Ale jsou to právě Indové, kteří vyhledávají zahraniční cesty rychleji než cestovatelé na jakémkoli jiném trhu na světě, uvedl pro CNBC Travel generální ředitel společnosti Agoda Omri Morgenshtern.
„Celé to zažívá boom,“ řekl. „Výjezdové cestování do Indie roste mnohem rychleji než kterékoli jiné.“
Údaje společnosti ukázaly, že zatímco vyhledávání výjezdů z většiny asijsko-pacifických zemí se od roku 2019 zvýšilo o 30 až 60 %, vyhledávání od cestovatelů z Indie vyskočilo o 225 %.
„Indický cestovní ruch se díky hospodářskému růstu v zemi silně zotavil,“ uvedla Lalitya Dhavala, konzultantka pro oceňování v analytické společnosti Cirium.
„Údaje ukazují silné oživení domácí i mezinárodní dopravy ve srovnání s rokem 2019 s … pozitivním růstem plánované kapacity v příštím čtvrtletí,“ uvedla.
Zdroj: Getty Images
Kam se cestuje? Thajsko, Singapur a Indonésie jsou pro indické cestovatele nejoblíbenějšími destinacemi.
Od ledna 2019 do poloviny letošního května se vyhledávání hotelů a letů indickými cestovateli do Indonésie zvýšilo o 256 %, do Singapuru o 215 % a do Thajska o 147 %, ukazují údaje společnosti Agoda.
Ještě více však vzrostlo vyhledávání do Vietnamu – země, kterou indičtí cestovatelé dlouho přehlíželi. Údaje společnosti Agoda ukázaly 390% nárůst oproti roku 2019.
„Vietnam je mezi pěti nejlepšími destinacemi a v roce 2019 tam nikdy nebyl,“ řekl Morgenshtern.
Před rokem 2019 neexistovaly přímé lety z Indie do Vietnamu, takže spojení mezi oběma zeměmi je nyní lepší, uvedl Vishal Suri, generální ředitel společnosti SOTC Travel.
„Vietnam je destinace, která není příliš vzdálená od Indie a stále patří do regionu ASEAN. Z většiny částí země je to jen čtyři nebo pět hodin letu,“ řekl Suri.
Destinace v jihovýchodní Asii zůstávají mezi indickými cestovateli oblíbené, ale údaje společnosti Agoda naznačují, že jejich zájem o ty východoasijské poklesl, uvedl Morgenshtern ze společnosti Agoda.
Vyhledávání hotelů a letů do Japonska a na Tchaj-wan podle údajů společnosti Agoda od roku 2019 pokleslo. Vyhledávání Jižní Koreje však od doby před pandemií vzrostlo.
„Cestování do jihovýchodní Asie zcela exploduje, ale východoasijské země jsou mnohem dražšími destinacemi,“ uvedl Morgenshtern.
Morgenshtern však očekává, že zájem o cestování do východní Asie brzy vzroste. Upozornil také na dva další drahé trhy, které jsou mezi Indy oblíbené – Spojené státy a Velkou Británii.
„Nevidím důvod, proč by se indický zákazník, který by jel do Evropy, nemohl bavit cestou do Japonska nebo na Tchaj-wan.“
Zdroj: Getty Images
Větší kupní síla Ať už se jedná o krátkou dovolenou v Asii nebo dlouhou dovolenou v Evropě, Indové utrácejí peníze. A utrácejí ve velkém.
„Panuje názor, že ekonomická síla indických cestovatelů je velmi nízká. Možná je to pravda na domácím trhu, ale pokud jde o výjezdy, ve skutečnosti si myslím, že je na stejné úrovni jako Číňané, když navštěvují jiné asijské země,“ řekl Morgenshtern ze společnosti Agoda.
Podle údajů společnosti Agoda utratili loni indičtí cestovatelé za ubytování na svých zahraničních cestách o 30 % více než před pandemií a o 20 % více než průměrný čínský zákazník.
V Thajsku utrácejí čínští a indičtí cestovatelé za hotely přibližně stejně, uvedl.
„Indové se rádi ubytovávají ve čtyř- nebo pětihvězdičkových ubytovacích zařízeních a ve značkových hotelech se jmény, která znají,“ řekl Suri ze společnosti SOTC. „Vyhledávají také pořádné restaurace namísto stravování ve fastfoodech.“
Dhavala ze společnosti Cirium upozornila, že nárůst cestování do zahraničí se omezuje na bohatší indické cestovatele.
„Zbytek střední třídy se zaměřuje na domácí cestování a nízkonákladové letecké společnosti v Indii mají dobré předpoklady k tomu, aby tuto poptávku uspokojily,“ řekla.
Ale jsou to právě Indové, kteří vyhledávají zahraniční cesty rychleji než cestovatelé na jakémkoli jiném trhu na světě, uvedl pro CNBC Travel generální ředitel společnosti Agoda Omri Morgenshtern.„Celé to zažívá boom,“ řekl. „Výjezdové cestování do Indie roste mnohem rychleji než kterékoli jiné.“Údaje společnosti ukázaly, že zatímco vyhledávání výjezdů z většiny asijsko-pacifických zemí se od roku 2019 zvýšilo o 30 až 60 %, vyhledávání od cestovatelů z Indie vyskočilo o 225 %.„Indický cestovní ruch se díky hospodářskému růstu v zemi silně zotavil,“ uvedla Lalitya Dhavala, konzultantka pro oceňování v analytické společnosti Cirium.„Údaje ukazují silné oživení domácí i mezinárodní dopravy ve srovnání s rokem 2019 s … pozitivním růstem plánované kapacity v příštím čtvrtletí,“ uvedla.Kam se cestuje?Thajsko, Singapur a Indonésie jsou pro indické cestovatele nejoblíbenějšími destinacemi.Chcete využít této příležitosti?Od ledna 2019 do poloviny letošního května se vyhledávání hotelů a letů indickými cestovateli do Indonésie zvýšilo o 256 %, do Singapuru o 215 % a do Thajska o 147 %, ukazují údaje společnosti Agoda.Ještě více však vzrostlo vyhledávání do Vietnamu – země, kterou indičtí cestovatelé dlouho přehlíželi. Údaje společnosti Agoda ukázaly 390% nárůst oproti roku 2019.„Vietnam je mezi pěti nejlepšími destinacemi a v roce 2019 tam nikdy nebyl,“ řekl Morgenshtern.Před rokem 2019 neexistovaly přímé lety z Indie do Vietnamu, takže spojení mezi oběma zeměmi je nyní lepší, uvedl Vishal Suri, generální ředitel společnosti SOTC Travel.„Vietnam je destinace, která není příliš vzdálená od Indie a stále patří do regionu ASEAN. Z většiny částí země je to jen čtyři nebo pět hodin letu,“ řekl Suri.Destinace v jihovýchodní Asii zůstávají mezi indickými cestovateli oblíbené, ale údaje společnosti Agoda naznačují, že jejich zájem o ty východoasijské poklesl, uvedl Morgenshtern ze společnosti Agoda.Vyhledávání hotelů a letů do Japonska a na Tchaj-wan podle údajů společnosti Agoda od roku 2019 pokleslo. Vyhledávání Jižní Koreje však od doby před pandemií vzrostlo.„Cestování do jihovýchodní Asie zcela exploduje, ale východoasijské země jsou mnohem dražšími destinacemi,“ uvedl Morgenshtern.Morgenshtern však očekává, že zájem o cestování do východní Asie brzy vzroste. Upozornil také na dva další drahé trhy, které jsou mezi Indy oblíbené – Spojené státy a Velkou Británii.„Nevidím důvod, proč by se indický zákazník, který by jel do Evropy, nemohl bavit cestou do Japonska nebo na Tchaj-wan.“Větší kupní sílaAť už se jedná o krátkou dovolenou v Asii nebo dlouhou dovolenou v Evropě, Indové utrácejí peníze. A utrácejí ve velkém.„Panuje názor, že ekonomická síla indických cestovatelů je velmi nízká. Možná je to pravda na domácím trhu, ale pokud jde o výjezdy, ve skutečnosti si myslím, že je na stejné úrovni jako Číňané, když navštěvují jiné asijské země,“ řekl Morgenshtern ze společnosti Agoda.Podle údajů společnosti Agoda utratili loni indičtí cestovatelé za ubytování na svých zahraničních cestách o 30 % více než před pandemií a o 20 % více než průměrný čínský zákazník.V Thajsku utrácejí čínští a indičtí cestovatelé za hotely přibližně stejně, uvedl.„Indové se rádi ubytovávají ve čtyř- nebo pětihvězdičkových ubytovacích zařízeních a ve značkových hotelech se jmény, která znají,“ řekl Suri ze společnosti SOTC. „Vyhledávají také pořádné restaurace namísto stravování ve fastfoodech.“Dhavala ze společnosti Cirium upozornila, že nárůst cestování do zahraničí se omezuje na bohatší indické cestovatele.„Zbytek střední třídy se zaměřuje na domácí cestování a nízkonákladové letecké společnosti v Indii mají dobré předpoklady k tomu, aby tuto poptávku uspokojily,“ řekla.