Japonské automobilky se potýkají s prodejní krizí made-in-China
Podle údajů čelí japonské automobilky v Číně prodejní krizi, protože rychlý přechod na elektromobily (EV) rozvrátil největší automobilový trh na světě a vedl k poklesu nákupu automobilů s benzinovým motorem.
Celkový prodej japonských automobilových značek v Číně se v prvním čtvrtletí meziročně snížil o 32 %, což je více než dvojnásobek tempa poklesu celého trhu, ukázaly údaje z odvětví analyzované agenturou Reuters.
Zatímco ostatní automobilky, jako například Volkswagen AG, byly také zasaženy prudkým posunem v Číně, japonské automobilky vynikají díky svým omezeným výsledkům v rychle rostoucí kategorii prodeje elektrických a plug-in hybridních vozů.
Podle analytiků se výroba a marže v Číně dostanou pod tlak, protože automobilky sníží výrobu a ceny vozů s benzinovým motorem, aby udržely zásoby pod kontrolou, což je znepokojující známka konkurence, které by japonské automobilky mohly stále více čelit mimo svůj domácí trh.
Yasushi Matsui, finanční ředitel dodavatele dílů Denso Corp, minulý týden řekl: „Zejména japonské automobilky čelí v Číně o něco větším zásobám nových automobilů.“ „Provádějí úpravy.“
Společnost Mitsubishi Motors Corp. minulý týden uvedla, že na tři měsíce pozastavila výrobu svého SUV Outlander v Číně a že si za zpomalení prodeje ve svém společném podniku se státní společností GAC Group připíše náklady ve výši 77 milionů USD.
Zdroj: Bloomberg
Mitsubishi, stejně jako některé další japonské automobilky, neuvádí údaje o prodejích v Číně. Údaje z odvětví analyzované agenturou Reuters ukázaly, že její prodeje v Číně v prvním čtvrtletí klesly o 58 % oproti předchozímu roku.
Další posun nastal v případě sedanu Sylphy od Nissanu, který byl po tři roky nejprodávanějším vozem v Číně, a loni jej předstihl model BYD Song, plug-in hybrid vyráběný společností BYD, která je nejvýznamnějším čínským výrobcem automobilů.
Nissan v komentáři zaslaném e-mailem uvedl, že v Číně prodal v průběhu let více než 5 milionů vozů Sylphy, a dodal, že hybridní verze s elektrickým pohonem má nárok na pobídky v Kantonu.
Společnost uvedla, že na podobné podpoře spolupracuje i s dalšími městy. Hybridní verze sedanu s elektrickým pohonem e-Power bude podle ní ústředním bodem transformace značky Nissan v Číně.
JAPONSKO JE NEJVĚTŠÍM PORAŽENÝM
Toyota Motor Corp prohlásila, že její pomalý přístup k plně elektrickým vozům chrání volbu zákazníků, ale podle analytiků tato strategie stojí prodeje v Číně.
„Japonsko je zatím největším poraženým cenové války,“ řekl Bill Russo, zakladatel a generální ředitel společnosti Automobility, poradenské firmy se sídlem v Šanghaji.
„S tím, jak se elektromobily stávají cenově dostupnějšími, stávají se atraktivnějšími pro hlavní kupce, kteří se dosud bránili, tedy pro kupce zahraničních značek. Takže je vidět, že je to napsáno na zdi.“
Zdroj: Getty Images
Podíl Japonska na prodeji automobilů v Číně se v prvním čtvrtletí propadl na 18,5 % z 24 % v roce 2020, ukázaly údaje průmyslového sdružení čínských výrobců automobilů analyzované agenturou Reuters.
Toyota a její luxusní značka Lexus zaznamenaly v prvním čtvrtletí pokles prodejů o 14,5 %, ukázaly údaje společnosti.
„Musíme zvýšit rychlost a úsilí, abychom pevně naplnili očekávání zákazníků na čínském trhu,“ uvedl minulý měsíc v rozhovoru generální ředitel Toyoty Koji Sato.
Nissan Motor Co Ltd zaznamenal v prvním čtvrtletí 45,8% pokles prodejů v Číně a prodeje Mazda Motor Corp se snížily o 66,5 %. Honda Motor Co Ltd zaznamenala pokles o 38,2 %, jak ukázaly údaje z odvětví.
Výkonný ředitel společnosti Honda Tošihiro Mibe přiznal, že automobilka zaostává za čínskými konkurenty v některých softwarových technologiích.
Čínské automobilky jsou „dále před námi, než jsme očekávali“, řekl Mibe novinářům na prezentaci v Tokiu zaměřené na úsilí Hondy v oblasti autonomního řízení a služeb, jako je hraní her.
Japonské automobilky si vybudovaly svou pověst na faktorech, jako je odolnost, ale posun v Číně ukazuje přitažlivost levnějších elektromobilů a nových nabídek založených na softwaru, uvedl Masatoši Nišimoto, hlavní analytik výzkumu S&P Global Mobility v Tokiu.
„Japonské automobilky by mohly ve Spojených státech čelit podobnému boji jako v Číně,“ řekl.
Celkový prodej japonských automobilových značek v Číně se v prvním čtvrtletí meziročně snížil o 32 %, což je více než dvojnásobek tempa poklesu celého trhu, ukázaly údaje z odvětví analyzované agenturou Reuters.Zatímco ostatní automobilky, jako například Volkswagen AG, byly také zasaženy prudkým posunem v Číně, japonské automobilky vynikají díky svým omezeným výsledkům v rychle rostoucí kategorii prodeje elektrických a plug-in hybridních vozů.Podle analytiků se výroba a marže v Číně dostanou pod tlak, protože automobilky sníží výrobu a ceny vozů s benzinovým motorem, aby udržely zásoby pod kontrolou, což je znepokojující známka konkurence, které by japonské automobilky mohly stále více čelit mimo svůj domácí trh.Yasushi Matsui, finanční ředitel dodavatele dílů Denso Corp, minulý týden řekl: „Zejména japonské automobilky čelí v Číně o něco větším zásobám nových automobilů.“ „Provádějí úpravy.“Společnost Mitsubishi Motors Corp. minulý týden uvedla, že na tři měsíce pozastavila výrobu svého SUV Outlander v Číně a že si za zpomalení prodeje ve svém společném podniku se státní společností GAC Group připíše náklady ve výši 77 milionů USD.Mitsubishi, stejně jako některé další japonské automobilky, neuvádí údaje o prodejích v Číně. Údaje z odvětví analyzované agenturou Reuters ukázaly, že její prodeje v Číně v prvním čtvrtletí klesly o 58 % oproti předchozímu roku.Chcete využít této příležitosti?Další posun nastal v případě sedanu Sylphy od Nissanu, který byl po tři roky nejprodávanějším vozem v Číně, a loni jej předstihl model BYD Song, plug-in hybrid vyráběný společností BYD, která je nejvýznamnějším čínským výrobcem automobilů.Nissan v komentáři zaslaném e-mailem uvedl, že v Číně prodal v průběhu let více než 5 milionů vozů Sylphy, a dodal, že hybridní verze s elektrickým pohonem má nárok na pobídky v Kantonu.Společnost uvedla, že na podobné podpoře spolupracuje i s dalšími městy. Hybridní verze sedanu s elektrickým pohonem e-Power bude podle ní ústředním bodem transformace značky Nissan v Číně.JAPONSKO JE NEJVĚTŠÍM PORAŽENÝMToyota Motor Corp prohlásila, že její pomalý přístup k plně elektrickým vozům chrání volbu zákazníků, ale podle analytiků tato strategie stojí prodeje v Číně.„Japonsko je zatím největším poraženým cenové války,“ řekl Bill Russo, zakladatel a generální ředitel společnosti Automobility, poradenské firmy se sídlem v Šanghaji.„S tím, jak se elektromobily stávají cenově dostupnějšími, stávají se atraktivnějšími pro hlavní kupce, kteří se dosud bránili, tedy pro kupce zahraničních značek. Takže je vidět, že je to napsáno na zdi.“Podíl Japonska na prodeji automobilů v Číně se v prvním čtvrtletí propadl na 18,5 % z 24 % v roce 2020, ukázaly údaje průmyslového sdružení čínských výrobců automobilů analyzované agenturou Reuters.Toyota a její luxusní značka Lexus zaznamenaly v prvním čtvrtletí pokles prodejů o 14,5 %, ukázaly údaje společnosti.„Musíme zvýšit rychlost a úsilí, abychom pevně naplnili očekávání zákazníků na čínském trhu,“ uvedl minulý měsíc v rozhovoru generální ředitel Toyoty Koji Sato.Nissan Motor Co Ltd zaznamenal v prvním čtvrtletí 45,8% pokles prodejů v Číně a prodeje Mazda Motor Corp se snížily o 66,5 %. Honda Motor Co Ltd zaznamenala pokles o 38,2 %, jak ukázaly údaje z odvětví.Výkonný ředitel společnosti Honda Tošihiro Mibe přiznal, že automobilka zaostává za čínskými konkurenty v některých softwarových technologiích.Čínské automobilky jsou „dále před námi, než jsme očekávali“, řekl Mibe novinářům na prezentaci v Tokiu zaměřené na úsilí Hondy v oblasti autonomního řízení a služeb, jako je hraní her.Japonské automobilky si vybudovaly svou pověst na faktorech, jako je odolnost, ale posun v Číně ukazuje přitažlivost levnějších elektromobilů a nových nabídek založených na softwaru, uvedl Masatoši Nišimoto, hlavní analytik výzkumu S&P Global Mobility v Tokiu.„Japonské automobilky by mohly ve Spojených státech čelit podobnému boji jako v Číně,“ řekl.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...