Podle jakých měřítek ale posuzujeme sami sebe? Tento kouč pro vedoucí pracovníky vám to vysvětlí.
Na metrikách záleží. Často se používají k měření efektivity podnikání a ke sledování toho, zda se firma nebo produkt ubírají správným směrem. Lze je však použít i jako osobní měřítka, která zajistí, že se v kariéře zaměříme na to, co je nejdůležitější.
V profesním životě často vytrvale stoupáme po kariérním žebříčku a usilujeme o další zvýšení platu, povýšení nebo pracovní pozici. Tyto faktory jsou fantastickými vnějšími znaky uznání, ale tyto pracovní cíle mohou často působit prázdně, pokud jsou jediným měřítkem. Místo toho si najděte čas na zvídavost a identifikujte ukazatele, které vedou k osobnímu naplnění kariéry.
Určení jasných, jednoduchých metrik a jejich následné sledování v čase je jedním z nejcennějších podnětů k akci. Proces zkoumání a výběru metrik vnáší jasnost a soustředění na to, na čem skutečně záleží. Dále vás proces měření udržuje v externí odpovědnosti, abyste se zaměřili na to, jak trávíte svůj čas.
Vy jste za to zodpovědní. Začněte měřit. Metrika bude pracovat za vás na autopilota a uvolní vaši pozornost, abyste se mohli soustředit na každodenní práci.
Při vytváření metrik nezapomeňte na to, aby byly jasné, jednoduché a srozumitelné. Použijte tyto čtyři strategie pro výběr správných metrik k měření a sledování, abyste zajistili, že vaše kariéra bude optimalizována pro naplnění.
Hodnoty jsou základní principy, podle kterých žijete svou kariéru (a život). Jsou to zásady, které určují, co je pro vás nejdůležitější. Často však, zejména u firemních hodnot, mohou být nastaveny a zapomenuty. Jinou strategií je uzemnit své hodnoty a uvést je v život tím, že je převedete do měřítek.
Prvním krokem je určit, co je pro vás v profesním životě důležité. Možná to již víte, nebo si můžete projít cvičením definování svých osobních základních hodnot. Jakmile získáte představu o osobních hodnotách, můžete si vytvořit metriky, které tyto hodnoty převedou do praxe.
Pro hodnotu svobody nebo flexibility mohou být metriky, které je třeba sledovat, následující: „přestat pracovat v šest hodin večer“ nebo „vzít si šest týdnů volna ročně“. Pro hodnotu kreativity může být metrikou „20 % času věnovat projektům modrého nebe“ nebo „naučit se v příštích šesti měsících hrát na kytaru“.
Pro hodnotu rodiny může být metrikou „vydělávat X dolarů ročně po dobu Y let, aby byla rodina připravena na dlouhodobý úspěch“. Ačkoli se může zdát, že tato metrika se točí kolem vnějšího uznání, je založena na pevném smyslu pro účel.
UPŘEDNOSTNIT DLOUHODOBOU UDRŽITELNOST
Mnozí z nás mají v životě období, kdy se snažíme, dřeme a pracujeme 80 hodin týdně ve službě většímu produktu, účelu nebo společnosti. Tento přístup může fungovat pro krátkodobý sprint produktivity, ale dlouhodobý status quo může vést k vyhoření nebo jiným dopadům na fyzické a duševní zdraví.
Tony Martignetti, bývalý finanční manažer v oblasti biotechnologií, přetváří IRR (obvykle metrika vnitřní výnosové míry pro odhad ziskovosti investic) jako nekonečnou návratnost odpočinku. Používá ji ke sledování odpočinku ve svém životě.
Mezi způsoby sledování odpočinku může patřit měření počtu volných pátků, počtu týdnů dovolené nebo času stráveného dobrovolnickými aktivitami. Přeformulování konvenční podnikatelské metriky, jako je IRR, může být šikovnou mnemotechnickou pomůckou pro vytváření toho, co je pro vás důležité pro dlouhodobou udržitelnost.
NAJDĚTE SI SVÉ PROTIPOLOŽKY
Zdroj: Getty Images
Společnosti sledují metriky úspěchu, aby měřily pozitivní změny ve svých firmách. Kromě metrik úspěchu je důležité měřit také kontrametriky jako ochranné zábrany, které zajistí, že se neodchýlíte od cílů Severní hvězdy. Často lze kontrametriku spojit s metrikou úspěchu. Např:
Dosáhněte určitého příjmového cíle (metrika úspěchu) a zároveň nepracujte více než 35 hodin týdně (kontrametrika). Uskutečnit určitý počet odchozích prodejních hovorů týdně (metrika úspěchu) a přitom pracovat s nulovým počtem lidí, kteří vás srážejí na kolena (kontrametrika). Při výběru správných metrik pro vaši kariéru si určete jak metriky úspěchu, tak i metriky hlídání protiúspěchu.
MYSLETE VE VLNÁCH
Při určování metrik se společnosti často zaměřují na nejbližší čtvrtletí, pololetí nebo rok. Když lídři přemýšlejí o své kariéře, Dorie Clarková, hlavní řečnice a lektorka Columbia Business School, navrhuje zaměřit se na různé metriky v průběhu let. Při přemýšlení v ročních vlnách můžete sledovat, jak se metriky vyvíjejí v průběhu dlouhé hry.
Například ve své podnikatelské kariéře se dívá na čtyři vlny v průběhu deseti let. Na začátku své kariéry se několik let zaměřovala na krátkodobé příjmy a brala jakoukoli práci, která přišla. V další vlně se věnovala tvorbě obsahu, zaměřila se na tvorbu mnoha kurzů a psaní článků. V dalším období se Dorie rozšířila o dlouhodobé strategie pasivního zpeněžení. A nyní, když se vynořila z pandemických let, se její současná vlna zaměření optimalizovala směrem k rodině a přátelům.
Používání jasných, jednoduchých a srozumitelných metrik může pomoci kvantifikovat, co je v kariérní dráze skutečně důležité. Využití těchto čtyř strategií – hodnot, dlouhodobé udržitelnosti, kontrétních metrik a myšlení ve vlnách – pomáhá identifikovat metriky jako cestu k akci a změně chování.
Podle jakých měřítek ale posuzujeme sami sebe? Tento kouč pro vedoucí pracovníky vám to vysvětlí.Na metrikách záleží. Často se používají k měření efektivity podnikání a ke sledování toho, zda se firma nebo produkt ubírají správným směrem. Lze je však použít i jako osobní měřítka, která zajistí, že se v kariéře zaměříme na to, co je nejdůležitější.V profesním životě často vytrvale stoupáme po kariérním žebříčku a usilujeme o další zvýšení platu, povýšení nebo pracovní pozici. Tyto faktory jsou fantastickými vnějšími znaky uznání, ale tyto pracovní cíle mohou často působit prázdně, pokud jsou jediným měřítkem. Místo toho si najděte čas na zvídavost a identifikujte ukazatele, které vedou k osobnímu naplnění kariéry.Určení jasných, jednoduchých metrik a jejich následné sledování v čase je jedním z nejcennějších podnětů k akci. Proces zkoumání a výběru metrik vnáší jasnost a soustředění na to, na čem skutečně záleží. Dále vás proces měření udržuje v externí odpovědnosti, abyste se zaměřili na to, jak trávíte svůj čas.Vy jste za to zodpovědní. Začněte měřit. Metrika bude pracovat za vás na autopilota a uvolní vaši pozornost, abyste se mohli soustředit na každodenní práci.Při vytváření metrik nezapomeňte na to, aby byly jasné, jednoduché a srozumitelné. Použijte tyto čtyři strategie pro výběr správných metrik k měření a sledování, abyste zajistili, že vaše kariéra bude optimalizována pro naplnění.Chcete využít této příležitosti?MĚŘTE SVÉ HODNOTYHodnoty jsou základní principy, podle kterých žijete svou kariéru . Jsou to zásady, které určují, co je pro vás nejdůležitější. Často však, zejména u firemních hodnot, mohou být nastaveny a zapomenuty. Jinou strategií je uzemnit své hodnoty a uvést je v život tím, že je převedete do měřítek.Prvním krokem je určit, co je pro vás v profesním životě důležité. Možná to již víte, nebo si můžete projít cvičením definování svých osobních základních hodnot. Jakmile získáte představu o osobních hodnotách, můžete si vytvořit metriky, které tyto hodnoty převedou do praxe.Pro hodnotu svobody nebo flexibility mohou být metriky, které je třeba sledovat, následující: „přestat pracovat v šest hodin večer“ nebo „vzít si šest týdnů volna ročně“. Pro hodnotu kreativity může být metrikou „20 % času věnovat projektům modrého nebe“ nebo „naučit se v příštích šesti měsících hrát na kytaru“.Pro hodnotu rodiny může být metrikou „vydělávat X dolarů ročně po dobu Y let, aby byla rodina připravena na dlouhodobý úspěch“. Ačkoli se může zdát, že tato metrika se točí kolem vnějšího uznání, je založena na pevném smyslu pro účel.UPŘEDNOSTNIT DLOUHODOBOU UDRŽITELNOSTMnozí z nás mají v životě období, kdy se snažíme, dřeme a pracujeme 80 hodin týdně ve službě většímu produktu, účelu nebo společnosti. Tento přístup může fungovat pro krátkodobý sprint produktivity, ale dlouhodobý status quo může vést k vyhoření nebo jiným dopadům na fyzické a duševní zdraví.Tony Martignetti, bývalý finanční manažer v oblasti biotechnologií, přetváří IRR jako nekonečnou návratnost odpočinku. Používá ji ke sledování odpočinku ve svém životě.Mezi způsoby sledování odpočinku může patřit měření počtu volných pátků, počtu týdnů dovolené nebo času stráveného dobrovolnickými aktivitami. Přeformulování konvenční podnikatelské metriky, jako je IRR, může být šikovnou mnemotechnickou pomůckou pro vytváření toho, co je pro vás důležité pro dlouhodobou udržitelnost.NAJDĚTE SI SVÉ PROTIPOLOŽKYSpolečnosti sledují metriky úspěchu, aby měřily pozitivní změny ve svých firmách. Kromě metrik úspěchu je důležité měřit také kontrametriky jako ochranné zábrany, které zajistí, že se neodchýlíte od cílů Severní hvězdy. Často lze kontrametriku spojit s metrikou úspěchu. Např:Dosáhněte určitého příjmového cíle a zároveň nepracujte více než 35 hodin týdně .Uskutečnit určitý počet odchozích prodejních hovorů týdně a přitom pracovat s nulovým počtem lidí, kteří vás srážejí na kolena .Při výběru správných metrik pro vaši kariéru si určete jak metriky úspěchu, tak i metriky hlídání protiúspěchu.MYSLETE VE VLNÁCHPři určování metrik se společnosti často zaměřují na nejbližší čtvrtletí, pololetí nebo rok. Když lídři přemýšlejí o své kariéře, Dorie Clarková, hlavní řečnice a lektorka Columbia Business School, navrhuje zaměřit se na různé metriky v průběhu let. Při přemýšlení v ročních vlnách můžete sledovat, jak se metriky vyvíjejí v průběhu dlouhé hry.Například ve své podnikatelské kariéře se dívá na čtyři vlny v průběhu deseti let. Na začátku své kariéry se několik let zaměřovala na krátkodobé příjmy a brala jakoukoli práci, která přišla. V další vlně se věnovala tvorbě obsahu, zaměřila se na tvorbu mnoha kurzů a psaní článků. V dalším období se Dorie rozšířila o dlouhodobé strategie pasivního zpeněžení. A nyní, když se vynořila z pandemických let, se její současná vlna zaměření optimalizovala směrem k rodině a přátelům.Používání jasných, jednoduchých a srozumitelných metrik může pomoci kvantifikovat, co je v kariérní dráze skutečně důležité. Využití těchto čtyř strategií – hodnot, dlouhodobé udržitelnosti, kontrétních metrik a myšlení ve vlnách – pomáhá identifikovat metriky jako cestu k akci a změně chování.
Společnost AppLovin Corp, jeden z nejrychleji rostoucích hráčů v oblasti digitální reklamy a mobilních technologií, získala silnou podporu od Deutsche...