Akcie této solární společnosti by se mohly více než zdvojnásobit, předpovídá Guggenheim
(RUN) nahoru.
Analytik Joseph Osha ve čtvrteční zprávě potvrdil nákupní doporučení pro tuto rezidenční solární společnost a zvýšil cílovou cenu na 36 USD z 35 USD. To znamená 152% nárůst oproti středeční odpolední uzavírací ceně 14,26 USD.
„Domníváme se, že RUN by měla být v tomto a příštím roce nejvýkonnější z akcií developerů rezidenčních solárních systémů,“ napsal Osha.
Osha zvýšil své hodnocení i přesto, že akcie Sunrun se v roce 2023 propadly o téměř 44 %, čímž zaostaly dokonce i za fondem Invesco Solar ETF (TAN), který se za tu dobu propadl o 26 %. Zatímco však solární společnosti v posledních měsících trápí rostoucí úrokové sazby a snižování kompenzací za solární energii v Kalifornii, analytik se domnívá, že Sunrun má stále jasnou perspektivu růstu díky schopnosti zvyšovat svůj podíl na trhu.
„Máme vyšší míru důvěry ve schopnost společnosti RUN zvýšit v příštím roce počet MW [megawattů] instalací, a to i v případě, že celkový rezidenční průmysl v USA podle našich odhadů v roce 2024 poklesne o 3 %,“ uvedl analytik. „Náš 9% výhled pro MW instalace společnosti RUN je mírně nad konsensem.“
Zdroj: Reuters
Přestože pracovní kapitál společnosti Sunrun bude v roce 2023 kompenzovat jakoukoli tvorbu hotovosti, Osha uvedl, že zadní vítr ze zákona o snižování inflace a odlehčení pracovního kapitálu povede k lepší tvorbě hotovosti společnosti v příštím roce. Vyzdvihl také strategii společnosti Sunrun vyhnout se drahému zadlužení za cenu krátkodobého zisku tržního podílu.
„Vzhledem k prostředí úrokových sazeb, kterému solární developeři v současné době čelí, a k tomu, co považujeme za rostoucí důraz na likviditu a finanční páku, se domníváme, že strategie společnosti RUN je správná, i když společnost ponechává na stole určitý růst ve střednědobém horizontu,“ napsal Osha. „Podle našeho názoru dává mnohem větší smysl růst způsobem, který nevytváří nepřiměřeně zadluženou rozvahu, což RUN dělá.“
CFRA snížila rating společnosti Boeing, protože se přidávají krátkodobé protivětry
Podle společnosti CFRA je čas přesunout se na vedlejší kolej u společnosti The Boeing Company (BA), protože se hromadí krátkodobé protivětry.
Firma ve čtvrtek snížila hodnocení výrobce letadel na „držet“ z „koupit“ a snížila svou 12měsíční cílovou cenu na 210 USD z 253 USD. Nová prognóza CFRA stále znamená 5% nárůst oproti závěrečné ceně Boeingu na úrovni 199,95 USD ve čtvrtek odpoledne.
Analytik Stewart Glickman uvedl, že snížení je odůvodněno „množstvím problémů s kontrolou kvality v celém leteckém průmyslu. Pokud by tyto problémy přetrvávaly, domníváme se, že by harmonogram dodávek BA mohl do jisté míry utrpět.“
Snížení ratingu přichází měsíc poté, co Boeing uvedl, že nová výrobní vada na letadle 737 Max zpozdí dodávky tohoto silně prodávaného letadla. Toto zveřejnění následovalo po varování společnosti ohledně jiné závady týkající se letounů 787 Dreamliner.
Tyto problémy vedly k tomu, že akcie Boeingu letos zaostávají za širším trhem. V roce 2023 akcie vzrostly o téměř 5 %, zatímco index S&P 500 vzrostl o 12,8 %.
Zdroj: Unsplash
Glickman rovněž snížil svůj odhad zisku na rok 2024 z 6,02 USD na akcii na 5,39 USD na akcii.
Analytik dodal, že nový výhled společnosti Boeing, který počítá s dodávkami 50 letadel měsíčně z řady 737 do roku 2025 až 2026, „poskytuje čas na vyřešení problémů“, ale je stále optimistický. I přes tyto problémy zdůraznil svou důvěru ve společnost v dlouhodobém horizontu.
„Stále věříme v dlouhodobý příběh poptávky po letadlech a odhadujeme, že do roku 2042 bude pravděpodobně potřeba vyměnit přibližně 76 % globální flotily z roku 2022, což je pro BA silná příležitost,“ řekl Glickman.
Akcie této solární společnosti by se mohly více než zdvojnásobit, předpovídá Guggenheim nahoru.Analytik Joseph Osha ve čtvrteční zprávě potvrdil nákupní doporučení pro tuto rezidenční solární společnost a zvýšil cílovou cenu na 36 USD z 35 USD. To znamená 152% nárůst oproti středeční odpolední uzavírací ceně 14,26 USD.„Domníváme se, že RUN by měla být v tomto a příštím roce nejvýkonnější z akcií developerů rezidenčních solárních systémů,“ napsal Osha.Osha zvýšil své hodnocení i přesto, že akcie Sunrun se v roce 2023 propadly o téměř 44 %, čímž zaostaly dokonce i za fondem Invesco Solar ETF , který se za tu dobu propadl o 26 %. Zatímco však solární společnosti v posledních měsících trápí rostoucí úrokové sazby a snižování kompenzací za solární energii v Kalifornii, analytik se domnívá, že Sunrun má stále jasnou perspektivu růstu díky schopnosti zvyšovat svůj podíl na trhu.„Máme vyšší míru důvěry ve schopnost společnosti RUN zvýšit v příštím roce počet MW [megawattů] instalací, a to i v případě, že celkový rezidenční průmysl v USA podle našich odhadů v roce 2024 poklesne o 3 %,“ uvedl analytik. „Náš 9% výhled pro MW instalace společnosti RUN je mírně nad konsensem.“Přestože pracovní kapitál společnosti Sunrun bude v roce 2023 kompenzovat jakoukoli tvorbu hotovosti, Osha uvedl, že zadní vítr ze zákona o snižování inflace a odlehčení pracovního kapitálu povede k lepší tvorbě hotovosti společnosti v příštím roce. Vyzdvihl také strategii společnosti Sunrun vyhnout se drahému zadlužení za cenu krátkodobého zisku tržního podílu.„Vzhledem k prostředí úrokových sazeb, kterému solární developeři v současné době čelí, a k tomu, co považujeme za rostoucí důraz na likviditu a finanční páku, se domníváme, že strategie společnosti RUN je správná, i když společnost ponechává na stole určitý růst ve střednědobém horizontu,“ napsal Osha. „Podle našeho názoru dává mnohem větší smysl růst způsobem, který nevytváří nepřiměřeně zadluženou rozvahu, což RUN dělá.“CFRA snížila rating společnosti Boeing, protože se přidávají krátkodobé protivětryPodle společnosti CFRA je čas přesunout se na vedlejší kolej u společnosti The Boeing Company , protože se hromadí krátkodobé protivětry.Firma ve čtvrtek snížila hodnocení výrobce letadel na „držet“ z „koupit“ a snížila svou 12měsíční cílovou cenu na 210 USD z 253 USD. Nová prognóza CFRA stále znamená 5% nárůst oproti závěrečné ceně Boeingu na úrovni 199,95 USD ve čtvrtek odpoledne.Analytik Stewart Glickman uvedl, že snížení je odůvodněno „množstvím problémů s kontrolou kvality v celém leteckém průmyslu. Pokud by tyto problémy přetrvávaly, domníváme se, že by harmonogram dodávek BA mohl do jisté míry utrpět.“Snížení ratingu přichází měsíc poté, co Boeing uvedl, že nová výrobní vada na letadle 737 Max zpozdí dodávky tohoto silně prodávaného letadla. Toto zveřejnění následovalo po varování společnosti ohledně jiné závady týkající se letounů 787 Dreamliner.Tyto problémy vedly k tomu, že akcie Boeingu letos zaostávají za širším trhem. V roce 2023 akcie vzrostly o téměř 5 %, zatímco index S&P 500 vzrostl o 12,8 %.Glickman rovněž snížil svůj odhad zisku na rok 2024 z 6,02 USD na akcii na 5,39 USD na akcii.Analytik dodal, že nový výhled společnosti Boeing, který počítá s dodávkami 50 letadel měsíčně z řady 737 do roku 2025 až 2026, „poskytuje čas na vyřešení problémů“, ale je stále optimistický. I přes tyto problémy zdůraznil svou důvěru ve společnost v dlouhodobém horizontu.„Stále věříme v dlouhodobý příběh poptávky po letadlech a odhadujeme, že do roku 2042 bude pravděpodobně potřeba vyměnit přibližně 76 % globální flotily z roku 2022, což je pro BA silná příležitost,“ řekl Glickman.