(KVUE) ve čtvrtek klesly, přestože společnost zabývající se zdravotnickou péčí o spotřebitele ve své první čtvrtletní zprávě od svého vyčlenění z Johnson & Johnson před dvěma měsíci překonala očekávané tržby a zisky za druhé čtvrtletí.
Společnost, která dříve patřila do divize spotřebitelského zdraví J&J, rovněž vydala optimistický výhled tržeb na rok 2023.
Generální ředitel Kenvue Thibaut Mongon však během hovoru k výsledkům poznamenal, že spotřebitelské prostředí „je i nadále nejisté“ a společnost očekává, že „volatilita trhu bude pokračovat“.
K lepšímu výsledku společnosti Kenvue přispěla odolná poptávka po jejím bohatém sortimentu všeobecně známých značek, jako jsou Band-Aid, Tylenol, Listerine, Neutrogena a Aveeno.
„Toto čtvrtletí bylo dalším důkazem, který ukázal sílu našeho portfolia,“ uvedl Mongon během hovoru.
Společnost J&J stále vlastní 90% podíl ve společnosti Kenvue, což znamená, že prozatím může obecně kontrolovat směřování podnikání odštěpeného podniku.
Společnost J&J sníží svůj podíl ve společnosti Kenvue prostřednictvím nabídky na výměnu, která by mohla být zahájena „již v nejbližších dnech“, uvedl finanční ředitel společnosti J&J Joseph Wolk během čtvrtečního hovoru k výsledkům. Tato nabídka umožní akcionářům společnosti J&J vyměnit všechny nebo část svých akcií za kmenové akcie společnosti Kenvue.
Společnost J&J ve čtvrtek oznámila své vlastní výsledky za druhé čtvrtletí, které zahrnovaly i výsledky společnosti Kenvue.
Zde je srovnání výsledků společnosti Kenvue s očekáváním Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 32 centů oproti očekávaným 30 centům. Tržby: 4,01 miliardy dolarů oproti očekávaným 3,96 miliardy dolarů.
Akcie společnosti Kenvue ve čtvrtek během ranního obchodování klesly o více než 5 %. Po silném debutu na veřejném trhu v květnu se akcie potýkají s problémy, protože investoři si kladou otázku, jak velký růst může společnost se svými ikonickými značkami zajistit, protože spotřebitelé omezují své výdaje.
Akcie společnosti Kenvue od svého debutu na veřejném trhu ztratily více než 13 % a jejich tržní hodnota klesla na zhruba 44 miliard USD.
Zdroj: Getty Images
Společnost Kenvue ve čtvrtek rovněž zahájila výplatu čtvrtletní peněžní dividendy ve výši přibližně 20 centů na akcii za třetí čtvrtletí, která bude akcionářům vyplacena 7. září.
Na rozdíl od většiny nedávných IPO je společnost Kenvue již zisková.
Společnost vykázala ve druhém čtvrtletí tržby ve výši 4,01 miliardy USD, což je o 5,4 % více než ve stejném období před rokem. Podle společnosti Kenvue se tržby snížily o 2,3 % v důsledku nepříznivého vývoje měnových kurzů.
Vykázala čistý zisk 430 milionů USD, tj. 23 centů na akcii, ve srovnání s 604 miliony USD, tj. 35 centy na akcii, o rok dříve. Bez zahrnutí některých položek činil upravený zisk společnosti 32 centů na akcii.
Společnost Kenvue předpokládá pro rok 2023 růst tržeb o 4,5 % až 5,5 %. V dubnu po svém vstupu na burzu společnost Kenvue uvedla, že očekává celosvětový roční růst tržeb do roku 2025 ve výši přibližně 3 až 4 %.
Celoroční výhled upraveného zisku společnosti činí 1,26 až 1,31 USD na akcii. Analytici oslovení společností Refinitiv očekávali 1,23 USD na akcii.
Společnost ve druhém čtvrtletí vykázala růst tržeb ve všech třech svých obchodních divizích.
Jednotka Kenvue zaměřená na samoobslužnou péči, která zahrnuje produkty pro péči o oči, proti kašli a nachlazení a vitamíny, dosáhla ve čtvrtletí tržeb ve výši 1,66 miliardy USD, což je o 12,2 % více než před rokem, k čemuž přispěla zvýšená poptávka v důsledku vyššího počtu případů kašle, nachlazení a chřipky.
Tržby za výrobky pro zdraví a krásu pleti dosáhly 1,15 miliardy dolarů, což je o 1,9 % více než před rokem. Mezi tyto výrobky patří šampony, kondicionéry, přípravky proti vypadávání vlasů a péče o pleť.
Položky v divizi nezbytného zdraví, včetně výrobků pro děti, ústních vod a zubních výplachů, hygienické ochrany a péče o rány, zaznamenaly čisté tržby ve výši 1,20 miliardy USD, což je o 0,5 % více než ve stejném období před rokem.
Zdroj: Getty Images
Po vstupu společnosti Kenvue na burzu zůstala společnost J&J stále odpovědná za tisíce obvinění, že její dětský pudr a další výrobky z mastku způsobují rakovinu.
Tyto výrobky spadají pod podnik společnosti v oblasti zdraví spotřebitelů, nyní Kenvue, ale odštěpený podnik převezme pouze závazky související s mastkem, které vzniknou mimo USA a Kanadu, jak vyplývá z lednové žádosti o IPO.
Mimo USA a Kanadu existuje pouze „malý počet“ žalob, které „v této fázi nepovažujeme za podstatné“, uvedl Mongon minulý měsíc na konferenci Deutsche Bank Global Consumer Conference.
ve čtvrtek klesly, přestože společnost zabývající se zdravotnickou péčí o spotřebitele ve své první čtvrtletní zprávě od svého vyčlenění z Johnson & Johnson před dvěma měsíci překonala očekávané tržby a zisky za druhé čtvrtletí.Společnost, která dříve patřila do divize spotřebitelského zdraví J&J, rovněž vydala optimistický výhled tržeb na rok 2023.Generální ředitel Kenvue Thibaut Mongon však během hovoru k výsledkům poznamenal, že spotřebitelské prostředí „je i nadále nejisté“ a společnost očekává, že „volatilita trhu bude pokračovat“.K lepšímu výsledku společnosti Kenvue přispěla odolná poptávka po jejím bohatém sortimentu všeobecně známých značek, jako jsou Band-Aid, Tylenol, Listerine, Neutrogena a Aveeno.„Toto čtvrtletí bylo dalším důkazem, který ukázal sílu našeho portfolia,“ uvedl Mongon během hovoru.Společnost J&J stále vlastní 90% podíl ve společnosti Kenvue, což znamená, že prozatím může obecně kontrolovat směřování podnikání odštěpeného podniku.Společnost J&J sníží svůj podíl ve společnosti Kenvue prostřednictvím nabídky na výměnu, která by mohla být zahájena „již v nejbližších dnech“, uvedl finanční ředitel společnosti J&J Joseph Wolk během čtvrtečního hovoru k výsledkům. Tato nabídka umožní akcionářům společnosti J&J vyměnit všechny nebo část svých akcií za kmenové akcie společnosti Kenvue.Společnost J&J ve čtvrtek oznámila své vlastní výsledky za druhé čtvrtletí, které zahrnovaly i výsledky společnosti Kenvue.Zde je srovnání výsledků společnosti Kenvue s očekáváním Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:Zisk na akcii: 32 centů oproti očekávaným 30 centům.Tržby: 4,01 miliardy dolarů oproti očekávaným 3,96 miliardy dolarů.Akcie společnosti Kenvue ve čtvrtek během ranního obchodování klesly o více než 5 %. Po silném debutu na veřejném trhu v květnu se akcie potýkají s problémy, protože investoři si kladou otázku, jak velký růst může společnost se svými ikonickými značkami zajistit, protože spotřebitelé omezují své výdaje.Akcie společnosti Kenvue od svého debutu na veřejném trhu ztratily více než 13 % a jejich tržní hodnota klesla na zhruba 44 miliard USD.Společnost Kenvue ve čtvrtek rovněž zahájila výplatu čtvrtletní peněžní dividendy ve výši přibližně 20 centů na akcii za třetí čtvrtletí, která bude akcionářům vyplacena 7. září.Na rozdíl od většiny nedávných IPO je společnost Kenvue již zisková.Společnost vykázala ve druhém čtvrtletí tržby ve výši 4,01 miliardy USD, což je o 5,4 % více než ve stejném období před rokem. Podle společnosti Kenvue se tržby snížily o 2,3 % v důsledku nepříznivého vývoje měnových kurzů.Vykázala čistý zisk 430 milionů USD, tj. 23 centů na akcii, ve srovnání s 604 miliony USD, tj. 35 centy na akcii, o rok dříve. Bez zahrnutí některých položek činil upravený zisk společnosti 32 centů na akcii.Společnost Kenvue předpokládá pro rok 2023 růst tržeb o 4,5 % až 5,5 %. V dubnu po svém vstupu na burzu společnost Kenvue uvedla, že očekává celosvětový roční růst tržeb do roku 2025 ve výši přibližně 3 až 4 %.Celoroční výhled upraveného zisku společnosti činí 1,26 až 1,31 USD na akcii. Analytici oslovení společností Refinitiv očekávali 1,23 USD na akcii.Společnost ve druhém čtvrtletí vykázala růst tržeb ve všech třech svých obchodních divizích.Jednotka Kenvue zaměřená na samoobslužnou péči, která zahrnuje produkty pro péči o oči, proti kašli a nachlazení a vitamíny, dosáhla ve čtvrtletí tržeb ve výši 1,66 miliardy USD, což je o 12,2 % více než před rokem, k čemuž přispěla zvýšená poptávka v důsledku vyššího počtu případů kašle, nachlazení a chřipky.Tržby za výrobky pro zdraví a krásu pleti dosáhly 1,15 miliardy dolarů, což je o 1,9 % více než před rokem. Mezi tyto výrobky patří šampony, kondicionéry, přípravky proti vypadávání vlasů a péče o pleť.Položky v divizi nezbytného zdraví, včetně výrobků pro děti, ústních vod a zubních výplachů, hygienické ochrany a péče o rány, zaznamenaly čisté tržby ve výši 1,20 miliardy USD, což je o 0,5 % více než ve stejném období před rokem.Po vstupu společnosti Kenvue na burzu zůstala společnost J&J stále odpovědná za tisíce obvinění, že její dětský pudr a další výrobky z mastku způsobují rakovinu.Tyto výrobky spadají pod podnik společnosti v oblasti zdraví spotřebitelů, nyní Kenvue, ale odštěpený podnik převezme pouze závazky související s mastkem, které vzniknou mimo USA a Kanadu, jak vyplývá z lednové žádosti o IPO.Mimo USA a Kanadu existuje pouze „malý počet“ žalob, které „v této fázi nepovažujeme za podstatné“, uvedl Mongon minulý měsíc na konferenci Deutsche Bank Global Consumer Conference.