V odpovědi na otázku akcionářů generální ředitel společnosti Tesla (TSLA)Elon Musk uvedl, že jeho společnost zkusí spustit nějaké reklamy. Dav na setkání akcionářů v Austinu se rozzuřil. Musk řekl, že ho reakce překvapila.
Akcie společnosti Tesla ve středečním předobchodním období vzrostly o 1,4 %. V úterý akcie uzavřely o 0,1 % výše na hodnotě 166,52 USD za akcii. Indexy S&P 500 a Nasdaq Composite uzavřely s poklesem o 0,6 %, resp. 0,2 %.
Investorům se zprávy mohou líbit, ale reklamy opět ukazují, že čím větší Tesla je, tím více se začíná chovat jako tradiční výrobce automobilů.
Prvním příkladem metamorfózy společnosti Tesla ve většího výrobce automobilů byly ziskové marže za první čtvrtletí. Loňské rozhodnutí Tesly podpořit prodeje snížením cen nahlodalo ziskovost. Provozní ziskové marže v prvním čtvrtletí dosáhly přibližně 11 %, což je pokles oproti 19 % před rokem. Marže provozního zisku společnosti Toyota Motor (TM) ve čtvrtém čtvrtletí dosáhla téměř 10 %.
Nyní je tu reklama. Menší automobilky, jako je Ferrari (RACE), reklamu nepotřebují. Nemají problém s prodejem. Ale prodeje Ferrari se počítají v desítkách tisíc. U Tesly se nyní počítají na miliony a rostou.
V minulosti Musk prohlásil, že Tesla nepotřebuje reklamu, protože poptávka vždy převyšuje nabídku.
Během úterního obchodování vzrostly akcie Tesly od začátku roku o zhruba 35 %.
Musk v odpovědi na otázku ohledně cen uvedl, že Tesla upravuje cenu v podstatě na základě informací o počtu objednávek v reálném čase. Tesla dodala v prvním čtvrtletí rekordní množství vozů. Musk věří, že Tesla Model Y bude v roce 2023 nejprodávanějším vozem na světě, ať už elektrickým nebo tradičním, ale cena kvůli tomu musela klesnout.
Zdroj: Bloomberg
Společnosti Ford Motor (F) a General Motors (GM) utratily v roce 2022 za reklamu 2,2, resp. 4 miliardy dolarů. Částka přesahující 6 miliard dolarů představuje zhruba 2 % kombinovaných tržeb v roce 2022. To jsou výdaje, ale GM a Ford samozřejmě věří, že získají výhody pro značku a prodej.
Později budou mít investoři možnost zhodnotit, nakolik jsou případné reklamy účinné. Musk řekl Davidu Faberovi z CNBC, že reklamy by měly být pravdivé a estetické.
Při příchodu na schůzku investory spíše zajímalo, jak Musk plánuje trávit svůj čas, zejména poté, co nedávno jmenoval nového generálního ředitele Twitteru, který ho v této funkci nahradí. Řekl, že Twitter je krátkodobé rozptýlení a že je na stabilním místě, a dodal, že nepotřebuje věnovat mnoho „přírůstkového času“ své platformě sociálních médií. Dodal také, že plánuje zůstat generálním ředitelem společnosti Tesla.
Zprávy o reklamě pravděpodobně přebijí obavy o nástupnictví. Ty by mohly přebít i produktové záležitosti. Musk uvedl, že existuje několik nových produktů, na které se těší. Vyzdvihl například humanoidního robota Optimus. Investoři jsou s Optimusem obeznámeni, ale Tesla ukázala nová videa, na kterých se robot pohybuje. Musk dodal, že věří, že většina hodnoty společnosti Tesla bude v budoucnu pocházet z tohoto robota.
Dalším produktem je pravděpodobně menší automobil, ale podrobnosti byly kusé. Nový model Tesly se na setkáních v poslední době objevil několikrát. Podrobnosti, do této chvíle, o mají nový model byly vždy tenké. Dalším modelem, který se bude dodávat, bude Cybertruck, který by měl být dodán ještě letos.
Zdroj: Bloomberg
Níže uvádíme několik dalších zajímavostí z výročního zasedání 2023 spolu s historickými souvislostmi.
Nástupnictví Existuje několik důvodů, proč investoři více přemýšlejí o nástupnictví. Twitter má nového generálního ředitele, předsedkyně představenstva společnosti Tesla Robyn Denholmová zveřejnila video zdůrazňující sílu vedení a představenstva společnosti Tesla a Musk vystoupil v televizi CNBC.
Představenstvo Japonský podnikatel a investiční profesionál Hiro Mizuno nekandidoval na znovuzvolení do představenstva společnosti Tesla. Na jeho místo byl nominován spoluzakladatel společnosti Tesla J. B. Straubel. Ten v letech 2005 až 2019 působil jako technologický ředitel společnosti Tesla. Dnes Straubel vede svou společnost Redwood Materials, která se zabývá výrobou materiálů pro baterie do elektromobilů.
Byl zvolen do představenstva.
Další poznámky k produktům Musk uvedl, že Tesla přejde na 48voltovou elektrickou architekturu. To je pro automobilové odborníky odkaz na „inside-baseball“. Elektrické systémy automobilů byly v podstatě založeny na 12voltové architektuře. Přechod na 48 voltů může zvýšit účinnost a ušetřit spotřebu mědi.
Nejžhavější zpráva se týkala reklamy.V odpovědi na otázku akcionářů generální ředitel společnosti Tesla Elon Musk uvedl, že jeho společnost zkusí spustit nějaké reklamy. Dav na setkání akcionářů v Austinu se rozzuřil. Musk řekl, že ho reakce překvapila.Akcie společnosti Tesla ve středečním předobchodním období vzrostly o 1,4 %. V úterý akcie uzavřely o 0,1 % výše na hodnotě 166,52 USD za akcii. Indexy S&P 500 a Nasdaq Composite uzavřely s poklesem o 0,6 %, resp. 0,2 %.Investorům se zprávy mohou líbit, ale reklamy opět ukazují, že čím větší Tesla je, tím více se začíná chovat jako tradiční výrobce automobilů.Prvním příkladem metamorfózy společnosti Tesla ve většího výrobce automobilů byly ziskové marže za první čtvrtletí. Loňské rozhodnutí Tesly podpořit prodeje snížením cen nahlodalo ziskovost. Provozní ziskové marže v prvním čtvrtletí dosáhly přibližně 11 %, což je pokles oproti 19 % před rokem. Marže provozního zisku společnosti Toyota Motor ve čtvrtém čtvrtletí dosáhla téměř 10 %.Nyní je tu reklama. Menší automobilky, jako je Ferrari , reklamu nepotřebují. Nemají problém s prodejem. Ale prodeje Ferrari se počítají v desítkách tisíc. U Tesly se nyní počítají na miliony a rostou.Chcete využít této příležitosti?V minulosti Musk prohlásil, že Tesla nepotřebuje reklamu, protože poptávka vždy převyšuje nabídku.Během úterního obchodování vzrostly akcie Tesly od začátku roku o zhruba 35 %.Musk v odpovědi na otázku ohledně cen uvedl, že Tesla upravuje cenu v podstatě na základě informací o počtu objednávek v reálném čase. Tesla dodala v prvním čtvrtletí rekordní množství vozů. Musk věří, že Tesla Model Y bude v roce 2023 nejprodávanějším vozem na světě, ať už elektrickým nebo tradičním, ale cena kvůli tomu musela klesnout.Společnosti Ford Motor a General Motors utratily v roce 2022 za reklamu 2,2, resp. 4 miliardy dolarů. Částka přesahující 6 miliard dolarů představuje zhruba 2 % kombinovaných tržeb v roce 2022. To jsou výdaje, ale GM a Ford samozřejmě věří, že získají výhody pro značku a prodej.Později budou mít investoři možnost zhodnotit, nakolik jsou případné reklamy účinné. Musk řekl Davidu Faberovi z CNBC, že reklamy by měly být pravdivé a estetické.Při příchodu na schůzku investory spíše zajímalo, jak Musk plánuje trávit svůj čas, zejména poté, co nedávno jmenoval nového generálního ředitele Twitteru, který ho v této funkci nahradí. Řekl, že Twitter je krátkodobé rozptýlení a že je na stabilním místě, a dodal, že nepotřebuje věnovat mnoho „přírůstkového času“ své platformě sociálních médií. Dodal také, že plánuje zůstat generálním ředitelem společnosti Tesla.Zprávy o reklamě pravděpodobně přebijí obavy o nástupnictví. Ty by mohly přebít i produktové záležitosti. Musk uvedl, že existuje několik nových produktů, na které se těší. Vyzdvihl například humanoidního robota Optimus. Investoři jsou s Optimusem obeznámeni, ale Tesla ukázala nová videa, na kterých se robot pohybuje. Musk dodal, že věří, že většina hodnoty společnosti Tesla bude v budoucnu pocházet z tohoto robota.Dalším produktem je pravděpodobně menší automobil, ale podrobnosti byly kusé. Nový model Tesly se na setkáních v poslední době objevil několikrát. Podrobnosti, do této chvíle, o mají nový model byly vždy tenké. Dalším modelem, který se bude dodávat, bude Cybertruck, který by měl být dodán ještě letos.Níže uvádíme několik dalších zajímavostí z výročního zasedání 2023 spolu s historickými souvislostmi.NástupnictvíExistuje několik důvodů, proč investoři více přemýšlejí o nástupnictví. Twitter má nového generálního ředitele, předsedkyně představenstva společnosti Tesla Robyn Denholmová zveřejnila video zdůrazňující sílu vedení a představenstva společnosti Tesla a Musk vystoupil v televizi CNBC.PředstavenstvoJaponský podnikatel a investiční profesionál Hiro Mizuno nekandidoval na znovuzvolení do představenstva společnosti Tesla. Na jeho místo byl nominován spoluzakladatel společnosti Tesla J. B. Straubel. Ten v letech 2005 až 2019 působil jako technologický ředitel společnosti Tesla. Dnes Straubel vede svou společnost Redwood Materials, která se zabývá výrobou materiálů pro baterie do elektromobilů.Byl zvolen do představenstva.Další poznámky k produktůmMusk uvedl, že Tesla přejde na 48voltovou elektrickou architekturu. To je pro automobilové odborníky odkaz na „inside-baseball“. Elektrické systémy automobilů byly v podstatě založeny na 12voltové architektuře. Přechod na 48 voltů může zvýšit účinnost a ušetřit spotřebu mědi.