Zbytek roku však může být pro tento sektor obtížnější.
V tomto týdnů oznámí čtvrtletní výsledky společnosti McDonald’s, Chipotle Mexican Grill a Domino’s Pizza. Následující týden mají své výsledky oznámit Starbucks, mateřská společnost Burger Kingu Restaurant Brands International a vlastník Taco Bell, společnost Yum Brands.
Když restaurace v únoru zveřejňovaly své zprávy za čtvrté čtvrtletí, mnohé z nich se v lednu pochlubily působivým růstem tržeb. Tyto výsledky se však snadno srovnávaly se slabými tržbami o rok dříve, kdy epidemie Covid omicron způsobila nedostatek personálu a donutila více spotřebitelů zůstat doma.
V únoru a březnu zaznamenalo odvětví méně působivý růst. Podle společnosti Black Box Intelligence, která sleduje ukazatele v restauračním průmyslu, vzrostly tržby v prodejnách v únoru o 6,8 % a v březnu o 3,2 %, zatímco v lednu činil nárůst 14,1 %.
Podle údajů Bank of America, které vycházejí z transakcí jejími zákazníky kreditními a debetními kartami, zaznamenaly restaurace s rychlým občerstvením a restaurace s příležitostným stravováním největší meziměsíční pokles tržeb.
Zdroj: Unsplash
Zatímco inflace v uplynulém roce zrychlila, investoři se obávali o ochotu spotřebitelů utrácet v restauracích. Některým segmentům, jako je rychlé občerstvení a kavárny, se obvykle v těžkých ekonomických časech daří lépe, protože jsou relativně levné a vnímané jako dostupný luxus.
Ale i když se inflace ochlazuje, někteří strávníci stále stahují své výdaje v restauracích.
Investoři budou pravděpodobně hledat lepší představu o vývoji spotřebitelských výdajů v dubnu, napsala analytička Bank of America Securities Sara Senatoreová ve středeční výzkumné zprávě.
Ale i když se nákupní zvyklosti spotřebitelů udrží, růst tržeb restaurací ve stejných prodejnách nebude po zbytek roku vypadat tak působivě, protože srovnatelné údaje z předešlého roku bude stále těžší překonat.
První čtvrtletí letošního roku „je pravděpodobně posledním čtvrtletím, kdy se srovnatelné tržby pohybují nad úrovní pandemie,“ napsal v pondělí analytik Morgan Stanley Brian Harbour ve zprávě pro klienty.
Počínaje druhým čtvrtletím budou restaurace čelit srovnávání s loňským nárůstem tržeb způsobeným dvouciferným zvýšením cen, takže se budou muset spoléhat na vyšší návštěvnost, aby dosáhly růstu tržeb. Slabá návštěvnost je pro mnoho restaurací trvalým problémem, až na některé světlé výjimky, jako je McDonald’s.
Společnosti také mohou navzdory silnému prvnímu čtvrtletí pozdržet zvyšování svých prognóz tržeb vzhledem k rostoucímu konsensu, že později v roce 2023 nastane recese, uvedl v páteční výzkumné zprávě analytik společnosti Stifel Chris O’Cull.
Zdroj: Getty Images
Kevin McCarthy, portfolio manažer fondu Next Generation Connected Consumer ETF společnosti Neuberger Berman, připustil, že jeho výhled na restaurace je negativnější než před časem. Uvedl, že společnosti McDonald’s a Chipotle jsou dvě jména, která mohou hrát v útoku a získat podíl na trhu navzdory náročnému prostředí.
Relativně vysoké ocenění akcií restaurací přináší pro toto odvětví negativa, řekl McCarthy. Podle údajů společnosti Factset se akcie společností McDonald’s, Starbucks, Chipotle, Papa John’s a Yum obchodují za více než třicetinásobek poměru ceny k zisku.
„Ocenění není levné nikde. Je pravděpodobně o standardní odchylku vyšší než cokoli, co bych považoval za hodnotu. Takže nejsme hodnotový čmuchal a nemáme ani žádný růst,“ řekl McCarthy.
Dokonce i dobré výsledky za první čtvrtletí by v důsledku toho mohly akcie restaurací oslabit, zejména pokud se vedení bude držet svých konzervativních předpovědí nebo bude na konferenčních hovorech s analytiky volit neurčitý tón.
Harbour z Morgan Stanley napsal, že akcie by mohly klesnout i při dobrých výsledcích, „pokud bude cesta vpřed méně jasná“.
Podle Jima Cramera bude týden plný zisků a ekonomických údajů znamenat pro akcie „velkou změnu“
Investoři by se měli v příštích dvou týdnech připravit na „velkou změnu v akciové gardě“, uvedl v pátek Jim Cramer z televizní stanice CNBC, protože je čeká řada kritických údajů o výnosech a ekonomických datech.
Investoři by se měli připravit na zveřejnění výsledků, které ovlivní trh, například od společnosti Coca-Cola, průmyslového koncernu 3M, oblíbeného spotřebitelského řetězce McDonald’s, General Electric, General Motors a dalších. Tato významná jména znamenají, že investoři, kteří chtějí hrát správně, si musí „udělat domácí úkoly“ před hovory o výsledcích, projít si poznámky analytiků a samozřejmě si přečíst každou příslušnou zprávu o výsledcích, řekl Cramer.
Zdroj: Mad Money
Klíčovým jménem, které je třeba sledovat, bude First Republic, jejíž výsledky budou zveřejněny v pondělí, protože je „všeobecně považována za nejohroženější regionální banku“, řekl Cramer.
General Electric a Raytheon ohlásí své výsledky v úterý, ve středu je bude následovat Boeing.
Pokud jde o ekonomické údaje, investoři by se měli připravit na číslo deflátoru osobní spotřeby, což je „nejlepší způsob, jak Federální rezervní systém měří inflaci“, řekl Cramer. To bude zveřejněno příští týden v pátek spolu s výsledky spotřebitelské společnosti Colgate.
V pátek budou reportovat také společnosti Exxon Mobil a Chevron. „Vsázím opět na Exxon,“ řekl Cramer.
Vzhledem k tomu, že v nadcházejících dnech bude reportovat celá řada významných společností, měli by mít investoři podle Cramera neustále na paměti jednu věc.
„Nikdy nevstupujte do výsledkové sezóny naslepo,“ řekl.
Zbytek roku však může být pro tento sektor obtížnější.V tomto týdnů oznámí čtvrtletní výsledky společnosti McDonald’s, Chipotle Mexican Grill a Domino’s Pizza. Následující týden mají své výsledky oznámit Starbucks, mateřská společnost Burger Kingu Restaurant Brands International a vlastník Taco Bell, společnost Yum Brands.Když restaurace v únoru zveřejňovaly své zprávy za čtvrté čtvrtletí, mnohé z nich se v lednu pochlubily působivým růstem tržeb. Tyto výsledky se však snadno srovnávaly se slabými tržbami o rok dříve, kdy epidemie Covid omicron způsobila nedostatek personálu a donutila více spotřebitelů zůstat doma.V únoru a březnu zaznamenalo odvětví méně působivý růst. Podle společnosti Black Box Intelligence, která sleduje ukazatele v restauračním průmyslu, vzrostly tržby v prodejnách v únoru o 6,8 % a v březnu o 3,2 %, zatímco v lednu činil nárůst 14,1 %.Podle údajů Bank of America, které vycházejí z transakcí jejími zákazníky kreditními a debetními kartami, zaznamenaly restaurace s rychlým občerstvením a restaurace s příležitostným stravováním největší meziměsíční pokles tržeb.Zatímco inflace v uplynulém roce zrychlila, investoři se obávali o ochotu spotřebitelů utrácet v restauracích. Některým segmentům, jako je rychlé občerstvení a kavárny, se obvykle v těžkých ekonomických časech daří lépe, protože jsou relativně levné a vnímané jako dostupný luxus.Chcete využít této příležitosti?Ale i když se inflace ochlazuje, někteří strávníci stále stahují své výdaje v restauracích.Investoři budou pravděpodobně hledat lepší představu o vývoji spotřebitelských výdajů v dubnu, napsala analytička Bank of America Securities Sara Senatoreová ve středeční výzkumné zprávě.Ale i když se nákupní zvyklosti spotřebitelů udrží, růst tržeb restaurací ve stejných prodejnách nebude po zbytek roku vypadat tak působivě, protože srovnatelné údaje z předešlého roku bude stále těžší překonat.První čtvrtletí letošního roku „je pravděpodobně posledním čtvrtletím, kdy se srovnatelné tržby pohybují nad úrovní pandemie,“ napsal v pondělí analytik Morgan Stanley Brian Harbour ve zprávě pro klienty.Počínaje druhým čtvrtletím budou restaurace čelit srovnávání s loňským nárůstem tržeb způsobeným dvouciferným zvýšením cen, takže se budou muset spoléhat na vyšší návštěvnost, aby dosáhly růstu tržeb. Slabá návštěvnost je pro mnoho restaurací trvalým problémem, až na některé světlé výjimky, jako je McDonald’s.Společnosti také mohou navzdory silnému prvnímu čtvrtletí pozdržet zvyšování svých prognóz tržeb vzhledem k rostoucímu konsensu, že později v roce 2023 nastane recese, uvedl v páteční výzkumné zprávě analytik společnosti Stifel Chris O’Cull.Kevin McCarthy, portfolio manažer fondu Next Generation Connected Consumer ETF společnosti Neuberger Berman, připustil, že jeho výhled na restaurace je negativnější než před časem. Uvedl, že společnosti McDonald’s a Chipotle jsou dvě jména, která mohou hrát v útoku a získat podíl na trhu navzdory náročnému prostředí.Relativně vysoké ocenění akcií restaurací přináší pro toto odvětví negativa, řekl McCarthy. Podle údajů společnosti Factset se akcie společností McDonald’s, Starbucks, Chipotle, Papa John’s a Yum obchodují za více než třicetinásobek poměru ceny k zisku.„Ocenění není levné nikde. Je pravděpodobně o standardní odchylku vyšší než cokoli, co bych považoval za hodnotu. Takže nejsme hodnotový čmuchal a nemáme ani žádný růst,“ řekl McCarthy.Dokonce i dobré výsledky za první čtvrtletí by v důsledku toho mohly akcie restaurací oslabit, zejména pokud se vedení bude držet svých konzervativních předpovědí nebo bude na konferenčních hovorech s analytiky volit neurčitý tón.Harbour z Morgan Stanley napsal, že akcie by mohly klesnout i při dobrých výsledcích, „pokud bude cesta vpřed méně jasná“.Podle Jima Cramera bude týden plný zisků a ekonomických údajů znamenat pro akcie „velkou změnu“Investoři by se měli v příštích dvou týdnech připravit na „velkou změnu v akciové gardě“, uvedl v pátek Jim Cramer z televizní stanice CNBC, protože je čeká řada kritických údajů o výnosech a ekonomických datech.Investoři by se měli připravit na zveřejnění výsledků, které ovlivní trh, například od společnosti Coca-Cola, průmyslového koncernu 3M, oblíbeného spotřebitelského řetězce McDonald’s, General Electric, General Motors a dalších. Tato významná jména znamenají, že investoři, kteří chtějí hrát správně, si musí „udělat domácí úkoly“ před hovory o výsledcích, projít si poznámky analytiků a samozřejmě si přečíst každou příslušnou zprávu o výsledcích, řekl Cramer.Klíčovým jménem, které je třeba sledovat, bude First Republic, jejíž výsledky budou zveřejněny v pondělí, protože je „všeobecně považována za nejohroženější regionální banku“, řekl Cramer.General Electric a Raytheon ohlásí své výsledky v úterý, ve středu je bude následovat Boeing.Pokud jde o ekonomické údaje, investoři by se měli připravit na číslo deflátoru osobní spotřeby, což je „nejlepší způsob, jak Federální rezervní systém měří inflaci“, řekl Cramer. To bude zveřejněno příští týden v pátek spolu s výsledky spotřebitelské společnosti Colgate.V pátek budou reportovat také společnosti Exxon Mobil a Chevron. „Vsázím opět na Exxon,“ řekl Cramer.Vzhledem k tomu, že v nadcházejících dnech bude reportovat celá řada významných společností, měli by mít investoři podle Cramera neustále na paměti jednu věc.„Nikdy nevstupujte do výsledkové sezóny naslepo,“ řekl.