Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Zapomeňte na informace a zaměřte se na něco jiného

David Rock a Emma Sarro tvrdí, že v dnešní době často uvízneme na mrtvém bodě, zahlceni příliš velkým množstvím dat nebo nápadů, a nedokážeme se rozhodnout, čemu se věnovat, abychom urychlili inovace.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
7 července, 2023
6 min. čtení
Zdroj: vlastní

Zdroj: vlastní

6 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Věk informací je na vzestupu, možná dokonce vyboulený. Kdybyste se pokusili stáhnout všechna dnes dostupná data, potřebovali byste na to více než 180 milionů let. A to se děje ve stejné době, kdy stále vytváříme více než 1 bilion megabajtů nových informací denně.

Mohli byste si tedy představit, že všechny tyto informace podnítí zrychlení inovací, které by odpovídalo objemu dat. Ale ani s umělou inteligencí a generativními technologiemi, jako je ChatGPT, neděláme dostatečně velké pokroky vzhledem k tomu, co máme k dispozici. Naposledy jsme se totiž ocitli v období výrazných inovací, kdy jsme usilovali o myšlenky s největší jiskrou, před více než 120 lety, v období zvaném věk prozření.

Naproti tomu dnes se často ocitáme na mrtvém bodě, zahlceni příliš velkým množstvím dat nebo nápadů, neschopni se rozhodnout, čím se zabývat, abychom urychlili inovace v našich organizacích a na celospolečenské úrovni vyřešili naše největší výzvy. Jak poznáme, který nápad má největší hodnotu?

Inovace, velké i malé, začínají novým nápadem. Často se tyto nápady objevují jako moment prozření – výsledek nového spojení v našem mozku, které vzniklo mezi stávajícími a novými informacemi. Je to vytvoření nové cesty, která spustí jiskru inovační energie. Právě po takových převratných vhledech touží bankéři, aby mohli vytvářet nové finanční produkty pro své zákazníky, marketéři, aby mohli přilákat nové demografické skupiny pro své produkty, a politici, aby mohli vytvářet politiky, které vyvolají jejich podporu na nové úrovni. Vhled je také to, co umožňuje spisovatelům, televizním producentům, autorům projevů a komikům dojímat lidi. Uvnitř organizací je vhled aktivní složkou učení, školení, koučování a mentoringu, stejně jako iniciativ na změnu jakéhokoli druhu. Jednoduše řečeno, vhled mění náš pohled na svět.

Zdroj: Getty Images

Abychom urychlili inovace, musíme nejprve zvýšit množství našich poznatků. Studie ukazují, že vhled zahrnuje tiché signály hluboko v mozku, těsně pod povrchem vědomí. Cokoli, co nám pomůže všímat si tichých signálů – například odchod od počítače mezi schůzkami nebo vypnutí sociálních médií při pití ranní kávy – může zvýšit šanci na vhled. Samozřejmě to ztěžuje zvýšené používání technologií, které každou chvíli zaplňují upozorněními a nekonečným přísunem obsahu, čímž přehlušují signály, které se nacházejí těsně pod naším vědomím. Mít více vhledů tedy znamená vytvořit prostor pro to, aby se ticho dostalo na povrch.

Advertisement

Kromě zvýšení množství vhledů chceme také zvýšit jejich kvalitu – abychom byli schopni roztřídit velké nové nápady a najít ty, které mají skutečnou hodnotu, což může být těžko měřitelné. Vzpomeňte si, kdy jste naposledy přišli na poradu a čelili jste množství nápadů na nové produkty, aniž byste měli možnost určit kvalitu těchto nápadů nebo to, jak by některý z nich mohl vytvořit insight pro zákazníky. Bylo by neuvěřitelně těžké snažit se rozklíčovat, se kterými nápady pokračovat.

Na scénu přichází Heuréka stupnice. Stupnice Eureka Scale, která debutovala v roce 2015, nám umožňuje posoudit sílu našich insightových zážitků na pětibodové stupnici, přičemž insight pátého stupně zahrnuje nejbohatší emocionální, motivační a zapamatovatelné prvky. Vzpomeňte si například na nedávný vhled, který se objevil v hloubi vaší mysli, když jste myli nádobí, a na který jste zapomněli, když jste si sedli ke stolu. Mohlo se jednat o vhled první nebo druhé úrovně, protože se nedostal dál než do vaší kuchyně. Nyní si vzpomeňte na okamžik, který ve vás vyvolal výkřik vzrušení, kdy jste konečně navázali rozhodující spojení, které vyneslo projekt, na němž pracujete, do nových výšin – něco, co vás přimělo přestat s tím, co jste dělali, a zapsat si to, abyste nezapomněli, a neopustilo vaši paměť po několik týdnů. Tohle mohl být vhled čtvrté úrovně. Nyní si vzpomeňte na některé momenty, které vám skutečně změnily život, například na okamžik, kdy jste si uvědomili, že práce, kterou jste měli, neumožňovala využít váš skutečný potenciál, a přiměla vás k riskantnímu, ale úspěšnému skoku do nové kariéry. To je pravděpodobně vhled páté úrovně.

Naše prožitky prozření jsou výsledkem kombinovaného působení pěti prvků, z nichž každý má různou intenzitu a přispívá k hodnotám na stupnici. Vzpomeňte si, kdy jste naposledy prožili intenzivní vhled: emoce, které jste pociťovali, mohly spočívat v úlevě nebo štěstí a motivační pohnutka vás možná přiměla ponořit se do projektu hlouběji. Skutečnost, že jste si tento zážitek tak dobře zapamatovali, neboli to, čemu se říká „výhoda paměti vhledu“, mohla vést k opakovanému úžasu známému jako následné šoky, o kterých jste poté přemýšleli, a k dalším myšlenkám nebo důsledkům, které následovaly. Škála Heuréka spojuje těchto pět proměnných do jediné hodnoty a umožňuje nám definovat důležitost nové myšlenky.

Zdroj: Getty Images

Vzhledem k tomu, že vhled je jedním z nejlepších způsobů, jak podpořit angažovanost, inovace a změnu chování, má škála Eureka široké využití pro měření a zlepšování výkonnosti jednotlivců i organizací. Například v jakékoli komunikační nebo marketingové strategii, jejímž hlavním cílem je zvýšit sdílení nápadů nebo akci, mohou organizace testovat několik přístupů ke sdělování informací na základě stupnice Eureka. Sdělení, které u skupiny zákazníků vyvolá největší vhled, zvýší pravděpodobnost, že budou jednat nebo sdílet tyto informace.

Podobně bude jakákoli iniciativa v oblasti vzdělávání, koučování nebo vedení nejúspěšnější, pokud bude motivovat lidi k akci. Stupnici Heuréka lze použít jako měřítko toho, jak účinný byl jakýkoli druh vzdělávací intervence pro růst účastníků – ať už v daném okamžiku, nebo po něm. Zvažte, jak užitečná by mohla být škála Eureka při posuzování hodnoty nápadů po týmovém výjezdním zasedání nebo v různých typech pracovních prostředí a vzdělávacích přístupů.

K tomu, aby organizace mohly těžit z dalšího věku vhledu, nestačí snažit se získat přístup k více datům nebo zvýšit počet vhledů, které generujeme. Místo toho je třeba vytvořit prostor pro to, aby se ze všech informací vynořily ty největší nápady. Používání sdíleného jazyka Heuréka stupnice jako způsobu měření toho, jak důležité jsou nápady ve vztahu k sobě navzájem, umožní lepší rozhodování směřující k životaschopným a konkurenceschopným výsledkům. A pokud chceme vstoupit do nového věku vhledu, musíme navrhnout naše prostředí tak, aby umožnilo vynoření těch nejlepších možných vhledů.

Věk informací je na vzestupu, možná dokonce vyboulený. Kdybyste se pokusili stáhnout všechna dnes dostupná data, potřebovali byste na to více než 180 milionů let. A to se děje ve stejné době, kdy stále vytváříme více než 1 bilion megabajtů nových informací denně.Mohli byste si tedy představit, že všechny tyto informace podnítí zrychlení inovací, které by odpovídalo objemu dat. Ale ani s umělou inteligencí a generativními technologiemi, jako je ChatGPT, neděláme dostatečně velké pokroky vzhledem k tomu, co máme k dispozici. Naposledy jsme se totiž ocitli v období výrazných inovací, kdy jsme usilovali o myšlenky s největší jiskrou, před více než 120 lety, v období zvaném věk prozření.Naproti tomu dnes se často ocitáme na mrtvém bodě, zahlceni příliš velkým množstvím dat nebo nápadů, neschopni se rozhodnout, čím se zabývat, abychom urychlili inovace v našich organizacích a na celospolečenské úrovni vyřešili naše největší výzvy. Jak poznáme, který nápad má největší hodnotu?Inovace, velké i malé, začínají novým nápadem. Často se tyto nápady objevují jako moment prozření – výsledek nového spojení v našem mozku, které vzniklo mezi stávajícími a novými informacemi. Je to vytvoření nové cesty, která spustí jiskru inovační energie. Právě po takových převratných vhledech touží bankéři, aby mohli vytvářet nové finanční produkty pro své zákazníky, marketéři, aby mohli přilákat nové demografické skupiny pro své produkty, a politici, aby mohli vytvářet politiky, které vyvolají jejich podporu na nové úrovni. Vhled je také to, co umožňuje spisovatelům, televizním producentům, autorům projevů a komikům dojímat lidi. Uvnitř organizací je vhled aktivní složkou učení, školení, koučování a mentoringu, stejně jako iniciativ na změnu jakéhokoli druhu. Jednoduše řečeno, vhled mění náš pohled na svět.Abychom urychlili inovace, musíme nejprve zvýšit množství našich poznatků. Studie ukazují, že vhled zahrnuje tiché signály hluboko v mozku, těsně pod povrchem vědomí. Cokoli, co nám pomůže všímat si tichých signálů – například odchod od počítače mezi schůzkami nebo vypnutí sociálních médií při pití ranní kávy – může zvýšit šanci na vhled. Samozřejmě to ztěžuje zvýšené používání technologií, které každou chvíli zaplňují upozorněními a nekonečným přísunem obsahu, čímž přehlušují signály, které se nacházejí těsně pod naším vědomím. Mít více vhledů tedy znamená vytvořit prostor pro to, aby se ticho dostalo na povrch.Kromě zvýšení množství vhledů chceme také zvýšit jejich kvalitu – abychom byli schopni roztřídit velké nové nápady a najít ty, které mají skutečnou hodnotu, což může být těžko měřitelné. Vzpomeňte si, kdy jste naposledy přišli na poradu a čelili jste množství nápadů na nové produkty, aniž byste měli možnost určit kvalitu těchto nápadů nebo to, jak by některý z nich mohl vytvořit insight pro zákazníky. Bylo by neuvěřitelně těžké snažit se rozklíčovat, se kterými nápady pokračovat.Na scénu přichází Heuréka stupnice. Stupnice Eureka Scale, která debutovala v roce 2015, nám umožňuje posoudit sílu našich insightových zážitků na pětibodové stupnici, přičemž insight pátého stupně zahrnuje nejbohatší emocionální, motivační a zapamatovatelné prvky. Vzpomeňte si například na nedávný vhled, který se objevil v hloubi vaší mysli, když jste myli nádobí, a na který jste zapomněli, když jste si sedli ke stolu. Mohlo se jednat o vhled první nebo druhé úrovně, protože se nedostal dál než do vaší kuchyně. Nyní si vzpomeňte na okamžik, který ve vás vyvolal výkřik vzrušení, kdy jste konečně navázali rozhodující spojení, které vyneslo projekt, na němž pracujete, do nových výšin – něco, co vás přimělo přestat s tím, co jste dělali, a zapsat si to, abyste nezapomněli, a neopustilo vaši paměť po několik týdnů. Tohle mohl být vhled čtvrté úrovně. Nyní si vzpomeňte na některé momenty, které vám skutečně změnily život, například na okamžik, kdy jste si uvědomili, že práce, kterou jste měli, neumožňovala využít váš skutečný potenciál, a přiměla vás k riskantnímu, ale úspěšnému skoku do nové kariéry. To je pravděpodobně vhled páté úrovně.Naše prožitky prozření jsou výsledkem kombinovaného působení pěti prvků, z nichž každý má různou intenzitu a přispívá k hodnotám na stupnici. Vzpomeňte si, kdy jste naposledy prožili intenzivní vhled: emoce, které jste pociťovali, mohly spočívat v úlevě nebo štěstí a motivační pohnutka vás možná přiměla ponořit se do projektu hlouběji. Skutečnost, že jste si tento zážitek tak dobře zapamatovali, neboli to, čemu se říká „výhoda paměti vhledu“, mohla vést k opakovanému úžasu známému jako následné šoky, o kterých jste poté přemýšleli, a k dalším myšlenkám nebo důsledkům, které následovaly. Škála Heuréka spojuje těchto pět proměnných do jediné hodnoty a umožňuje nám definovat důležitost nové myšlenky.Vzhledem k tomu, že vhled je jedním z nejlepších způsobů, jak podpořit angažovanost, inovace a změnu chování, má škála Eureka široké využití pro měření a zlepšování výkonnosti jednotlivců i organizací. Například v jakékoli komunikační nebo marketingové strategii, jejímž hlavním cílem je zvýšit sdílení nápadů nebo akci, mohou organizace testovat několik přístupů ke sdělování informací na základě stupnice Eureka. Sdělení, které u skupiny zákazníků vyvolá největší vhled, zvýší pravděpodobnost, že budou jednat nebo sdílet tyto informace.Podobně bude jakákoli iniciativa v oblasti vzdělávání, koučování nebo vedení nejúspěšnější, pokud bude motivovat lidi k akci. Stupnici Heuréka lze použít jako měřítko toho, jak účinný byl jakýkoli druh vzdělávací intervence pro růst účastníků – ať už v daném okamžiku, nebo po něm. Zvažte, jak užitečná by mohla být škála Eureka při posuzování hodnoty nápadů po týmovém výjezdním zasedání nebo v různých typech pracovních prostředí a vzdělávacích přístupů.K tomu, aby organizace mohly těžit z dalšího věku vhledu, nestačí snažit se získat přístup k více datům nebo zvýšit počet vhledů, které generujeme. Místo toho je třeba vytvořit prostor pro to, aby se ze všech informací vynořily ty největší nápady. Používání sdíleného jazyka Heuréka stupnice jako způsobu měření toho, jak důležité jsou nápady ve vztahu k sobě navzájem, umožní lepší rozhodování směřující k životaschopným a konkurenceschopným výsledkům. A pokud chceme vstoupit do nového věku vhledu, musíme navrhnout naše prostředí tak, aby umožnilo vynoření těch nejlepších možných vhledů.
Tagy: businessinformacestrategie

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      01:00

      Italská společnost Ferrero se blíží dohodě o koupi výrobce cereálií Froot Loops, společnosti WK Kellogg, uvádí zdroj

      00:48

      Merck vynaloží 10 miliard dolarů na akvizici společnosti Verona v rámci diverzifikace mimo Keytruda

      00:36

      Akcie Gorilla Technology prudce rostou po oznámení partnerství s NVIDIA Solutions

      00:24

      Milník společnosti Nvidia v hodnotě 4 bilionů dolarů završuje vzestup burzovního giganta

      00:12

      Nejvyšší soud USA odmítl Floridě povolení k prosazení přísných imigračních opatření

      00:05

      Microsoft ušetřil díky umělé inteligenci přes 500 milionů dolarů a zároveň propustil řadu zaměstnanců, informuje Bloomberg News

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Kde bude podle dat Amazon se svými akciemi za 3 roky ode dneška?

      9 července, 2025

      Vše nasvědčuje dalšímu růstu... Amazon (AMZN) je jednou z nejvlivnějších technologických společností na světě – a přestože již dávno přerostl...

      Zdroj: Shutterstock

      Nvidia se stala první společností, která dosáhla tržní hodnoty 4 biliony dolarů

      9 července, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Microsoft má stále prostor růst. AI potenciál není v akciích plně zohledněn

      9 července, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Goldman Sachs tvrdí, že tyto akcie nabízejí solidní dividendy

      9 července, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Tyto akcie mají nakročeno k elitnímu klubu dividendových aristokratů

      8 července, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Canva
      Akcie

      Akcie farmaceutických firem: Perspektivní investice v éře stárnutí populace

      7 července, 2025

      Farmaceutický průmysl je jedním z klíčových sektorů, který těží z globálních demografických změn, zejména ze stárnutí populace. S rostoucí průměrnou...

      Nejčtenější zprávy.

      Macron vyzývá Británii a Francii, aby se přenesly přes brexit a pracovaly společně

      8 července, 2025

      Fluor jako chytrá sázka na jadernou energetiku s potenciálem nízkého rizika

      7 července, 2025

      Apple vstupuje do světa blockbusterů. F1 s Bradem Pittem míří k rekordům

      5 července, 2025

      S&P 500 se propadá, Trumpova cla na trhu vyvolávají krvavou lázeň

      7 července, 2025

      Trump chce více kvalifikovaných řemeslníků. Ministerstvo práce mění strategii

      5 července, 2025

      S&P 500 klesá, Trumpova celní salva zhoršuje sentiment

      8 července, 2025

      Kde bude podle dat Amazon se svými akciemi za 3 roky ode dneška?

      9 července, 2025

      V Brazílii začíná summit zemí BRICS, je zastíněn Trumpovou celní politikou

      6 července, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.