Společnost rovněž uvedla, že počet předplatitelů její streamovací služby Peacock se oproti předchozímu období téměř zdvojnásobil na 24 milionů a tržby vzrostly o 85 % na 820 milionů USD. Přesto ztráty ze streamovací platformy nadále zatěžovaly mediální podnikání společnosti NBCUniversal.
Akcie společnosti Comcast ve čtvrtek uzavřely s více než 5% nárůstem a dosáhly 52týdenního maxima.
Zde jsou výsledky společnosti Comcast ve srovnání s odhady analytiků oslovených společností Refinitiv:
Zisk na akcii: 1,13 USD oproti odhadovaným 97 centům.
Tržby: 30,51 miliardy USD oproti odhadovaným 30,13 miliardy USD.
Za čtvrtletí končící 30. června vykázala společnost Comcast zisk ve výši 4,25 miliardy dolarů, tj. 1,02 dolaru na akcii, ve srovnání s 3,4 miliardy dolarů, tj. 76 centů na akcii, o rok dříve. Po očištění o jednorázové položky vykázala společnost Comcast za poslední období zisk ve výši 1,13 USD na akcii.
Comcast tak překonal své zisky nejvíce za poslední dva roky.
Začátkem tohoto roku společnost Comcast změnila způsob vykazování svých segmentů. Společnost nyní sdružuje své širokopásmové, kabelové a bezdrátové služby pod značkou Xfinity se svou britskou společností Sky. Celkové tržby tohoto segmentu dosáhly 20,36 miliardy dolarů, což je relativně stejná hodnota jako ve stejném období loňského roku.
Společnost v tomto období ztratila 19 000 domácích předplatitelů širokopásmového připojení. Na konci čtvrtletí měla celkem více než 32,3 milionu zákazníků širokopásmového připojení.
V minulém čtvrtletí vedení společnosti Comcast varovalo, že přidávání zákazníků širokopásmového připojení bude v nejbližší době i nadále problémem a že se místo toho zaměří na průměrný příjem na uživatele, aby zvýšilo tržby tohoto podnikání. Vyšší průměrné sazby pomohly kompenzovat úbytek předplatitelů ve druhém čtvrtletí, což vedlo k růstu příjmů z širokopásmového připojení o 4,4 %.
Zdálo se, že se širokopásmový byznys stabilizuje, protože se očekávalo, že Comcast v tomto čtvrtletí ztratí více než 70 000 zákazníků, uvedl ve čtvrteční zprávě analytik Steven Cahall z Wells Fargo.
Společnost Comcast a její kolegové zaznamenali zpomalení růstu v segmentu širokopásmového připojení po čtvrtletích silného růstu v prvních dnech pandemie Covid. Vedoucí pracovníci jako důvod stagnujícího růstu uvádějí zvýšenou konkurenci ze strany telekomunikačních a bezdrátových poskytovatelů a také nižší míru stěhování Američanů mezi domovy.
Společnost věří, že časem opět začne přibývat zákazníků širokopásmového připojení, ale nechtěla uvést časový plán, uvedl ve čtvrtečním hovoru generální ředitel společnosti Comcast Cable Dave Watson.

Mobilní divize Xfinity pokračovala ve své dynamice a během čtvrtletí se rozrostla na téměř 6 milionů zákazníků.
Navzdory silnému čtvrtletí prezident společnosti Comcast Mike Cavanagh ve čtvrtečním hovoru k výsledkům uvedl, že společnost „velmi jasně vidí výzvy, kterým čelíme my i naši konkurenti“. Upozornil na snižování počtu kabelů, nedávné stávky hollywoodských scénáristů a herců a nejisté makroekonomické prostředí.
Společnost Comcast pokračovala v úbytku zákazníků tradiční kabelové televize, když během čtvrtletí ztratila 543 000 předplatitelů. K 30. červnu měla společnost celkem méně než 15 milionů domácích zákazníků kabelové televize.
Přestože se nejedná o nový trend, v posledních čtvrtletích se snižování počtu kabelů zrychlilo, protože spotřebitelé více přecházejí na streamování. V posledních týdnech generální ředitel společnosti Disney Bob Iger uvedl, že společnost přehodnocuje, zda její kabelové televizní sítě stále patří mezi tzv. hlavní činnosti, a naznačil, že společnost Disney bude otevřena možnosti prodeje těchto kanálů.
Společnost NBCUniversal patřící společnosti Comcast vlastní také portfolio kabelových televizních kanálů, včetně stanic USA Network a Bravo. Z těchto sítí pochází většina obsahu vysílání Peacock, včetně živých sportovních přenosů, jako je fotbalová Premier League, a televizních pořadů vysílaných následující den.
I když počet předplatitelů a příjmy z Peacock vzrostly, ztráty spojené s nově vznikající streamovací platformou stále tíží mediální jednotku. Očištěná ztráta z Peacocku činila 651 milionů dolarů a prohloubila se z očištěné ztráty 467 milionů dolarů ve stejném období loňského roku.

Společnost v předchozích měsících uvedla, že ztráty Peacock budou v letošním roce činit zhruba 3 miliardy USD.
Finanční ředitel Jason Armstrong ve čtvrtek uvedl, že společnost je „optimistická ohledně dalšího zvyšování předplatitelské základny Peacock“, protože stále více zákazníků Xfinity přechází na placené účty a silná programová nabídka v druhé polovině roku, včetně premiéry filmu „The Super Mario Bros. Movie“ 3. srpna a „Sunday Night Football“ na podzim.
Během čtvrtletí přibyly společnosti Peacock dva miliony zákazníků, zejména díky předplatitelům Comcast Xfinity, kteří začali v červnu platit za předplatné po téměř třech letech bezplatného přístupu.
Společnost NBCUniversal je sdružena do druhého segmentu společnosti Comcast – obsah a zážitky -, který zahrnuje veškerou televizní a streamovací činnost, mezinárodní sítě a Sky Sports spolu s filmovými studii a zábavními parky. Tento segment dosáhl celkových tržeb ve výši 10,87 miliardy dolarů, což je o 4 % více než v loňském čtvrtletí.
Tržby mediálního byznysu dosáhly 6,2 miliardy dolarů, což je relativně stejná hodnota jako ve stejném období loňského roku.
Měkký reklamní trh se nadále projevoval, když příjmy z domácí reklamy poklesly zhruba o 5 % na 2,03 miliardy dolarů. Pokles domácí reklamy byl z velké části způsoben nižšími příjmy televizních sítí společnosti NBCUniversal, což bylo částečně kompenzováno skokovým nárůstem příjmů společnosti Peacock.
Společnost NBCUniversal uvedla, že nedávno ukončila diskuse o upfronts, což je každoroční nabídka pro zadavatele reklamy na nadcházející televizní sezónu, a že celkové peněžní závazky jsou zhruba stejné jako v loňském roce, což je dosud nejvyšší částka na upfronts. V roce 2022 měla společnost údajně závazky upfront ve výši 7 miliard dolarů.

Tržby filmových studií se ve srovnání se stejným obdobím loňského roku snížily zhruba o 1 % na 3,09 miliardy dolarů, a to i přes nárůst tržeb z promítání v kinech spojený s kasovními trháky „The Super Mario Bros Movie“ a „Fast X“.
Společnost Comcast se pochlubila, že v letošním roce byla zatím na druhém místě ve výnosech z pokladen kin. Cavanagh upozornil na nedávné uvedení kritikou oceňovaného filmu „Oppenheimer“, který během úvodního víkendu vydělal více než 82 milionů dolarů.
Segment zábavních parků společnosti NBCUniversal pokračoval ve vysoké jízdě od uzavření a omezení během dřívější části pandemie, přičemž jeho tržby za dané období vzrostly o 22 % na 2,21 miliardy dolarů.
Hlavním tahounem bylo otevření Super Nintendo World v hollywoodském parku společnosti Universal, spolu s růstem v parcích v Pekingu a Japonsku. Její provoz v Orlandu na Floridě však vykázal nižší tržby. Zábavní parky společnosti Disney v Orlandu v poslední době zaznamenaly zpomalení návštěvnosti v souvislosti se zvýšením cen vstupenek.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky