Společnost navíc zvýšila svůj odhad celoročního zisku, což vedlo k 2% nárůstu akcií během předobchodní fáze.
Na základě průzkumu provedeného společností LSEG, dříve známou jako Refinitiv, vykázala PepsiCo upravený zisk na akcii ve výši 2,25 USD, což překonalo očekávaných 2,15 USD, a tržby ve výši 23,45 miliardy USD, což je nepatrně více než předpokládaných 23,39 miliardy USD.
Společnost PepsiCo, která míří vysoko, uvedla svůj cíl pro rok 2023, konkrétně očekává 13% růst stálého měnového zisku na akcii, což znamená zvýšení oproti předchozí prognóze ve výši 12 %. Tento ambiciózní plán odráží tři po sobě jdoucí čtvrtletí, kdy společnost zvyšovala svou celoroční prognózu.
Ve srovnání s údaji vykázanými v loňském roce si společnost PepsiCo, Inc. (PEP) vedla výrazně lépe. V roce 2022 společnost zaznamenala ve třetím čtvrtletí čistý zisk k připsání ve výši 3,09 miliardy dolarů, což představuje 2,24 dolaru na akcii, což je nárůst oproti 2,7 miliardy dolarů, resp. 1,95 dolaru na akcii vykázaných o rok dříve. V této částce nejsou zahrnuty další položky, které v tomto čtvrtletí-roku posunuly jejich zisk na 2,25 USD na akcii.
Společnost PepsiCo zaznamenala impozantní 6,7% nárůst čistých tržeb, které vzrostly na 23,45 miliardy USD. Organické tržby společnosti, které zohledňují vyloučení akvizic a prodejů, navíc v tomto čtvrtletí vzrostly o 8,8 %.
Navzdory těmto pozitivním číslům objem společnosti PepsiCo, po očištění o cenové a měnové změny, v tomto čtvrtletí klesl. To, že společnost přijala zvýšení cen jako způsob kompenzace inflace, ovlivnilo poptávku po jejích výrobcích. Společnost PepsiCo navíc snižuje velikost balení a vytváří menší hodnotná balení, aby stimulovala další transakce. Tato strategie, jak poznamenalo vedení společnosti PepsiCo v konferenčním hovoru, vede k cenově dostupnějšímu zboží pro spotřebitele, ale nevyhnutelně vede k nižšímu prodanému objemu.
Pokud jde o konkrétní výrobky, severoamerická nápojová jednotka Pepsi zaznamenala pokles objemu o 6 %. Generální ředitel společnosti PepsiCo Ramon Laguarta vysvětlil, že v zájmu zachování marží společnost omezila některé propagační akce, například u své řady balených vod.
Navzdory některým neúspěchům viděla společnost PepsiCo některé pozitivní stránky. Například značka Gatorade zaznamenala dvouciferný růst tržeb. Společnost také plánuje oživit Mountain Dew Baja Blast, oblíbený nápoj fanoušků, který se prodává výhradně v Taco Bell.
Zdroj: Getty Images
Severoamerické potravinářské divize společnosti PepsiCo vykázaly čísla, která překonala čísla nápojové jednotky. Společnost Quaker Foods North America zaznamenala mírný 1% nárůst objemu, zatímco společnost Frito-Lay North America se setkala se stabilním objemem. Společnost Quaker Foods mezitím podle připravených poznámek svých vedoucích pracovníků získala tržní podíly v rozhodujících kategoriích, jako je směs na palačinky a sirup.
Při pohledu na rok 2024 společnost PepsiCo předpokládá, že organický růst tržeb dosáhne horní hranice 4 až 6 %. Dále očekává růst jádrového stálého měnového zisku na akcii ve vysokých jednociferných číslech. Společnost PepsiCo se i nadále pohybuje v náročném ekonomickém prostředí a zároveň se silně zaměřuje na růst a expanzi.
Společnost navíc zvýšila svůj odhad celoročního zisku, což vedlo k 2% nárůstu akcií během předobchodní fáze.Na základě průzkumu provedeného společností LSEG, dříve známou jako Refinitiv, vykázala PepsiCo upravený zisk na akcii ve výši 2,25 USD, což překonalo očekávaných 2,15 USD, a tržby ve výši 23,45 miliardy USD, což je nepatrně více než předpokládaných 23,39 miliardy USD.Společnost PepsiCo, která míří vysoko, uvedla svůj cíl pro rok 2023, konkrétně očekává 13% růst stálého měnového zisku na akcii, což znamená zvýšení oproti předchozí prognóze ve výši 12 %. Tento ambiciózní plán odráží tři po sobě jdoucí čtvrtletí, kdy společnost zvyšovala svou celoroční prognózu.Ve srovnání s údaji vykázanými v loňském roce si společnost PepsiCo, Inc. vedla výrazně lépe. V roce 2022 společnost zaznamenala ve třetím čtvrtletí čistý zisk k připsání ve výši 3,09 miliardy dolarů, což představuje 2,24 dolaru na akcii, což je nárůst oproti 2,7 miliardy dolarů, resp. 1,95 dolaru na akcii vykázaných o rok dříve. V této částce nejsou zahrnuty další položky, které v tomto čtvrtletí-roku posunuly jejich zisk na 2,25 USD na akcii. Společnost PepsiCo zaznamenala impozantní 6,7% nárůst čistých tržeb, které vzrostly na 23,45 miliardy USD. Organické tržby společnosti, které zohledňují vyloučení akvizic a prodejů, navíc v tomto čtvrtletí vzrostly o 8,8 %.Navzdory těmto pozitivním číslům objem společnosti PepsiCo, po očištění o cenové a měnové změny, v tomto čtvrtletí klesl. To, že společnost přijala zvýšení cen jako způsob kompenzace inflace, ovlivnilo poptávku po jejích výrobcích. Společnost PepsiCo navíc snižuje velikost balení a vytváří menší hodnotná balení, aby stimulovala další transakce. Tato strategie, jak poznamenalo vedení společnosti PepsiCo v konferenčním hovoru, vede k cenově dostupnějšímu zboží pro spotřebitele, ale nevyhnutelně vede k nižšímu prodanému objemu.Pokud jde o konkrétní výrobky, severoamerická nápojová jednotka Pepsi zaznamenala pokles objemu o 6 %. Generální ředitel společnosti PepsiCo Ramon Laguarta vysvětlil, že v zájmu zachování marží společnost omezila některé propagační akce, například u své řady balených vod.Navzdory některým neúspěchům viděla společnost PepsiCo některé pozitivní stránky. Například značka Gatorade zaznamenala dvouciferný růst tržeb. Společnost také plánuje oživit Mountain Dew Baja Blast, oblíbený nápoj fanoušků, který se prodává výhradně v Taco Bell.Severoamerické potravinářské divize společnosti PepsiCo vykázaly čísla, která překonala čísla nápojové jednotky. Společnost Quaker Foods North America zaznamenala mírný 1% nárůst objemu, zatímco společnost Frito-Lay North America se setkala se stabilním objemem. Společnost Quaker Foods mezitím podle připravených poznámek svých vedoucích pracovníků získala tržní podíly v rozhodujících kategoriích, jako je směs na palačinky a sirup.Při pohledu na rok 2024 společnost PepsiCo předpokládá, že organický růst tržeb dosáhne horní hranice 4 až 6 %. Dále očekává růst jádrového stálého měnového zisku na akcii ve vysokých jednociferných číslech. Společnost PepsiCo se i nadále pohybuje v náročném ekonomickém prostředí a zároveň se silně zaměřuje na růst a expanzi.