března zprávu o výsledcích za čtvrté čtvrtletí. Tržby čínského technologického giganta meziročně vzrostly o 0,5 % na 145,0 miliard jüanů (20,8 miliard USD), což stále o půl miliardy jüanů zaostalo za konsensuální prognózou.
Její čistý zisk však vzrostl o 12 % na 106,3 miliardy jüanů (15,3 miliardy USD), což překonalo odhady analytiků o 27,6 miliardy jüanů. Bez započtení jednorázového zisku 106,6 miliardy jüanů z odchodu z nákupní platformy Meituan (MPNG.Y) a dalších jednorázových položek vzrostl upravený čistý zisk společnosti Tencent o 19 % na 29,7 miliardy jüanů (4,3 miliardy USD).
Za celý rok se příjmy společnosti Tencent snížily o 1 % na 554,6 miliardy jüanů (79,6 miliardy USD) a zpomalily oproti 16% růstu v roce 2021. Její upravený čistý zisk klesl o 7 % na 115,6 miliardy jüanů (16,6 miliardy USD) ve srovnání s 1% růstem v roce 2021.
Zpomalení společnosti Tencent je zklamáním, ale nebylo příliš překvapivé, protože její hlavní herní, reklamní, fintech a cloudové aktivity čelily v uplynulém roce náročným makroekonomickým, konkurenčním a regulačním výzvám. Dokáže však tento zvoník čínského technologického sektoru, že se medvědi mýlili, a odrazí se letos ode dna?
Zdroj: Unsplash
Zjednodušení rozsáhlého podnikání společnosti Tencent
V roce 2022 generovala společnost Tencent 52 % svých příjmů z divize služeb s přidanou hodnotou (VAS), která zahrnuje domácí videohry, mezinárodní videohry a nereklamní příjmy z platforem sociálních médií a streamovacích médií. Hlavním motorem růstu jejího domácího herního byznysu je Honor of Kings, hra MOBA (multiplayer online battle arena), která byla původně uvedena na trh v roce 2015 a zůstává jednou z nejoblíbenějších her v Číně.
Její jednotka pro fintech a obchodní služby, která zahrnuje digitální platební služby WeChat Pay a platformu Tencent Cloud, přinesla 32 % příjmů. Dalších 15 % pocházelo z jejího podnikání v oblasti online reklamy, které prodává reklamu v celém ekosystému aplikací pro sociální média, her a bezplatných mediálních proudů, a zbývající 1 % pocházelo z ostatních činností.
WeChat (v Číně známý jako Weixin) je „superaplikace“, která spojuje uživatele s hlavními službami VAS, reklamou a fintech. 1,31 miliardy aktivních uživatelů (MAU) WeChatu má přístup k široké škále mobilních služeb pro zasílání zpráv, sociálních sítí, elektronického obchodování, digitálních plateb, médií a her, aniž by aplikaci opustili.
Zdroj: Getty Images
Co se stalo se společností Tencent za poslední rok?
Všechny tři hlavní činnosti společnosti Tencent se v uplynulém roce potýkaly s nepříznivými podmínkami. Růst divize VAS se zpomalil, protože čínská vláda zpřísnila omezení pro hraní videoher nezletilými a odložila schvalování nových her. Tento tlak přinutil společnost Tencent agresivně rozšířit své zahraniční herní aktivity, ale i tato divize se potýkala s pomalým růstem na trhu po pandemii. Její segment streamovaných médií – který zahrnuje Tencent Video a Tencent Music (TME) – také čelil silné konkurenci, protože výluky narušily spotřebitelské výdaje.
Segment fintech a podnikových služeb se potýkal s problémy, protože pomalejší spotřebitelské a podnikové výdaje ovlivnily WeChat Pay a Tencent Cloud. Tencent také záměrně omezil některé nerentabilní služby Tencent Cloud, aby snížil náklady, což naznačuje, že se snaží udržet krok se svými dvěma většími konkurenty – Alibaba (BABA -1,16 %) Cloud a Huawei Cloud – na čínském trhu cloudové infrastruktury.
Čekají nás lepší časy?
Když se růst společnosti Tencent zpomalil, agresivně snížila náklady, aby zvýšila své zisky. V důsledku toho se její upravená provozní marže ve čtvrtém čtvrtletí meziročně zvýšila o čtyři procentní body (ale meziročně klesla o dva procentní body) na 27 %. Za celý rok zůstala upravená provozní marže zhruba na stejné úrovni 28 %.
Zdroj: Getty Images
Růst příjmů společnosti Tencent by se měl opět zrychlit, protože Čína ukončí omezení nulové kontroly, schválí více her a zmírní zásahy proti soukromým společnostem. Proto analytici očekávají, že její příjmy v roce 2023 vzrostou o 11 % a v roce 2024 o 12 %. Její vykazovaný čistý zisk by měl v roce 2023 klesnout o 25 % (kvůli odprodeji společnosti Meituan v roce 2022) a v roce 2024 vzrůst o 16 %.
Na základě těchto očekávání se zdá, že společnost Tencent je přiměřeně oceněna na 23násobku budoucích zisků. Je to však také čínská akcie, která stále čelí hrozbě vyřazení z burzy v USA. Při stejném násobku je snadné najít nečínské technologické akcie, které rostou podobným tempem a čelí méně makroekonomickým, regulačním a konkurenčním problémům. Proto očekávám, že se akcie Tencentu budou letos obchodovat do strany, dokud se tyto protivětry zcela nerozptýlí a čínské akcie nebudou opět vypadat jako smysluplná investice.
března zprávu o výsledcích za čtvrté čtvrtletí. Tržby čínského technologického giganta meziročně vzrostly o 0,5 % na 145,0 miliard jüanů , což stále o půl miliardy jüanů zaostalo za konsensuální prognózou.Její čistý zisk však vzrostl o 12 % na 106,3 miliardy jüanů , což překonalo odhady analytiků o 27,6 miliardy jüanů. Bez započtení jednorázového zisku 106,6 miliardy jüanů z odchodu z nákupní platformy Meituan a dalších jednorázových položek vzrostl upravený čistý zisk společnosti Tencent o 19 % na 29,7 miliardy jüanů .Za celý rok se příjmy společnosti Tencent snížily o 1 % na 554,6 miliardy jüanů a zpomalily oproti 16% růstu v roce 2021. Její upravený čistý zisk klesl o 7 % na 115,6 miliardy jüanů ve srovnání s 1% růstem v roce 2021.Zpomalení společnosti Tencent je zklamáním, ale nebylo příliš překvapivé, protože její hlavní herní, reklamní, fintech a cloudové aktivity čelily v uplynulém roce náročným makroekonomickým, konkurenčním a regulačním výzvám. Dokáže však tento zvoník čínského technologického sektoru, že se medvědi mýlili, a odrazí se letos ode dna?V roce 2022 generovala společnost Tencent 52 % svých příjmů z divize služeb s přidanou hodnotou , která zahrnuje domácí videohry, mezinárodní videohry a nereklamní příjmy z platforem sociálních médií a streamovacích médií. Hlavním motorem růstu jejího domácího herního byznysu je Honor of Kings, hra MOBA , která byla původně uvedena na trh v roce 2015 a zůstává jednou z nejoblíbenějších her v Číně.Její jednotka pro fintech a obchodní služby, která zahrnuje digitální platební služby WeChat Pay a platformu Tencent Cloud, přinesla 32 % příjmů. Dalších 15 % pocházelo z jejího podnikání v oblasti online reklamy, které prodává reklamu v celém ekosystému aplikací pro sociální média, her a bezplatných mediálních proudů, a zbývající 1 % pocházelo z ostatních činností.Chcete využít této příležitosti?WeChat je „superaplikace“, která spojuje uživatele s hlavními službami VAS, reklamou a fintech. 1,31 miliardy aktivních uživatelů WeChatu má přístup k široké škále mobilních služeb pro zasílání zpráv, sociálních sítí, elektronického obchodování, digitálních plateb, médií a her, aniž by aplikaci opustili.Všechny tři hlavní činnosti společnosti Tencent se v uplynulém roce potýkaly s nepříznivými podmínkami. Růst divize VAS se zpomalil, protože čínská vláda zpřísnila omezení pro hraní videoher nezletilými a odložila schvalování nových her. Tento tlak přinutil společnost Tencent agresivně rozšířit své zahraniční herní aktivity, ale i tato divize se potýkala s pomalým růstem na trhu po pandemii. Její segment streamovaných médií – který zahrnuje Tencent Video a Tencent Music – také čelil silné konkurenci, protože výluky narušily spotřebitelské výdaje.Segment fintech a podnikových služeb se potýkal s problémy, protože pomalejší spotřebitelské a podnikové výdaje ovlivnily WeChat Pay a Tencent Cloud. Tencent také záměrně omezil některé nerentabilní služby Tencent Cloud, aby snížil náklady, což naznačuje, že se snaží udržet krok se svými dvěma většími konkurenty – Alibaba Cloud a Huawei Cloud – na čínském trhu cloudové infrastruktury.Když se růst společnosti Tencent zpomalil, agresivně snížila náklady, aby zvýšila své zisky. V důsledku toho se její upravená provozní marže ve čtvrtém čtvrtletí meziročně zvýšila o čtyři procentní body na 27 %. Za celý rok zůstala upravená provozní marže zhruba na stejné úrovni 28 %.Růst příjmů společnosti Tencent by se měl opět zrychlit, protože Čína ukončí omezení nulové kontroly, schválí více her a zmírní zásahy proti soukromým společnostem. Proto analytici očekávají, že její příjmy v roce 2023 vzrostou o 11 % a v roce 2024 o 12 %. Její vykazovaný čistý zisk by měl v roce 2023 klesnout o 25 % a v roce 2024 vzrůst o 16 %.Na základě těchto očekávání se zdá, že společnost Tencent je přiměřeně oceněna na 23násobku budoucích zisků. Je to však také čínská akcie, která stále čelí hrozbě vyřazení z burzy v USA. Při stejném násobku je snadné najít nečínské technologické akcie, které rostou podobným tempem a čelí méně makroekonomickým, regulačním a konkurenčním problémům. Proto očekávám, že se akcie Tencentu budou letos obchodovat do strany, dokud se tyto protivětry zcela nerozptýlí a čínské akcie nebudou opět vypadat jako smysluplná investice.
Meta Platforms zažila ve čtvrtek výrazný nárůst pozornosti investorů poté, co agentura Bloomberg zveřejnila informaci, že vedení společnosti zvažuje razantní...
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...