poptávky po elektromobilech. Konkurence je však stále tvrdší a existuje vyhlídka na další snižování cen.
Je tedy čas na nákup akcií? V pořadu CNBC „Street Signs Asia“ se utkali dva investoři.
Býk vs. medvěd Ross Gerber, prezident a generální ředitel společnosti Gerber Kawasaki Wealth Management, je neochvějným býkem společnosti Tesla.
Podle něj je Tesla nezpochybnitelným „světovým lídrem“ v oblasti udržitelné dopravy a energetiky.
„Když se podíváte na společnost, jejímž plným zaměřením je rozvoj udržitelné dopravy a energetiky, technologie Tesly je tak daleko, a to mluvím jen o technologii kolem elektromobilů a nemluvím ani o technologii plného samořízení, ale prostě technologie, kterou vybudovali, je tak daleko, že jejich příkop je tak hluboký, že budou lídrem snad ještě deset nebo více let,“ řekl.
Zdroj: Getty Images
Gerber dodal, že Tesla již nyní vyrábí více elektromobilů než kterýkoli jiný výrobce automobilů na světě, s výjimkou společnosti BYD. A je teprve „na začátku“ „masivního přechodu“ od infrastruktury založené na ropě.
Gerber je nadšený z vyhlídek prvního pick-upu společnosti Tesla – Cybertrucku – jehož výroba by měla začít koncem roku 2023.
Za jednu z takových nevýhod označil „neutuchající tlak“ na marže vzhledem k tvrdé konkurenci v odvětví elektromobilů. Tesla nemůže být lídrem v oblasti elektromobilů, aniž by snížila ceny, dodal Bido.
„Přesným důvodem, proč musíte být býkem, je to, že přichází kybernetický vůz. A byznys s nákladními automobily je obrovskou příležitostí nejen pro Teslu, ale i pro Rivian (RIVN), Ford (F) a mnoho dalších, kteří se chystají do byznysu s nákladními automobily,“ řekl a označil tento trh za „masivní“.
Francisco Bido, senior portfolio manažer Integrated Alpha Group ve společnosti F/m Investments, však uvedl, že nyní není čas sázet na Teslu.
„V Integrated Alpha máme kvantitativní proces. A díky tomuto procesu mě vede k přesvědčení, že Tesla v tuto chvíli není opravdu dobrou investicí. Podíváme se na naše kvantitativní výsledky a pak se podíváme na příběh společnosti Tesla a nejsme s ním tak spokojeni. Domníváme se, že má více nevýhod než výhod,“ řekl.
Gerber nicméně uvedl, že později v tomto roce očekává růst marží. „Myslím, že to nejhorší se pro marže děje nyní, a myslím, že se marže v průběhu času zlepší,“ dodal.
Zdroj: Getty Images
Ačkoli první čtvrtletí se Gerberovi jeví jako „sporné“, očekává, že Tesla dosáhne „masivních“ úspor nákladů, jakmile její továrna Gigafactory v Berlíně dosáhne „ziskového rozsahu“.
Jednou z nejdůležitějších součástí elektromobilu je baterie a podle Gerbera je Tesla lídrem v technologii baterií.
Tesla spolupracuje na dodávkách baterií pro svá vozidla se společnostmi Panasonic a Contemporary Amperex Technology a baterie vyrábí také ve svých obrovských továrnách Gigafactory, což je výhoda, kterou konkurenti jako Ford a GM nemají, řekl Gerber.
Bido je však méně optimistický, pokud jde o vedoucí postavení společnosti Tesla v oblasti bateriových elektromobilů. „Toyota má nejvíce a nejvyšší počet patentů pro baterie EV,“ řekl. „Mají je oni, ne Tesla.“
„Nadměrné sliby a nedostatečné plnění“ Dodávky vozů Tesla v prvním čtvrtletí sice zaostaly za očekáváním Wall Street, ale představují zlepšení oproti předchozímu čtvrtletí a byly v souladu s vlastním výhledem společnosti.
Podle Bida však nestačí, aby společnost jako Tesla pouze splnila očekávání.
„To prostě nestačí k tomu, aby se posunuli vpřed. To není dlouhodobá strategie. To je jen krátkodobé získání náběhu, že? To mi nic neříká o tom, co budou dělat příští rok,“ řekl.
Zdroj: Getty Images
Bido uvedl, že Tesla musí „překonat fázi, kdy slibuje příliš mnoho a nedodržuje to, co má,“ a jako oblast, v níž společnost slibuje příliš mnoho, uvedl kybernetický vůz. „Sliby nejsou dost dobré. V určitém okamžiku je třeba je skutečně splnit.“ Vyzval investory, aby si „udělali domácí úkoly“ a prozkoumali konkurenci.
Gerber však na druhou stranu uvedl, že Tesla je vhodnou koupí vzhledem k tomu, že je spravedlivě oceněna a obchoduje se za „daleké“ násobky svého potenciálu a dlouhodobého tempa růstu.
„Máte tuto skvělou příležitost dlouhodobě investovat do mimořádně jedinečné společnosti, která je lídrem ve svém oboru a v mnoha různých technologických segmentech,“ řekl. „A protože se jedná o extrémně volatilní investici, měli by do společnosti investovat v dolarovém průměru a z dlouhodobého hlediska se jim bude dařit nejlépe.“
letos vzrostly o více než 70 % poté, co v roce 2022 zaznamenaly největší roční pokles o 65 %.Investoři se do tohoto miláčka elektromobilů vrhli s rostoucím apetitem po růstových akciích a se známkami oživení poptávky po elektromobilech. Konkurence je však stále tvrdší a existuje vyhlídka na další snižování cen.Je tedy čas na nákup akcií? V pořadu CNBC „Street Signs Asia“ se utkali dva investoři.Býk vs. medvědRoss Gerber, prezident a generální ředitel společnosti Gerber Kawasaki Wealth Management, je neochvějným býkem společnosti Tesla.Podle něj je Tesla nezpochybnitelným „světovým lídrem“ v oblasti udržitelné dopravy a energetiky.„Když se podíváte na společnost, jejímž plným zaměřením je rozvoj udržitelné dopravy a energetiky, technologie Tesly je tak daleko, a to mluvím jen o technologii kolem elektromobilů a nemluvím ani o technologii plného samořízení, ale prostě technologie, kterou vybudovali, je tak daleko, že jejich příkop je tak hluboký, že budou lídrem snad ještě deset nebo více let,“ řekl.Gerber dodal, že Tesla již nyní vyrábí více elektromobilů než kterýkoli jiný výrobce automobilů na světě, s výjimkou společnosti BYD. A je teprve „na začátku“ „masivního přechodu“ od infrastruktury založené na ropě.Chcete využít této příležitosti?Gerber je nadšený z vyhlídek prvního pick-upu společnosti Tesla – Cybertrucku – jehož výroba by měla začít koncem roku 2023.Za jednu z takových nevýhod označil „neutuchající tlak“ na marže vzhledem k tvrdé konkurenci v odvětví elektromobilů. Tesla nemůže být lídrem v oblasti elektromobilů, aniž by snížila ceny, dodal Bido.„Přesným důvodem, proč musíte být býkem, je to, že přichází kybernetický vůz. A byznys s nákladními automobily je obrovskou příležitostí nejen pro Teslu, ale i pro Rivian , Ford a mnoho dalších, kteří se chystají do byznysu s nákladními automobily,“ řekl a označil tento trh za „masivní“.Francisco Bido, senior portfolio manažer Integrated Alpha Group ve společnosti F/m Investments, však uvedl, že nyní není čas sázet na Teslu.„V Integrated Alpha máme kvantitativní proces. A díky tomuto procesu mě vede k přesvědčení, že Tesla v tuto chvíli není opravdu dobrou investicí. Podíváme se na naše kvantitativní výsledky a pak se podíváme na příběh společnosti Tesla a nejsme s ním tak spokojeni. Domníváme se, že má více nevýhod než výhod,“ řekl.Gerber nicméně uvedl, že později v tomto roce očekává růst marží. „Myslím, že to nejhorší se pro marže děje nyní, a myslím, že se marže v průběhu času zlepší,“ dodal.Ačkoli první čtvrtletí se Gerberovi jeví jako „sporné“, očekává, že Tesla dosáhne „masivních“ úspor nákladů, jakmile její továrna Gigafactory v Berlíně dosáhne „ziskového rozsahu“.Jednou z nejdůležitějších součástí elektromobilu je baterie a podle Gerbera je Tesla lídrem v technologii baterií.Tesla spolupracuje na dodávkách baterií pro svá vozidla se společnostmi Panasonic a Contemporary Amperex Technology a baterie vyrábí také ve svých obrovských továrnách Gigafactory, což je výhoda, kterou konkurenti jako Ford a GM nemají, řekl Gerber.Bido je však méně optimistický, pokud jde o vedoucí postavení společnosti Tesla v oblasti bateriových elektromobilů. „Toyota má nejvíce a nejvyšší počet patentů pro baterie EV,“ řekl. „Mají je oni, ne Tesla.“„Nadměrné sliby a nedostatečné plnění“Dodávky vozů Tesla v prvním čtvrtletí sice zaostaly za očekáváním Wall Street, ale představují zlepšení oproti předchozímu čtvrtletí a byly v souladu s vlastním výhledem společnosti.Podle Bida však nestačí, aby společnost jako Tesla pouze splnila očekávání.„To prostě nestačí k tomu, aby se posunuli vpřed. To není dlouhodobá strategie. To je jen krátkodobé získání náběhu, že? To mi nic neříká o tom, co budou dělat příští rok,“ řekl.Bido uvedl, že Tesla musí „překonat fázi, kdy slibuje příliš mnoho a nedodržuje to, co má,“ a jako oblast, v níž společnost slibuje příliš mnoho, uvedl kybernetický vůz. „Sliby nejsou dost dobré. V určitém okamžiku je třeba je skutečně splnit.“ Vyzval investory, aby si „udělali domácí úkoly“ a prozkoumali konkurenci.Gerber však na druhou stranu uvedl, že Tesla je vhodnou koupí vzhledem k tomu, že je spravedlivě oceněna a obchoduje se za „daleké“ násobky svého potenciálu a dlouhodobého tempa růstu.„Máte tuto skvělou příležitost dlouhodobě investovat do mimořádně jedinečné společnosti, která je lídrem ve svém oboru a v mnoha různých technologických segmentech,“ řekl. „A protože se jedná o extrémně volatilní investici, měli by do společnosti investovat v dolarovém průměru a z dlouhodobého hlediska se jim bude dařit nejlépe.“
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...