TikTok odkládá úplné otevření nákupní platformy v USA
Čínská mateřská společnost TikTok odložila spuštění své nákupní platformy v USA, protože obavy o budoucnost aplikace pro sdílení videí odrazují obchodníky, aby se k ní připojili, a brzdí tak plány společnosti vydělat více peněz ze svého globálního aktiva.
Společnost ByteDance odložila otevření obchodu pro všechny prodejce, které bylo původně plánováno na začátek jara, nejdříve na červen, uvedli lidé obeznámení s touto záležitostí. Podle těchto lidí by se datum spuštění mohlo ještě posunout kvůli obavám obchodníků z možného zákazu aplikace a pomalého zavádění živého vysílání v USA.
Po předběžném testovacím spuštění mezi malým počtem vybraných obchodníků koncem loňského roku se TikToku nedařilo přilákat další prodejce k otevření výloh a druhou fázi rozšiřování testovacího souboru odsunul na konec března.
Zpoždění v otevření obchodů pro všechny prodejce je neúspěchem na nejlukrativnějším trhu společnosti ByteDance se sídlem v Pekingu mimo Čínu. Její podnikání v USA čelí nepříznivým faktorům, mezi něž patří rostoucí geopolitické napětí a sílící konkurence v oblasti elektronického obchodování, kterou představují konkurenti, jako je Shein a Temu od společnosti PDD Holdings.
Snaha společnosti o online nakupování je součástí snahy vydělat více peněz ze své stáje čínských a globálních aplikací, které jsou sice velmi populární, ale zatím se jim nepodařilo dosáhnout zisku.
Společnost ByteDance se zaměřuje na nové zdroje příjmů a od doby, kdy Peking zpřísnil dohled nad čínským internetovým sektorem, restrukturalizovala řadu obchodních linií s cílem zvýšit efektivitu. Společnost ByteDance zaznamenala v roce 2021 provozní ztráty ve výši více než 7 miliard dolarů, uvedl deník The Wall Street Journal.
Snaha o zefektivnění, kterou vedení popisuje jako odbourávání tuku a nabírání svalové hmoty, vedla od konce roku 2021 ke snížení počtu zaměstnanců o zhruba 20 000, uvedli lidé obeznámení se situací. Společnost ByteDance uvedla, že v současné době má celosvětově více než 150 000 zaměstnanců a nabírá nové.
Soukromá technologická společnost očekává v letošním roce dvouciferný růst tržeb, jak nedávno informovala investory. Její příjmy, převážně z digitální reklamy, loni vzrostly o více než 30 % na více než 80 miliard dolarů, uvedli investoři. Kč, což je o 80 % méně než v roce 2021.
Společnost ByteDance se podle nich stále spoléhá na Čínu, která tvoří více než 80 % jejích příjmů, ale růst jejích vlajkových aplikací – agregátoru zpráv Jinri Toutiao a čínské verze TikToku, Douyin – se na přeplněném a konkurenčním trhu zastavil. ByteDance investuje do doručování jídla a služeb založených na poloze, které přivádějí uživatele do obchodů, restaurací a hotelů.
Mimo domovskou zemi je hlavním lákadlem společnosti ByteDance TikTok a investoři se obávají, že pochybnosti o osudu této aplikace v USA způsobují vlnový efekt a rozšiřují rizika pro její další populární aplikace i pro podniky, jako je reklama, elektronické obchodování a cloudové výpočetní služby.
Bidenova administrativa prohlásila, že TikTok musí prodat své americké operace, jinak mu hrozí zákaz, a to s odkazem na obavy, že by Čína mohla získat přístup k údajům amerických uživatelů. TikTok jedná s americkými úředníky o způsobech, jak vytvořit technická ochranná opatření, která by ohraničila provoz aplikace v USA.
„Pokud by byl TikTok v USA hypoteticky zakázán, zákazníci zejména v zemích, které jsou spojenci USA, by mohli mít značné obavy z používání jakéhokoli obchodního produktu společnosti ByteDance,“ uvedl Gary Wang, bývalý konzultant společnosti Boston Consulting Group, který se specializuje na technologickou strategii a dynamiku americko-čínských technologií.
Vedení společnosti ByteDance se obává, že by uživatelé mohli TikTok opustit a přejít k alternativám, jako jsou Instagram Reels a YouTube Shorts, a proto v USA prosazuje další aplikaci Lemon8, která kombinuje prvky Instagramu a Pinterestu a od svého debutu v roce 2020 se zaměřovala především na Japonsko a jihovýchodní Asii. Má více než pět milionů uživatelů.
Aplikace Lemon8 vstoupila na americký trh teprve v únoru, ale podle společnosti Sensor Tower, která poskytuje informace o trhu, patří spolu s nástrojem pro úpravu videa CapCut od společnosti ByteDance v posledních týdnech k nejstahovanějším aplikacím.
Zdroj: Getty Images
Podle lidí obeznámených s projektem má ByteDance v USA jen několik zaměstnanců, kteří provozují Lemon8. Podle nich najímá a převádí zaměstnance z jiných týmů a kanceláří.
Společnost ByteDance, která byla kdysi označována za „továrnu na aplikace“, se podle lidí obeznámených se strategií odklonila od nákladných experimentů s rychlým vydáváním nových verzí a zaměřila se na zpeněžení již oblíbených produktů.
Na březnovém online setkání u příležitosti 11. výročí založení společnosti uvedl její výkonný ředitel Liang Rubo, že Bytedance by se měla zaměřit na dvě hlavní oblasti podnikání: informační platformy, jako jsou TikTok a Douyin, a také na elektronický obchod, jak uvedli přítomní.
Pan Liang uvedl, že vedoucí postavení společnosti ByteDance v oblasti informačních platforem se v posledních dvou letech stalo méně výrazným, protože podle lidí existuje tvrdá konkurence doma i v zahraničí.
TikTok Shop byl poprvé spuštěn v Indonésii a Velké Británii v roce 2021 a rozšířil se do několika dalších zemí jihovýchodní Asie. Obchod rychle rostl v Asii, kde jsou nakupující ochotnější nakupovat na platformách s krátkými videi nebo živým vysíláním, ale ve Velké Británii se setkal se slabší náladou, uvedli lidé obeznámení s touto záležitostí.
Dokonce i na svém nejúspěšnějším trhu, v Indonésii, zaznamenává e-commerce podnik ztráty, protože se dělí o větší příjmy s prodejci a nabízí větší pobídky.
ByteDance se nepodařilo zopakovat úspěch Douyin, čínského sourozence TikToku, v oblasti elektronického obchodování. V loňském roce hrubá hodnota zboží společnosti Douyin, což je ukazatel, který provozovatelé elektronického obchodu běžně označují jako objem transakcí, vzrostla o 76 % na 204 miliard dolarů.
Zdroj: Unsplash
V lednu společnost ByteDance přesunula Kevina Chena, bývalého prezidenta aplikace Jinri Toutiao, čínského agregátoru zpráv, do Singapuru, aby vedl produktový tým pro e-commerce TikTok. Tým e-commerce TikToku vede vedoucí e-commerce společnosti ByteDance Bob Kang, který je podřízen předsedovi představenstva společnosti ByteDance v Číně.
Společnost ByteDance uvedla, že pan Kang je také podřízen generálnímu řediteli společnosti TikTok Shou Zi Chewovi, který má na starosti e-commerce TikTok. Uvedla, že tým elektronického obchodu se řídí stejnými přístupovými kontrolami jako zbytek TikToku.
Pan Kang se na březnovém setkání zavázal zlepšit kvalitu služeb a zboží, uvedli účastníci setkání.
Společnost ByteDance se v březnu pokusila dát nový impuls svému americkému e-commerce podniku tím, že ve druhé fázi plánu zavádění TikTok Shopu umožnila více prodejcům požádat o prodejní místa, ale podle lidí obeznámených s plánem bylo těžké přilákat obchodníky. Publikace The Information, která se zabývá technologickým průmyslem, již dříve informovala o pomalém tempu přijímání nabídek ze strany obchodníků.
Společnost ByteDance snižuje stav týmu v Číně, který pomáhá obchodníkům prodávat na TikTok Shopu, a přesouvá některé zaměstnance do jiných místních týmů, uvedli tito lidé. Cílem této snahy je posílit místní služby a přilákat více kvalitních místních prodejců, uvedli.
TikTok Shop umožňuje prodejcům v Číně otevřít si prodejny a prodávat je uživatelům ve Velké Británii a jihovýchodní Asii. V USA se prodejcům mimo zemi zatím neotevřel.
Společnost ByteDance odložila otevření obchodu pro všechny prodejce, které bylo původně plánováno na začátek jara, nejdříve na červen, uvedli lidé obeznámení s touto záležitostí. Podle těchto lidí by se datum spuštění mohlo ještě posunout kvůli obavám obchodníků z možného zákazu aplikace a pomalého zavádění živého vysílání v USA.Po předběžném testovacím spuštění mezi malým počtem vybraných obchodníků koncem loňského roku se TikToku nedařilo přilákat další prodejce k otevření výloh a druhou fázi rozšiřování testovacího souboru odsunul na konec března.Zpoždění v otevření obchodů pro všechny prodejce je neúspěchem na nejlukrativnějším trhu společnosti ByteDance se sídlem v Pekingu mimo Čínu. Její podnikání v USA čelí nepříznivým faktorům, mezi něž patří rostoucí geopolitické napětí a sílící konkurence v oblasti elektronického obchodování, kterou představují konkurenti, jako je Shein a Temu od společnosti PDD Holdings.Snaha společnosti o online nakupování je součástí snahy vydělat více peněz ze své stáje čínských a globálních aplikací, které jsou sice velmi populární, ale zatím se jim nepodařilo dosáhnout zisku.Společnost ByteDance se zaměřuje na nové zdroje příjmů a od doby, kdy Peking zpřísnil dohled nad čínským internetovým sektorem, restrukturalizovala řadu obchodních linií s cílem zvýšit efektivitu. Společnost ByteDance zaznamenala v roce 2021 provozní ztráty ve výši více než 7 miliard dolarů, uvedl deník The Wall Street Journal.Snaha o zefektivnění, kterou vedení popisuje jako odbourávání tuku a nabírání svalové hmoty, vedla od konce roku 2021 ke snížení počtu zaměstnanců o zhruba 20 000, uvedli lidé obeznámení se situací. Společnost ByteDance uvedla, že v současné době má celosvětově více než 150 000 zaměstnanců a nabírá nové.Chcete využít této příležitosti?Soukromá technologická společnost očekává v letošním roce dvouciferný růst tržeb, jak nedávno informovala investory. Její příjmy, převážně z digitální reklamy, loni vzrostly o více než 30 % na více než 80 miliard dolarů, uvedli investoři. Kč, což je o 80 % méně než v roce 2021.Společnost ByteDance se podle nich stále spoléhá na Čínu, která tvoří více než 80 % jejích příjmů, ale růst jejích vlajkových aplikací – agregátoru zpráv Jinri Toutiao a čínské verze TikToku, Douyin – se na přeplněném a konkurenčním trhu zastavil. ByteDance investuje do doručování jídla a služeb založených na poloze, které přivádějí uživatele do obchodů, restaurací a hotelů.Mimo domovskou zemi je hlavním lákadlem společnosti ByteDance TikTok a investoři se obávají, že pochybnosti o osudu této aplikace v USA způsobují vlnový efekt a rozšiřují rizika pro její další populární aplikace i pro podniky, jako je reklama, elektronické obchodování a cloudové výpočetní služby.Bidenova administrativa prohlásila, že TikTok musí prodat své americké operace, jinak mu hrozí zákaz, a to s odkazem na obavy, že by Čína mohla získat přístup k údajům amerických uživatelů. TikTok jedná s americkými úředníky o způsobech, jak vytvořit technická ochranná opatření, která by ohraničila provoz aplikace v USA.„Pokud by byl TikTok v USA hypoteticky zakázán, zákazníci zejména v zemích, které jsou spojenci USA, by mohli mít značné obavy z používání jakéhokoli obchodního produktu společnosti ByteDance,“ uvedl Gary Wang, bývalý konzultant společnosti Boston Consulting Group, který se specializuje na technologickou strategii a dynamiku americko-čínských technologií.Vedení společnosti ByteDance se obává, že by uživatelé mohli TikTok opustit a přejít k alternativám, jako jsou Instagram Reels a YouTube Shorts, a proto v USA prosazuje další aplikaci Lemon8, která kombinuje prvky Instagramu a Pinterestu a od svého debutu v roce 2020 se zaměřovala především na Japonsko a jihovýchodní Asii. Má více než pět milionů uživatelů.Aplikace Lemon8 vstoupila na americký trh teprve v únoru, ale podle společnosti Sensor Tower, která poskytuje informace o trhu, patří spolu s nástrojem pro úpravu videa CapCut od společnosti ByteDance v posledních týdnech k nejstahovanějším aplikacím.Podle lidí obeznámených s projektem má ByteDance v USA jen několik zaměstnanců, kteří provozují Lemon8. Podle nich najímá a převádí zaměstnance z jiných týmů a kanceláří.Společnost ByteDance, která byla kdysi označována za „továrnu na aplikace“, se podle lidí obeznámených se strategií odklonila od nákladných experimentů s rychlým vydáváním nových verzí a zaměřila se na zpeněžení již oblíbených produktů.Na březnovém online setkání u příležitosti 11. výročí založení společnosti uvedl její výkonný ředitel Liang Rubo, že Bytedance by se měla zaměřit na dvě hlavní oblasti podnikání: informační platformy, jako jsou TikTok a Douyin, a také na elektronický obchod, jak uvedli přítomní.Pan Liang uvedl, že vedoucí postavení společnosti ByteDance v oblasti informačních platforem se v posledních dvou letech stalo méně výrazným, protože podle lidí existuje tvrdá konkurence doma i v zahraničí.TikTok Shop byl poprvé spuštěn v Indonésii a Velké Británii v roce 2021 a rozšířil se do několika dalších zemí jihovýchodní Asie. Obchod rychle rostl v Asii, kde jsou nakupující ochotnější nakupovat na platformách s krátkými videi nebo živým vysíláním, ale ve Velké Británii se setkal se slabší náladou, uvedli lidé obeznámení s touto záležitostí.Dokonce i na svém nejúspěšnějším trhu, v Indonésii, zaznamenává e-commerce podnik ztráty, protože se dělí o větší příjmy s prodejci a nabízí větší pobídky.ByteDance se nepodařilo zopakovat úspěch Douyin, čínského sourozence TikToku, v oblasti elektronického obchodování. V loňském roce hrubá hodnota zboží společnosti Douyin, což je ukazatel, který provozovatelé elektronického obchodu běžně označují jako objem transakcí, vzrostla o 76 % na 204 miliard dolarů.V lednu společnost ByteDance přesunula Kevina Chena, bývalého prezidenta aplikace Jinri Toutiao, čínského agregátoru zpráv, do Singapuru, aby vedl produktový tým pro e-commerce TikTok. Tým e-commerce TikToku vede vedoucí e-commerce společnosti ByteDance Bob Kang, který je podřízen předsedovi představenstva společnosti ByteDance v Číně.Společnost ByteDance uvedla, že pan Kang je také podřízen generálnímu řediteli společnosti TikTok Shou Zi Chewovi, který má na starosti e-commerce TikTok. Uvedla, že tým elektronického obchodu se řídí stejnými přístupovými kontrolami jako zbytek TikToku.Pan Kang se na březnovém setkání zavázal zlepšit kvalitu služeb a zboží, uvedli účastníci setkání.Společnost ByteDance se v březnu pokusila dát nový impuls svému americkému e-commerce podniku tím, že ve druhé fázi plánu zavádění TikTok Shopu umožnila více prodejcům požádat o prodejní místa, ale podle lidí obeznámených s plánem bylo těžké přilákat obchodníky. Publikace The Information, která se zabývá technologickým průmyslem, již dříve informovala o pomalém tempu přijímání nabídek ze strany obchodníků.Společnost ByteDance snižuje stav týmu v Číně, který pomáhá obchodníkům prodávat na TikTok Shopu, a přesouvá některé zaměstnance do jiných místních týmů, uvedli tito lidé. Cílem této snahy je posílit místní služby a přilákat více kvalitních místních prodejců, uvedli.TikTok Shop umožňuje prodejcům v Číně otevřít si prodejny a prodávat je uživatelům ve Velké Británii a jihovýchodní Asii. V USA se prodejcům mimo zemi zatím neotevřel.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...