Investoři mohou vinit několik věcí, včetně vlády, akciových grafů a samotných společností.
Investoři do automobilů nejsou spokojeni. Akcie společnosti Tesla Inc. (TSLA) během posledního obchodování klesly o 4,1 %. Akcie výrobců elektromobilů Rivian Automotive (RIVN), Fisker (FSR) a Lucid Group (LCID) klesají o 5,4 %, 4,7 % a 4,6 %.
Ušetřeny nebyly ani akcie společností Ford Motor (F) a General Motors (GM). Snížily se o 2,9 %, resp. 2,8 %.
Investoři nemohou z těchto poklesů vinit trh. Index S&P 500 se snížil o 0,4 % a index Dow Jones Industrial Average vzrostl o 0,2 %. Nasdaq Composite by mohl dostat část viny – přinejmenším v případě jmen s vyšším růstem EV. V posledním obchodování klesl o 1,3 %.
Část viny si zaslouží i samotné společnosti. Mnoho manažerů tento týden vystoupí na automobilové konferenci BofA v New Yorku. Koná se těsně před autosalonem v New Yorku, který začíná v pátek.
Finanční ředitel GM Paul Jacobson v úterý hovořil o úsporách nákladů, kterých společnost dosáhla prostřednictvím programu dobrovolného odkupu manažerů. Snížení nákladů je dobrou zprávou, ale zároveň nasadil poněkud opatrnější tón ohledně tempa prodeje elektromobilů.
Zdroj: Reuters
GM chce v období od roku 2022 do poloviny roku 2024 prodat v Severní Americe kumulativně 400 000 elektromobilů. Do konce roku 2023 jich prodá asi 210 000, takže v první polovině příštího roku jich zůstane asi 190 000. To představuje přibližně 90% nárůst oproti plánovanému objemu pro druhou polovinu roku 2023. Splnění cíle 400 000 kusů může GM trvat o něco déle. Akcie GM v úterý klesly o 1,5 %.
Ve středu ráno na konferenci vystoupila finanční ředitelka společnosti Rivian Claire McDonoughová. Podpořila výhled společnosti Rivian na výrobu 50 000 kusů v roce 2023 a podrobně popsala, jak se daří překonávat omezení výroby související s dodavatelským řetězcem. Rovněž uvedla, že společnost Rivian se může dostat na kladné hrubé ziskové marže do čtvrtého čtvrtletí roku 2024. To se příliš neliší od očekávání Wall Street, ale analytici předpokládali kladné hrubé ziskové marže ve třetím čtvrtletí roku 2024. To by mohlo být malým zklamáním.
Také zprávy od společnosti Ford by dnes mohly ovlivnit všechny akcie elektromobilů. Ford uvedl, že jeho Mustang Mach-E a dodávka E-Transit budou mít od 18. dubna nárok na daňové úlevy na elektromobily ve výši 3 750 USD, což je méně než dnes dostupných 7 500 USD. investoři věděli, že se situace mění. Daňový úřad zapracovával další kvalifikační požadavky stanovené v zákoně o snížení inflace, které dříve v roce 2023 ignoroval.
Ford přichází o polovinu úvěru, protože nesplňuje požadavky na domácí zdroje baterií. S tímto problémem se bude potýkat mnoho výrobců elektromobilů, protože většina baterií pro elektromobily pochází z Asie. Tesla a GM jsou pravděpodobně v nejlepší pozici, aby si tuto výhodu zachovaly. Obě mají místní výrobu baterií. Většina výrobců automobilů buduje domácí kapacitu baterií s partnery, kteří je vyrábějí.
Zdroj: Getty Images
Společnost Ford Motor Co plánuje „dramatické snížení“ složitosti své produktové řady počínaje modelovým rokem 2024, uvedl ve středu na konferenci pořádané Bank of America Jim Baumbick, šéf vývoje produktů automobilky.
Současně Ford plánuje vyvinout více variant některých modelových řad, například SUV Bronco, protože nabízejí 30% nebo vyšší ziskovou marži ve srovnání se základním modelem, uvedl Baumbick.
Výkonný ředitel Fordu Jim Farley prohlásil, že produktová řada a architektury vozů automobilky jsou příliš složité a nákladné. Ford usiluje o snížení provozních nákladů o miliardy poté, co zisky v roce 2022 nesplnily očekávání investorů.
Investory příliš nezajímá, že Tesla má vlastní kapacity na výrobu baterií. Stejně prodávají akcie. Díky tomu vypadá graf akcií slabě.
Podle zakladatelky společnosti Fairlead Strategies a technické analytičky Katie Stocktonové „ponechává stažení společnosti Tesla nedotčenou rezistenci na klesajícím 200denním klouzavém průměru“. „Podpora se nyní zpočátku nachází poblíž 160 USD… úroveň 156 USD je stále důležitou dlouhodobější podporou.“
Zakladatel a technický analytik společnosti CappThesis Frank Cappelleri se Stocktonovou souhlasí: „Tesla se nyní nachází v kritickém bodě. Testuje jak svůj 50denní klouzavý průměr, tak i dosavadní linii vzestupného trendu.“ Pokud se akcie neodrazí od svého 50denního klouzavého průměru, vidí jako další zastávku 164 USD. To je pokles o dalších 20 až 30 dolarů.
Katie Stocktonová a Frank Cappelleri nepředkládají žádné fundamentální rozhodnutí. Pouze se dívají na grafy. Dalším fundamentálním údajem pro Teslu budou výsledky hospodaření, které budou zveřejněny za několik týdnů.
Investoři mohou vinit několik věcí, včetně vlády, akciových grafů a samotných společností.Investoři do automobilů nejsou spokojeni. Akcie společnosti Tesla Inc. během posledního obchodování klesly o 4,1 %. Akcie výrobců elektromobilů Rivian Automotive , Fisker a Lucid Group klesají o 5,4 %, 4,7 % a 4,6 %.Ušetřeny nebyly ani akcie společností Ford Motor a General Motors . Snížily se o 2,9 %, resp. 2,8 %.Investoři nemohou z těchto poklesů vinit trh. Index S&P 500 se snížil o 0,4 % a index Dow Jones Industrial Average vzrostl o 0,2 %. Nasdaq Composite by mohl dostat část viny – přinejmenším v případě jmen s vyšším růstem EV. V posledním obchodování klesl o 1,3 %.Část viny si zaslouží i samotné společnosti. Mnoho manažerů tento týden vystoupí na automobilové konferenci BofA v New Yorku. Koná se těsně před autosalonem v New Yorku, který začíná v pátek.Finanční ředitel GM Paul Jacobson v úterý hovořil o úsporách nákladů, kterých společnost dosáhla prostřednictvím programu dobrovolného odkupu manažerů. Snížení nákladů je dobrou zprávou, ale zároveň nasadil poněkud opatrnější tón ohledně tempa prodeje elektromobilů.GM chce v období od roku 2022 do poloviny roku 2024 prodat v Severní Americe kumulativně 400 000 elektromobilů. Do konce roku 2023 jich prodá asi 210 000, takže v první polovině příštího roku jich zůstane asi 190 000. To představuje přibližně 90% nárůst oproti plánovanému objemu pro druhou polovinu roku 2023. Splnění cíle 400 000 kusů může GM trvat o něco déle. Akcie GM v úterý klesly o 1,5 %.Chcete využít této příležitosti?Ve středu ráno na konferenci vystoupila finanční ředitelka společnosti Rivian Claire McDonoughová. Podpořila výhled společnosti Rivian na výrobu 50 000 kusů v roce 2023 a podrobně popsala, jak se daří překonávat omezení výroby související s dodavatelským řetězcem. Rovněž uvedla, že společnost Rivian se může dostat na kladné hrubé ziskové marže do čtvrtého čtvrtletí roku 2024. To se příliš neliší od očekávání Wall Street, ale analytici předpokládali kladné hrubé ziskové marže ve třetím čtvrtletí roku 2024. To by mohlo být malým zklamáním.Také zprávy od společnosti Ford by dnes mohly ovlivnit všechny akcie elektromobilů. Ford uvedl, že jeho Mustang Mach-E a dodávka E-Transit budou mít od 18. dubna nárok na daňové úlevy na elektromobily ve výši 3 750 USD, což je méně než dnes dostupných 7 500 USD. investoři věděli, že se situace mění. Daňový úřad zapracovával další kvalifikační požadavky stanovené v zákoně o snížení inflace, které dříve v roce 2023 ignoroval.Ford přichází o polovinu úvěru, protože nesplňuje požadavky na domácí zdroje baterií. S tímto problémem se bude potýkat mnoho výrobců elektromobilů, protože většina baterií pro elektromobily pochází z Asie. Tesla a GM jsou pravděpodobně v nejlepší pozici, aby si tuto výhodu zachovaly. Obě mají místní výrobu baterií. Většina výrobců automobilů buduje domácí kapacitu baterií s partnery, kteří je vyrábějí.Společnost Ford Motor Co plánuje „dramatické snížení“ složitosti své produktové řady počínaje modelovým rokem 2024, uvedl ve středu na konferenci pořádané Bank of America Jim Baumbick, šéf vývoje produktů automobilky.Současně Ford plánuje vyvinout více variant některých modelových řad, například SUV Bronco, protože nabízejí 30% nebo vyšší ziskovou marži ve srovnání se základním modelem, uvedl Baumbick.Výkonný ředitel Fordu Jim Farley prohlásil, že produktová řada a architektury vozů automobilky jsou příliš složité a nákladné. Ford usiluje o snížení provozních nákladů o miliardy poté, co zisky v roce 2022 nesplnily očekávání investorů.Investory příliš nezajímá, že Tesla má vlastní kapacity na výrobu baterií. Stejně prodávají akcie. Díky tomu vypadá graf akcií slabě.Podle zakladatelky společnosti Fairlead Strategies a technické analytičky Katie Stocktonové „ponechává stažení společnosti Tesla nedotčenou rezistenci na klesajícím 200denním klouzavém průměru“. „Podpora se nyní zpočátku nachází poblíž 160 USD… úroveň 156 USD je stále důležitou dlouhodobější podporou.“Zakladatel a technický analytik společnosti CappThesis Frank Cappelleri se Stocktonovou souhlasí: „Tesla se nyní nachází v kritickém bodě. Testuje jak svůj 50denní klouzavý průměr, tak i dosavadní linii vzestupného trendu.“ Pokud se akcie neodrazí od svého 50denního klouzavého průměru, vidí jako další zastávku 164 USD. To je pokles o dalších 20 až 30 dolarů.Katie Stocktonová a Frank Cappelleri nepředkládají žádné fundamentální rozhodnutí. Pouze se dívají na grafy. Dalším fundamentálním údajem pro Teslu budou výsledky hospodaření, které budou zveřejněny za několik týdnů.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...