Čínský trh s elektromobily byl rozbouřen agresivním snížením cen společností Tesla a vláda země ukončila dotace pro kupce elektromobilů.
Ředitel společnosti Sino Auto Insights, Tu Le, je však stále nakloněn elektromobilovému gigantu Tesla a jeho čínskému protějšku BYD.
„BYD stále dokáže být o třídu výš než všichni ostatní, a to nejen na čínském trhu, ale je značkou číslo jedna pro elektromobily v Izraeli a Thajsku,“ řekl.
BYD je zdaleka největším domácím prodejcem elektromobilů v Číně.
„Jejich chapadla se rozšiřují i do dalších zemí … V současné době prodávají elektromobily v 52 zemích. Takže BYD je stroj, který bude pokračovat dál.“
Zdroj: Getty Images
Co se týče společnosti Tesla, „ještě letos v létě prý dojde k obnovení modelu tři. Takže to může pro Teslu opět vytvořit určitý impuls,“ řekl.
V prvním čtvrtletí společnost BYD oznámila, že v prvních třech měsících roku prodala 264 647 čistě bateriových osobních automobilů, což je o více než 80 % více než před rokem. Tesla uvedla, že ve stejném období dodala po celém světě více než 422 000 automobilů.
Společnost Tesla vykázala 24% pokles čistého zisku oproti loňskému roku, a to na 2,51 miliardy dolarů z 3,32 miliardy dolarů. Pokles zisku přičítá mimo jiné „nedostatečnému využití nových továren“, vyšším nákladům na suroviny a logistiku.
„Myslím si, že kvůli zmatkům, které způsobilo vystoupení Číny z Covidu, jsme skutečně svědky toho, jak se cenová válka projevuje, a některým slabším hráčům buď dochází kapitál, nebo prostě opouštějí trh.“
U gigantů v oblasti elektromobilů to však může být úplně jinak.
„Stále vidím, že bude trvat dalších 24 až 36 měsíců, než skutečně uvidíme, jak se to mezi nejlepšími hráči vyvine,“ řekl.
Další světlé body Tu uznává, že Tesla a BYD jsou dva největší hráči na trhu s elektromobily, ale vidí příslib v některých nových hráčích.
„Vidím světlý bod pro Xpeng pro Nio a jsou tu nové značky, které se chystají přijít, jako G2 Auto,“ řekl.
Tu uvedl, že nově vznikající značky jako „Xpengy a Nio“ by mohly letos prodat téměř 300 000 kusů.
„Stále přicházejí noví hráči, a tak se slabší hráči otřásají, ale konkurence na čínském trhu skutečně teprve začíná, pokud jde o některé prémiovější značky.“
Dlouholetý medvěd Tesla vidí po výročním zasedání další problémy pro výrobce elektromobilů
Dlouholetý medvěd Tesla (TSLA)Toni Sacconaghi předpovídá výrobci elektromobilů po výroční schůzi akcionářů další neklidné časy.
„Elon Musk několikrát zopakoval, že příštích 12 měsíců bude pro Teslu obtížných, a svou opatrnost přičítal makroproblémům, což je v rozporu s relativně konstruktivním výhledem širšího automobilového průmyslu,“ napsal ve středu analytik společnosti Bernstein ve zprávě klientům. „Domníváme se, že problémy Tesly místo toho pramení z její omezené modelové řady a že rok 2024 by mohl být ještě náročnější.“
Na úterní výroční schůzi generální ředitel Elon Musk slíbil, že první kybernetické vozy Tesla dodá v roce 2023, a zároveň se podělil o očekávání ohledně budoucí skálopevné ekonomiky. Po skončení akce Musk řekl Davidu Faberovi z televizní stanice CNBC, že se domnívá, že Federální rezervní systém může v nejbližší době příliš pomalu snižovat úrokové sazby, a obhajoval některé své ostře kritizované tweety.
Podle Sacconaghiho mnohé problémy společnosti Tesla pramení z omezené modelové řady a „nerealisticky agresivních“ ambicí pro Model 3 a Model Y a jejich oslovitelné trhy.
Zdroj: Unsplash
„Objemovým cílem společnosti Tesla bylo, aby Modelu 3 + Y bylo dohromady 3-4 miliony kusů, což by představovalo téměř 50% podíl na globálním trhu v jejich kategoriích – to je podle našeho názoru nereálné vzhledem k tomu, jak vysoce fragmentovaný je globální automobilový trh, a vzhledem k tomu, že značná část potenciálních kupujících zůstává vůči elektromobilům skeptická a v blízké budoucnosti pravděpodobně nepřejde z ICE,“ poznamenal.
Dlouhodobý medvěd Tesla si ponechal své hodnocení underperform a cílovou cenu 150 USD pro akcie, což odráží přibližně 10% pokles oproti úternímu závěru. Akcie ve středu přidaly téměř 4 % a navázaly tak na svůj více než 39% růst od začátku roku.
Bernstein rovněž považuje plány na uvedení a rozšíření nového velkoobjemového modelu před rokem 2025 za příliš optimistické s tím, že náběh výroby modelu Cybertruck byl již posunut o dva roky.
Na jiném místě analytik zůstává „skeptický“ k býčím komentářům ohledně robota Optimus společnosti Tesla a jeho dlouhodobého přínosu k hodnotě společnosti s odkazem na „neuvěřitelnou technickou složitost“ a náklady.
Plány společnosti na plné samořídicí schopnosti představují další oblast, která vzbuzuje obavy. Navzdory Muskovým očekáváním ohledně urychlení FSD může podle Sacconaghiho trvat roky, než se podaří odstranit regulační a spotřebitelské překážky.
„Musk připustil, že technická zlepšení v oblasti FSD jsou nelineární a vyžadují neustálé přepracovávání architektury, což zdánlivě činí postupná zlepšení stále obtížnějšími,“ dodal.
Čínský trh s elektromobily byl rozbouřen agresivním snížením cen společností Tesla a vláda země ukončila dotace pro kupce elektromobilů.Ředitel společnosti Sino Auto Insights, Tu Le, je však stále nakloněn elektromobilovému gigantu Tesla a jeho čínskému protějšku BYD.„BYD stále dokáže být o třídu výš než všichni ostatní, a to nejen na čínském trhu, ale je značkou číslo jedna pro elektromobily v Izraeli a Thajsku,“ řekl.BYD je zdaleka největším domácím prodejcem elektromobilů v Číně.„Jejich chapadla se rozšiřují i do dalších zemí … V současné době prodávají elektromobily v 52 zemích. Takže BYD je stroj, který bude pokračovat dál.“Co se týče společnosti Tesla, „ještě letos v létě prý dojde k obnovení modelu tři. Takže to může pro Teslu opět vytvořit určitý impuls,“ řekl.Chcete využít této příležitosti?V prvním čtvrtletí společnost BYD oznámila, že v prvních třech měsících roku prodala 264 647 čistě bateriových osobních automobilů, což je o více než 80 % více než před rokem. Tesla uvedla, že ve stejném období dodala po celém světě více než 422 000 automobilů.Společnost Tesla vykázala 24% pokles čistého zisku oproti loňskému roku, a to na 2,51 miliardy dolarů z 3,32 miliardy dolarů. Pokles zisku přičítá mimo jiné „nedostatečnému využití nových továren“, vyšším nákladům na suroviny a logistiku.„Myslím si, že kvůli zmatkům, které způsobilo vystoupení Číny z Covidu, jsme skutečně svědky toho, jak se cenová válka projevuje, a některým slabším hráčům buď dochází kapitál, nebo prostě opouštějí trh.“U gigantů v oblasti elektromobilů to však může být úplně jinak.„Stále vidím, že bude trvat dalších 24 až 36 měsíců, než skutečně uvidíme, jak se to mezi nejlepšími hráči vyvine,“ řekl.Další světlé bodyTu uznává, že Tesla a BYD jsou dva největší hráči na trhu s elektromobily, ale vidí příslib v některých nových hráčích.„Vidím světlý bod pro Xpeng pro Nio a jsou tu nové značky, které se chystají přijít, jako G2 Auto,“ řekl.Tu uvedl, že nově vznikající značky jako „Xpengy a Nio“ by mohly letos prodat téměř 300 000 kusů.„Stále přicházejí noví hráči, a tak se slabší hráči otřásají, ale konkurence na čínském trhu skutečně teprve začíná, pokud jde o některé prémiovější značky.“Dlouholetý medvěd Tesla vidí po výročním zasedání další problémy pro výrobce elektromobilůDlouholetý medvěd Tesla Toni Sacconaghi předpovídá výrobci elektromobilů po výroční schůzi akcionářů další neklidné časy.„Elon Musk několikrát zopakoval, že příštích 12 měsíců bude pro Teslu obtížných, a svou opatrnost přičítal makroproblémům, což je v rozporu s relativně konstruktivním výhledem širšího automobilového průmyslu,“ napsal ve středu analytik společnosti Bernstein ve zprávě klientům. „Domníváme se, že problémy Tesly místo toho pramení z její omezené modelové řady a že rok 2024 by mohl být ještě náročnější.“Na úterní výroční schůzi generální ředitel Elon Musk slíbil, že první kybernetické vozy Tesla dodá v roce 2023, a zároveň se podělil o očekávání ohledně budoucí skálopevné ekonomiky. Po skončení akce Musk řekl Davidu Faberovi z televizní stanice CNBC, že se domnívá, že Federální rezervní systém může v nejbližší době příliš pomalu snižovat úrokové sazby, a obhajoval některé své ostře kritizované tweety.Podle Sacconaghiho mnohé problémy společnosti Tesla pramení z omezené modelové řady a „nerealisticky agresivních“ ambicí pro Model 3 a Model Y a jejich oslovitelné trhy.„Objemovým cílem společnosti Tesla bylo, aby Modelu 3 + Y bylo dohromady 3-4 miliony kusů, což by představovalo téměř 50% podíl na globálním trhu v jejich kategoriích – to je podle našeho názoru nereálné vzhledem k tomu, jak vysoce fragmentovaný je globální automobilový trh, a vzhledem k tomu, že značná část potenciálních kupujících zůstává vůči elektromobilům skeptická a v blízké budoucnosti pravděpodobně nepřejde z ICE,“ poznamenal.Dlouhodobý medvěd Tesla si ponechal své hodnocení underperform a cílovou cenu 150 USD pro akcie, což odráží přibližně 10% pokles oproti úternímu závěru. Akcie ve středu přidaly téměř 4 % a navázaly tak na svůj více než 39% růst od začátku roku.Bernstein rovněž považuje plány na uvedení a rozšíření nového velkoobjemového modelu před rokem 2025 za příliš optimistické s tím, že náběh výroby modelu Cybertruck byl již posunut o dva roky.Na jiném místě analytik zůstává „skeptický“ k býčím komentářům ohledně robota Optimus společnosti Tesla a jeho dlouhodobého přínosu k hodnotě společnosti s odkazem na „neuvěřitelnou technickou složitost“ a náklady.Plány společnosti na plné samořídicí schopnosti představují další oblast, která vzbuzuje obavy. Navzdory Muskovým očekáváním ohledně urychlení FSD může podle Sacconaghiho trvat roky, než se podaří odstranit regulační a spotřebitelské překážky.„Musk připustil, že technická zlepšení v oblasti FSD jsou nelineární a vyžadují neustálé přepracovávání architektury, což zdánlivě činí postupná zlepšení stále obtížnějšími,“ dodal.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...