Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA 25 září, 2025

    ​Čínský výrobce automobilů zaměřený na dostupná vozidla a export

    Zdroj: BS
    NTSK 18 září, 2025

    Globální lídr v oblasti cloudové kybernetické bezpečnosti

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA 25 září, 2025

    ​Čínský výrobce automobilů zaměřený na dostupná vozidla a export

    Zdroj: BS
    NTSK 18 září, 2025

    Globální lídr v oblasti cloudové kybernetické bezpečnosti

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Alternativní paliva v centru pozornosti japonského ekonomického závodu

Nová generace alternativních, tzv.

David Škvára Autor: David Škvára
7 listopadu, 2023
4 min. čtení
Zdroj: Bloomberg

Zdroj: Bloomberg

4 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

uhlíkově neutrálních paliv byla o víkendu během závodu v japonské Šizuoce středem pozornosti na trati i mimo ni.

Na okruhu Fuji International Speedway se konal poslední díl série Super Taikyu, 24hodinového vytrvalostního závodu, kterého se účastní desítky vozů v několika divizích rozdělených podle velikosti motoru a rychlosti. V experimentální třídě Toyota Motor Corp. nasadila první závodní vůz na kapalný vodík na světě.

Corolla H2 Concept měla mít premiéru v březnu, ale ta byla odložena poté, co v motorovém prostoru došlo k úniku vodíku, který způsobil požár. V neděli, 24 hodin poté, co předseda představenstva Toyoty Akio Toyoda usedl na sedadlo řidiče obklopen nadšenými fanoušky a zvědavými novináři, projel cílem.

Představitelé Toyoty uvedli, že vůz neměl žádné problémy, ale že se o vodíkovém pohonu musíme ještě hodně učit.

„Bateriové elektromobily jsou samozřejmě důležitým nástrojem v našem úsilí o dosažení nulových čistých emisí uhlíku,“ řekl v sobotu novinářům výkonný ředitel Toyoty Koji Sato. „Vodík je však možností, kterou si nemůžeme dovolit ignorovat.“

Společnost Tesla Inc. Elona Muska a čínská společnost BYD Co. zůstávají lídry na rychle se rozvíjejícím globálním trhu s elektromobily.

Advertisement

V dubnu Toyota slíbila, že do roku 2026 bude prodávat 1,5 milionu bateriových elektromobilů ročně. Největší světová automobilka dlouhodobě tvrdí, že přechod na plně elektrická vozidla bude trvat déle, než lidé očekávají, a že emise lze mezitím snižovat rychleji prostřednictvím mnohostranného přístupu, který zahrnuje vozy poháněné bateriemi, hybridními motory, benzinovými motory a alternativními zdroji, jako jsou vodík a syntetická paliva.

Chcete využít této příležitosti?
Zdroj: Bloomberg

H2 byl původně konstruován pro pohon na plynný vodík. Motor sice nebyl změněn, ale jeho palivový systém byl přestavěn na kapalný vodík, což šetří místo a čas, protože nepotřebuje tolik objemného zařízení pro kompresi.

Přesto má vodík i své nevýhody. Dokonce i v kapalném stavu musí být uchováván při teplotě minus 250C. Je drahý, obtížně se získává a jeho udržitelnost je taková, jaká je spotřeba elektřiny na jeho výrobu.

Kapalný vodík, který se o víkendu používal k pohonu H2 – tzv. „modrý“ vodík – byl vyroben z fosilních paliv a dodán z Austrálie. Kritici tvrdí, že vodík zdaleka není uhlíkově neutrální, pokud se vyrábí z fosilních paliv, a jeho označování za takový je „greenwashing“.

Ale ať už v dobrém, nebo ve zlém, toto palivo si rychle získává oblibu.

Prezident Automobile Club de l’Ouest Pierre Fillon v sobotu oznámil, že od roku 2026 bude v nejvyšší divizi Le Mans, nejslavnějšího vytrvalostního závodu na světě, povolen vodík.

„Obě technologie – palivový článek i vodíkový spalovací motor – budou přijaty a schváleny,“ řekl novinářům v Šizuoce.

Tato zpráva přišla necelý týden poté, co společnost Honda Motor Co. oznámila svůj překvapivý návrat do Formule 1. Japonská automobilka uvedla, že chce posílit úsilí o dekarbonizaci F1 do roku 2030 a využít tento motoristický sport jako testovací pole pro snahy o snížení emisí u užitkových vozidel.

Zdroj: Getty Images

V neděli, kdy se závod chýlil ke konci, uspořádala Toyota ukázku prvních syntetických paliv vyráběných v zemi. Podle představitelů se „e-paliva“ vyrábějí z oxidu uhličitého a vodíku, a nikoli z fosilních paliv, a budou tak stále dostupnější a cenově přijatelnější, což umožní řidičům ponechat si svá auta na benzin i v době, kdy se celosvětový automobilový průmysl vrhne na elektrifikaci.

Společnost Eneos Holdings Inc. chce do roku 2027 začít prodávat dovážená syntetická paliva, ale domácí výrobu pravděpodobně zahájí až v roce 2030, uvedl v neděli generální ředitel Takeshi Sato.

Podle ropné společnosti trvá výroba jednoho barelu e-paliv jeden den. Do roku 2050, kdy budou muset být všichni – nejen automobilový průmysl – uhlíkově neutrální, chce Eneos vyrábět tisíce barelů denně.

Demonstrace se zúčastnil generální ředitel společnosti Toyota a řada volených představitelů, včetně náměstka japonského ministra obchodu Fusae Oty, který přislíbil podporu vývoje alternativních paliv prostřednictvím vládního Zeleného inovačního fondu jako klíčového prvku kontroverzní politiky zelené transformace GX.

Ministerstvo obchodu, které již dříve uvedlo, že bude usilovat o komerční využití syntetických paliv do roku 2040, v pondělí oznámilo, že plánuje posunout tento cíl na první polovinu roku 2030.

uhlíkově neutrálních paliv byla o víkendu během závodu v japonské Šizuoce středem pozornosti na trati i mimo ni.Na okruhu Fuji International Speedway se konal poslední díl série Super Taikyu, 24hodinového vytrvalostního závodu, kterého se účastní desítky vozů v několika divizích rozdělených podle velikosti motoru a rychlosti. V experimentální třídě Toyota Motor Corp. nasadila první závodní vůz na kapalný vodík na světě.Corolla H2 Concept měla mít premiéru v březnu, ale ta byla odložena poté, co v motorovém prostoru došlo k úniku vodíku, který způsobil požár. V neděli, 24 hodin poté, co předseda představenstva Toyoty Akio Toyoda usedl na sedadlo řidiče obklopen nadšenými fanoušky a zvědavými novináři, projel cílem.Představitelé Toyoty uvedli, že vůz neměl žádné problémy, ale že se o vodíkovém pohonu musíme ještě hodně učit.„Bateriové elektromobily jsou samozřejmě důležitým nástrojem v našem úsilí o dosažení nulových čistých emisí uhlíku,“ řekl v sobotu novinářům výkonný ředitel Toyoty Koji Sato. „Vodík je však možností, kterou si nemůžeme dovolit ignorovat.“Společnost Tesla Inc. Elona Muska a čínská společnost BYD Co. zůstávají lídry na rychle se rozvíjejícím globálním trhu s elektromobily.V dubnu Toyota slíbila, že do roku 2026 bude prodávat 1,5 milionu bateriových elektromobilů ročně. Největší světová automobilka dlouhodobě tvrdí, že přechod na plně elektrická vozidla bude trvat déle, než lidé očekávají, a že emise lze mezitím snižovat rychleji prostřednictvím mnohostranného přístupu, který zahrnuje vozy poháněné bateriemi, hybridními motory, benzinovými motory a alternativními zdroji, jako jsou vodík a syntetická paliva.Chcete využít této příležitosti?H2 byl původně konstruován pro pohon na plynný vodík. Motor sice nebyl změněn, ale jeho palivový systém byl přestavěn na kapalný vodík, což šetří místo a čas, protože nepotřebuje tolik objemného zařízení pro kompresi.Přesto má vodík i své nevýhody. Dokonce i v kapalném stavu musí být uchováván při teplotě minus 250C. Je drahý, obtížně se získává a jeho udržitelnost je taková, jaká je spotřeba elektřiny na jeho výrobu.Kapalný vodík, který se o víkendu používal k pohonu H2 – tzv. „modrý“ vodík – byl vyroben z fosilních paliv a dodán z Austrálie. Kritici tvrdí, že vodík zdaleka není uhlíkově neutrální, pokud se vyrábí z fosilních paliv, a jeho označování za takový je „greenwashing“.Ale ať už v dobrém, nebo ve zlém, toto palivo si rychle získává oblibu.Prezident Automobile Club de l’Ouest Pierre Fillon v sobotu oznámil, že od roku 2026 bude v nejvyšší divizi Le Mans, nejslavnějšího vytrvalostního závodu na světě, povolen vodík.„Obě technologie – palivový článek i vodíkový spalovací motor – budou přijaty a schváleny,“ řekl novinářům v Šizuoce.Tato zpráva přišla necelý týden poté, co společnost Honda Motor Co. oznámila svůj překvapivý návrat do Formule 1. Japonská automobilka uvedla, že chce posílit úsilí o dekarbonizaci F1 do roku 2030 a využít tento motoristický sport jako testovací pole pro snahy o snížení emisí u užitkových vozidel.V neděli, kdy se závod chýlil ke konci, uspořádala Toyota ukázku prvních syntetických paliv vyráběných v zemi. Podle představitelů se „e-paliva“ vyrábějí z oxidu uhličitého a vodíku, a nikoli z fosilních paliv, a budou tak stále dostupnější a cenově přijatelnější, což umožní řidičům ponechat si svá auta na benzin i v době, kdy se celosvětový automobilový průmysl vrhne na elektrifikaci.Společnost Eneos Holdings Inc. chce do roku 2027 začít prodávat dovážená syntetická paliva, ale domácí výrobu pravděpodobně zahájí až v roce 2030, uvedl v neděli generální ředitel Takeshi Sato.Podle ropné společnosti trvá výroba jednoho barelu e-paliv jeden den. Do roku 2050, kdy budou muset být všichni – nejen automobilový průmysl – uhlíkově neutrální, chce Eneos vyrábět tisíce barelů denně.Demonstrace se zúčastnil generální ředitel společnosti Toyota a řada volených představitelů, včetně náměstka japonského ministra obchodu Fusae Oty, který přislíbil podporu vývoje alternativních paliv prostřednictvím vládního Zeleného inovačního fondu jako klíčového prvku kontroverzní politiky zelené transformace GX.Ministerstvo obchodu, které již dříve uvedlo, že bude usilovat o komerční využití syntetických paliv do roku 2040, v pondělí oznámilo, že plánuje posunout tento cíl na první polovinu roku 2030.
Tagy: businessJaponskopaliva

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Trump stupňuje obchodní tlak na Indii kvůli nákupům ruské ropy
      2. Tokijský Nikkei vzrostl o 2 %, ale zbytek asijských trhů většinou ztrácí
      3. Evropské akcie rostou po kroku Fedu, trh čeká na rozhodnutí BoE
      4. 28. srpna – General Motors odhalili první automobil na sluneční energii
      5. 19. června – Na scénu přichází legendární Ford Mustang
      6. Pohonné hmoty v České republice zlevňují, trend může pokračovat
      7. USA požadují, aby EU přestala nakupovat ruský plyn
      8. Paliva v České republice po 5 týdnech zlevňování mírně zdražila
      9. Jak největší světoví výrobci automobilů zaostali v oblasti softwaru
      10. Toyota v Kolíně mírně zvýšila zisk i tržby díky růstu hybridní výroby
      Advertisement

      Breaking.

      12:04

      Americký gigant DoorDash pohlcuje Deliveroo: CEO odchází!

      11:59

      Nestlé pod novým vedením: Inovace a rychlost v popředí!

      11:54

      Zrušení čtvrtletních zpráv: Hrozba chaosu na amerických trzích?

      11:52

      Aumovio zahajuje obchodování na burze: První den plný výkyvů

      11:39

      EssilorLuxottica oslnila trh: Nové chytré brýle od Meta zaujaly investory

      11:35

      Deliveroo mění vedení: Zakladatel odchází po akvizici DoorDashem

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Shutterstock
      Akcie

      RBC věří v návrat Nike na výsluní díky inovacím a mistrovství světa

      18 září, 2025

      Společnost Nike, jedna z největších sportovních značek světa, získala ve čtvrtek výraznou podporu od analytiků RBC Capital Markets.

      Zdroj: Getty Images

      Netflix podle společnosti Loop Capital vyhrál streamovací válku

      17 září, 2025
      Zdroj: Canva

      Walmart posiluje svou roli lídra v AI, BofA zvyšuje cílovou cenu

      17 září, 2025
      Zdroj: Reuters

      Citi zvyšuje cílovou cenu pro McDonald’s na rekordní úroveň

      17 září, 2025

      Chery Automobile míří na burzu v Hong-Kongu s IPO za 1,2 miliardy USD

      17 září, 2025

      IPO Radar.

      Chery Automobile Co., Ltd.

      Datum IPO: 25 září, 2025
      Potenciální ocenění: 140 miliard HKD (18 miliard USD).

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Eli Lilly posiluje: nadějný lék na obezitu a miliardová expanze

      17 září, 2025

      S&P 500 klesá, ale zůstává u rekordních úrovní, začíná zasedání Fedu

      16 září, 2025

      Tesla spouští robotaxi a vyostřuje souboj s Uberem a Lyftem

      14 září, 2025

      S&P 500 ustupuje z rekordních úrovní, Fed rozhodne o sazbách

      16 září, 2025

      O’Reilly Automotive překonavá odhady a dosáhuje nového maxima

      14 září, 2025

      S&P 500 končí níže, snížení sazeb Fedu a výhled splnily očekávání

      17 září, 2025

      Akcie společnosti Cracker Barrel klesají po pesimistické prognóze

      18 září, 2025

      S&P 500 se díky růstu Tesly poprvé uzavřel nad hranicí 6 600 bodů

      15 září, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Shutterstock
      Komodity

      Zlato láme rekordy a potvrzuje svou roli bezpečného aktiva

      14 září, 2025

      Zlato letos přepisuje historii – investoři už více než třicetkrát sledovali nové rekordní ceny, a to navzdory výrazným výkyvům na...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.