Luxusní skupina Richemont vykázala nižší zisk, než se očekávalo, a jako faktory ovlivňující výdaje zákazníků uvedla rostoucí životní náklady, ekonomické překážky a geopolitické napětí. Společnost, která vlastní luxusní značky jako Cartier a IWC, se připojila k dalším specialistům na luxusní zboží, kteří signalizují zpomalení poptávky v době slábnoucí nákupní horečky po pandemii. Francouzský konkurent LVMH minulý měsíc ohlásil podobný trend, kdy se zpomaluje poptávka po luxusním zboží v USA a Evropě, kde rostoucí ceny vedou mladší zákazníky k omezování výdajů. Růst tržeb společnosti Richemont v konstantní měně klesl z 19 % v období od dubna do června na 5 % v následujících třech měsících. Za šestiměsíční období končící v září vzrostly tržby společnosti Richemont o 6 % na 10,22 miliardy eur, což zaostalo za očekáváním analytiků, kteří očekávali 10,34 miliardy eur. Zisk společnosti ve výši 1,51 miliardy eur byl rovněž nižší než konsenzuální prognóza 2,17 miliardy eur. Předseda představenstva Johann Rupert poznamenal, že očekávání růstu trhu v celém odvětví se normalizovala v důsledku inflačních tlaků a geopolitického napětí, k čemuž se přidaly silné srovnávací výsledky.
Luxusní skupina Richemont vykázala nižší zisk, než se očekávalo, a jako faktory ovlivňující výdaje zákazníků uvedla rostoucí životní náklady, ekonomické překážky a geopolitické napětí. Společnost, která vlastní luxusní značky jako Cartier a IWC, se připojila k dalším specialistům na luxusní zboží, kteří signalizují zpomalení poptávky v době slábnoucí nákupní horečky po pandemii. Francouzský konkurent LVMH minulý měsíc ohlásil podobný trend, kdy se zpomaluje poptávka po luxusním zboží v USA a Evropě, kde rostoucí ceny vedou mladší zákazníky k omezování výdajů. Růst tržeb společnosti Richemont v konstantní měně klesl z 19 % v období od dubna do června na 5 % v následujících třech měsících. Za šestiměsíční období končící v září vzrostly tržby společnosti Richemont o 6 % na 10,22 miliardy eur, což zaostalo za očekáváním analytiků, kteří očekávali 10,34 miliardy eur. Zisk společnosti ve výši 1,51 miliardy eur byl rovněž nižší než konsenzuální prognóza 2,17 miliardy eur. Předseda představenstva Johann Rupert poznamenal, že očekávání růstu trhu v celém odvětví se normalizovala v důsledku inflačních tlaků a geopolitického napětí, k čemuž se přidaly silné srovnávací výsledky.
