Akcie společnosti v předobchodní fázi vzrostly o více než 4 %. Do středečního závěru letošního roku akcie vzrostly o více než 4 %.
Zde jsou výsledky společnosti Comcast ve srovnání s odhady analytiků oslovených společností Refinitiv:
Zisk na akcii: 92 centů po očištění oproti očekávaným 82 centům.
Tržby: 29,69 miliardy USD oproti očekávaným 29,3 miliardy USD.
Za čtvrtletí končící 31. března vykázala společnost Comcast zisk 3,83 miliardy dolarů, tj. 91 centů na akcii, ve srovnání s 3,55 miliardy dolarů, tj. 78 centů na akcii, o rok dříve. Po očištění o jednorázové položky vykázala společnost Comcast za poslední období zisk na akcii ve výši 92 centů.
Tržby klesly o 4 % na 29,69 miliardy USD z 31,01 miliardy USD v předchozím období, přičemž společnost upozornila, že v loňském roce vysílala v prvním čtvrtletí jak Super Bowl, tak olympijské hry v Pekingu.
Filadelfská společnost uvedla, že její upravený zisk před úroky, zdaněním a odpisy v prvním čtvrtletí vzrostl o 3 % na 9,42 miliardy USD.
Comcast uvedl, že v tomto čtvrtletí vrátil akcionářům 3,2 miliardy dolarů prostřednictvím kombinace 1,2 miliardy dolarů ve formě vyplacených dividend a 2 miliard dolarů ve formě zpětného odkupu akcií.
Společnost Comcast měla na konci tříměsíčního období meziročně o 21 000 rezidentních zákazníků širokopásmového připojení méně a během čtvrtletí jich přibylo pouze 3 000. Mírně ji podpořili firemní zákazníci. Vedení společnosti již dříve v tomto roce varovalo, že Comcast v prvním čtvrtletí pravděpodobně ztratí předplatitele širokopásmového připojení.
Přesto to bylo znamení, že se Comcast, stejně jako jeho kolegové, nadále potýká se zpomalujícím se růstem v oblasti širokopásmového připojení. Vedoucí pracovníci uvedli, že i když je míra ztráty zákazníků velmi nízká, růst stagnuje – zejména od počátku pandemie Covid -, protože čelí zvýšené konkurenci ze strany telekomunikačních a bezdrátových poskytovatelů.
Vedení společnosti Comcast na čtvrtečním hovoru k výsledkům hospodaření uvedlo, že společnost očekává, že přidávání předplatitelů bude v nejbližší době pravděpodobně problém, ale zaměří se na průměrný příjem na uživatele, aby zvýšila tržby v tomto segmentu.

Počet zákazníků mobilní divize Xfinity se během čtvrtletí zvýšil na téměř 5,67 milionu, což je známkou toho, že její bezdrátové služby – které jsou poskytovány v souvislosti s dohodou o využívání sítě Verizon´s – zůstávají světlým bodem.
Zákazníci kabelové televize pokračovali v odlivu od tradičních balíčků a Comcast během čtvrtletí ztratil 614 000 předplatitelů.
Minulý měsíc společnost Comcast oznámila, že mění způsob vykazování svých segmentů a nyní sdružuje své širokopásmové služby, kabelovou televizi a bezdrátové služby pod značkou Xfinity se svou britskou společností Sky, která zahrnuje placené televizní služby a zábavní televizní kanály pod značkou Sky, do segmentu „konektivita a platformy“. Celkové tržby tohoto segmentu činily přibližně 20,15 miliardy USD, což je mírný pokles oproti minulému čtvrtletí způsobený vlivem cizích měn.
Druhý segment, „obsah a zážitky“, zahrnuje veškeré televizní a streamovací aktivity společnosti NBCUniversal, mezinárodní sítě a kanály Sky Sports, stejně jako filmová studia a jednotky zábavních parků. Celkové tržby tohoto segmentu se ve čtvrtletí snížily o téměř 10 % na 10,26 miliardy USD.
Tržby mediálního byznysu se v prvním čtvrtletí propadly o zhruba 20 % na 6,15 miliardy dolarů, a to kvůli srovnání s loňským rokem, kdy NBC vysílala Super Bowl a měla práva na olympijské hry v Pekingu pro své televizní sítě a Peacock. Přesto společnost Comcast uvedla, že bez započtení přírůstku příjmů ve výši 1,5 miliardy dolarů z těchto dvou velkých sportovních událostí byly příjmy z médií stále nižší přibližně o 2 %.
Zhoršující se situace na reklamním trhu se v tomto čtvrtletí projevila na bilanci společnosti Comcast, stejně jako u jejích kolegů, jako jsou Paramount Global a Warner Bros. Discovery. Bez olympijských her a Super Bowlu – dvou událostí, které generují velké příjmy z reklamy – se domácí reklama ve čtvrtletí snížila přibližně o 6 %, což bylo způsobeno nižšími příjmy televizních sítí a poklesem sledovanosti televizních stanic.
Příjmy z domácí televizní distribuce se bez olympijských her zvýšily, což bylo podle společnosti Comcast způsobeno především vyššími příjmy společnosti Peacock, která měla více placených předplatitelů.

Comcast uvedl, že počet předplatitelů společnosti Peacock vzrostl meziročně o více než 60 % na 22 milionů a tržby se zvýšily o 45 % na 685 milionů USD. Společnost Peacock vykázala ztrátu 704 milionů USD, zatímco ve stejném období loňského roku ztráta činila 456 milionů USD.
V minulém čtvrtletí společnost uvedla, že ztráty Peacock budou v letošním roce činit přibližně 3 miliardy USD. Náklady na streamovací služby nadále zatěžovaly zisk mediálního segmentu. Vedení společnosti ve čtvrtek uvedlo, že je výsledky společnosti Peacock „povzbudily“ a po očekávaném vrcholu ztrát v letošním roce dojde k postupnému zlepšování. Prezident společnosti Comcast Mike Cavanagh uvedl, že společnost věří, že Peacock „dosáhne vyrovnaného hospodaření a dále poroste“.
Filmový segment společnosti NBCUniversal získal podporu díky animovanému filmu „Shrek“, který je spinoffem filmu „Kocour v botách“: V průběhu čtvrtletí se tržby zvýšily o téměř 2 % na 2,96 miliardy dolarů.
Jak generální ředitel společnosti Comcast Brian Roberts, tak Cavanagh během čtvrtečního hovoru vyzdvihli úspěch filmu „The Super Mario Bros. Movie“, který byl uveden do kin na začátku tohoto měsíce. Tento týden překročil v celosvětových pokladnách 900 milionů dolarů, z toho 444 milionů na domácím trhu.
„Měli jsme obrovský úspěch při vytváření franšíz,“ řekl Roberts během čtvrtečního hovoru a zmínil franšízy „Despicable Me“ a „Shrek“. „Jsou to výsledky strategických rozhodnutí, která jsme učinili před lety, abychom se stali lídrem v oblasti animace, a přesvědčení investovat do podnikání v pandemii.“
Cavanagh poznamenal, že společnosti NBCUniversal loni pomohly zvýšit tržby díly „Jurského parku“, „Mimoňů“ a „Halloweenu“.
„Jsme opravdu hrdí na náš animovaný byznys,“ řekl Cavanagh ve čtvrtek.

Mezi nadcházející filmy společnosti NBCUniversal patří příští měsíc film „Fast X“, další díl populární série „Rychle a zběsile“, a také další epický film Christophera Nolana „Oppenheimer“ o vědci, který vedl vývoj atomové bomby během druhé světové války. Film bude uveden do kin v červenci.
Tržby společnosti v segmentu zábavních parků se zvýšily o 25 % na 1,95 miliardy dolarů, zejména po uzavření parků v době vrcholící pandemie. Tržby zvýšily mezinárodní parky, které byly ještě v loňském roce zatíženy pandemickými omezeními. Ke zvýšení tržeb přispělo i otevření Super Nintendo World.
Začátkem tohoto týdne se společnost NBCUniversal potýkala s otřesy, když byl odvolán generální ředitel Jeff Shell kvůli stížnosti na sexuální obtěžování a diskriminaci podané jednou ze zaměstnankyň. Roberts se k této záležitosti vyjádřil na začátku čtvrtečního telefonátu a uvedl, že to byl pro společnost „samozřejmě těžký okamžik“, ale poznamenal, že důvěřuje vedoucímu týmu společnosti NBCUniversal, který bude nyní podléhat Cavanaghovi.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























