2 akcie reklamních technologií, které by vám mohly pomoci zajistit si životní jistotu
Digitální reklama zažívá v posledním desetiletí velký rozmach, protože rozpočty na reklamu se přesouvají do internetových kanálů, jako je vyhledávání, sociální média a propojená televize.
To vedlo k nečekanému růstu akcií reklamních technologií, z nichž mnohé za tu dobu prudce vzrostly. V poslední době však poptávka po digitální reklamě klesla v důsledku makroekonomických překážek a obtížného srovnávání po dřívějším boomu.
To zatížilo sektor reklamních technologií a mnohé z těchto akcií v posledním roce prudce klesly. Reklama je však cyklická a s návratem poptávky po reklamě by se tyto akcie měly zotavit. Mnohé z těchto společností mají ve skutečnosti slibné příležitosti k dlouhodobému růstu, protože poptávka po sofistikovanějších nástrojích digitální reklamy poroste.
Čtěte dále a podívejte se na dvě akcie reklamních technologií, které by se vám mohly v budoucnu velmi vyplatit.
Zdroj: TheTradeDesk
1. The Trade Desk
Společnost The Trade Desk (TTD) je nejuznávanějším jménem v oboru reklamních technologií a přední platformou na straně poptávky (DSP). The Trade Desk poskytuje cloudovou samoobslužnou platformu, která pomáhá značkám a reklamním agenturám spravovat jejich reklamní kampaně.
Společnost v průběhu své historie trvale dosahuje vysokého růstu a již devět let po sobě vykazuje v každém čtvrtletí udržení 95 % nebo více zákazníků.
Společnost Trade Desk také nastavuje standard pro svět reklamy po zavedení cookies pomocí protokolu Unified ID 2.0 (UID2). Společnost Google ze skupiny Alphabet se plánuje do roku 2024 zbavit souborů cookie třetích stran v prohlížeči Chrome, což by mohlo mít za následek výraznou komplikaci pro inzerenty.
To však také vytváří příležitost pro alternativní řešení, jako je UID2. UID2 již podepsalo smlouvy s velkými společnostmi, jako jsou Disney, Procter & Gamble a Amazon Web Services, a ukazuje, že by se mohlo stát standardem, jakmile zmizí cookies.
Zdroj: Unsplash
Společnost The Trade Desk mezitím i v náročném prostředí nadále dosahuje dobrých výsledků. Ve čtvrtém čtvrtletí vzrostly tržby o 24 % na 491 milionů dolarů, čímž snadno překonaly své kolegy z oblasti reklamních technologií a digitálních reklamních platforem, jako jsou Google a Meta Platform společnosti Facebook. Nadále získávala podíl na trhu, protože platforma v roce 2022 zaznamenala hrubé výdaje na reklamu ve výši 7,8 miliardy dolarů.
Společnost Trade Desk je také vysoce zisková, v roce 2022 vykázala 42% upravený zisk před úroky, zdaněním a odpisy (EBITDA) a její upravená zisková marže činila 33 %.
Trade Desk pokračuje v zavádění nových produktů, jako je Galileo, který inzerentům umožňuje snadno využívat vlastní data první strany. I přes nepříznivé makroekonomické podmínky vypadá budoucnost společnosti The Trade Desk díky jejímu historickému růstu příjmů, inovacím produktů a silnému udržení zákazníků jasně.
2. Perion Network
Společnost Perion Network (PERI) byla jedinou akcií reklamních technologií, která v loňském roce zaznamenala na burze zisky, což svědčí o schopnosti společnosti dosahovat lepších výsledků v obtížném prostředí.
Zdroj: Getty Images
Perion nabízí inteligentní centrum, které propojuje kupující a prodejce reklamy a pomáhá jim optimalizovat reklamní kampaně, výdaje, zásoby a umístění. Společnost také nabízí prémiové reklamní zážitky, jako jsou QR kódy v propojené televizi a reklamy, které běží současně s živými událostmi, takže nepůsobí rušivě.
Stejně jako společnost The Trade Desk nabízí společnost Perion své alternativní řešení pro sledování bez souborů cookie s názvem SORT. Společnost uvedla, že 59 % jejích agentur a zákazníků z řad značek přijalo řešení SORT, které jim přineslo příjmy ve výši 59,4 milionu dolarů.
Společnost Perion také v nedávné historii dosahovala vysokých marží, neboť v roce 2022 dosáhla upravené marže EBITDA ve výši 21 % a její upravený zisk EBITDA se v tomto roce téměř zdvojnásobil.
Tato reklamní technologická společnost má v rukou také něco jako divokou kartu, protože uzavřela partnerství s Bingem od Microsoftu a pomáhá inzerentům lépe zpeněžit kliknutí. Pokud se Bingu podaří získat významný podíl na trhu od Googlu, Perion by mohl být velkým vítězem. Více než 40 % jejích příjmů již pochází z vyhledávání, především z Bingu, a ve čtvrtém čtvrtletí příjmy z vyhledávání převýšily příjmy ze zobrazovací reklamy. Vyhledávání je v nejistých dobách upřednostňováno, protože má tendenci přinášet spolehlivější návratnost investic.
Zdroj: Unsplas
Společnost Perion by na základě svých výsledků a historie akvizic měla pokračovat v solidním růstu a získávat podíl na trhu v odvětví reklamních technologií. Akcie se v současné době také zdají být velmi rozumně oceněné, protože se obchodují za poměr ceny k zisku pouhých 16 na základě upraveného zisku.
To by mělo akcie reklamních technologií dlouhodobě posunout k lepším výsledkům.
To vedlo k nečekanému růstu akcií reklamních technologií, z nichž mnohé za tu dobu prudce vzrostly. V poslední době však poptávka po digitální reklamě klesla v důsledku makroekonomických překážek a obtížného srovnávání po dřívějším boomu.To zatížilo sektor reklamních technologií a mnohé z těchto akcií v posledním roce prudce klesly. Reklama je však cyklická a s návratem poptávky po reklamě by se tyto akcie měly zotavit. Mnohé z těchto společností mají ve skutečnosti slibné příležitosti k dlouhodobému růstu, protože poptávka po sofistikovanějších nástrojích digitální reklamy poroste.Čtěte dále a podívejte se na dvě akcie reklamních technologií, které by se vám mohly v budoucnu velmi vyplatit.Společnost The Trade Desk je nejuznávanějším jménem v oboru reklamních technologií a přední platformou na straně poptávky . The Trade Desk poskytuje cloudovou samoobslužnou platformu, která pomáhá značkám a reklamním agenturám spravovat jejich reklamní kampaně.Společnost v průběhu své historie trvale dosahuje vysokého růstu a již devět let po sobě vykazuje v každém čtvrtletí udržení 95 % nebo více zákazníků.Společnost Trade Desk také nastavuje standard pro svět reklamy po zavedení cookies pomocí protokolu Unified ID 2.0 . Společnost Google ze skupiny Alphabet se plánuje do roku 2024 zbavit souborů cookie třetích stran v prohlížeči Chrome, což by mohlo mít za následek výraznou komplikaci pro inzerenty.To však také vytváří příležitost pro alternativní řešení, jako je UID2. UID2 již podepsalo smlouvy s velkými společnostmi, jako jsou Disney, Procter & Gamble a Amazon Web Services, a ukazuje, že by se mohlo stát standardem, jakmile zmizí cookies.Společnost The Trade Desk mezitím i v náročném prostředí nadále dosahuje dobrých výsledků. Ve čtvrtém čtvrtletí vzrostly tržby o 24 % na 491 milionů dolarů, čímž snadno překonaly své kolegy z oblasti reklamních technologií a digitálních reklamních platforem, jako jsou Google a Meta Platform společnosti Facebook. Nadále získávala podíl na trhu, protože platforma v roce 2022 zaznamenala hrubé výdaje na reklamu ve výši 7,8 miliardy dolarů.Společnost Trade Desk je také vysoce zisková, v roce 2022 vykázala 42% upravený zisk před úroky, zdaněním a odpisy a její upravená zisková marže činila 33 %.Trade Desk pokračuje v zavádění nových produktů, jako je Galileo, který inzerentům umožňuje snadno využívat vlastní data první strany. I přes nepříznivé makroekonomické podmínky vypadá budoucnost společnosti The Trade Desk díky jejímu historickému růstu příjmů, inovacím produktů a silnému udržení zákazníků jasně.Společnost Perion Network byla jedinou akcií reklamních technologií, která v loňském roce zaznamenala na burze zisky, což svědčí o schopnosti společnosti dosahovat lepších výsledků v obtížném prostředí.Perion nabízí inteligentní centrum, které propojuje kupující a prodejce reklamy a pomáhá jim optimalizovat reklamní kampaně, výdaje, zásoby a umístění. Společnost také nabízí prémiové reklamní zážitky, jako jsou QR kódy v propojené televizi a reklamy, které běží současně s živými událostmi, takže nepůsobí rušivě.Stejně jako společnost The Trade Desk nabízí společnost Perion své alternativní řešení pro sledování bez souborů cookie s názvem SORT. Společnost uvedla, že 59 % jejích agentur a zákazníků z řad značek přijalo řešení SORT, které jim přineslo příjmy ve výši 59,4 milionu dolarů.Společnost Perion také v nedávné historii dosahovala vysokých marží, neboť v roce 2022 dosáhla upravené marže EBITDA ve výši 21 % a její upravený zisk EBITDA se v tomto roce téměř zdvojnásobil.Tato reklamní technologická společnost má v rukou také něco jako divokou kartu, protože uzavřela partnerství s Bingem od Microsoftu a pomáhá inzerentům lépe zpeněžit kliknutí. Pokud se Bingu podaří získat významný podíl na trhu od Googlu, Perion by mohl být velkým vítězem. Více než 40 % jejích příjmů již pochází z vyhledávání, především z Bingu, a ve čtvrtém čtvrtletí příjmy z vyhledávání převýšily příjmy ze zobrazovací reklamy. Vyhledávání je v nejistých dobách upřednostňováno, protože má tendenci přinášet spolehlivější návratnost investic.Společnost Perion by na základě svých výsledků a historie akvizic měla pokračovat v solidním růstu a získávat podíl na trhu v odvětví reklamních technologií. Akcie se v současné době také zdají být velmi rozumně oceněné, protože se obchodují za poměr ceny k zisku pouhých 16 na základě upraveného zisku.To by mělo akcie reklamních technologií dlouhodobě posunout k lepším výsledkům.