Podle zdrojů z odvětví se po útoku na obchodní loď v ukrajinském přístavu Pivdennyj prudce zvýšilo pojistné na válečná rizika. Ukrajina tvrdí, že Rusko se zaměřuje na její přístavní infrastrukturu od doby, kdy v červenci odstoupilo od dohody podporované OSN. Začátkem tohoto týdne zasáhla ruská raketa loď KMAX Ruler plující pod liberijskou vlajkou při nakládání železné rudy, což mělo za následek smrt ukrajinského pilota a zranění čtyř členů posádky. Jedná se o první smrtelný zásah komerčního plavidla za poslední měsíce. Námořní pojišťovny zařadily Ukrajinu do kategorie vysoce rizikových oblastí a vyžadují, aby plavidla kromě roční válečné pojistky každých sedm dní obnovovala i dodatečné pojištění válečných rizik. Zdroje uvádějí, že toto pojistné se v poslední době po útoku zvýšilo z přibližně 1 % na 3 % hodnoty plavidla, což vede k dodatečným nákladům ve výši desítek tisíc dolarů. Podle místopředsedy ukrajinské vlády Oleksandra Kubrakova zůstává navzdory incidentu v provozu dočasný “humanitární koridor” pro nákladní lodě. Příčina útoku zatím nebyla zjištěna, ale existuje naděje, že poškozený náklad bude moci být po vyhodnocení ještě přepraven. Plavidlo patřící filipínské společnosti Venus Mare bylo pojištěno na 15 milionů dolarů a škody se odhadují na přibližně 4 miliony dolarů bez ohledu na závazky vůči posádce. Asociace průmyslu lodní dopravy suchých hromadných nákladů INTERCARGO útok odsoudila a zdůraznila zranitelnost nebojových plavidel a potřebu zvýšit námořní bezpečnost a zabezpečení.
Podle zdrojů z odvětví se po útoku na obchodní loď v ukrajinském přístavu Pivdennyj prudce zvýšilo pojistné na válečná rizika. Ukrajina tvrdí, že Rusko se zaměřuje na její přístavní infrastrukturu od doby, kdy v červenci odstoupilo od dohody podporované OSN. Začátkem tohoto týdne zasáhla ruská raketa loď KMAX Ruler plující pod liberijskou vlajkou při nakládání železné rudy, což mělo za následek smrt ukrajinského pilota a zranění čtyř členů posádky. Jedná se o první smrtelný zásah komerčního plavidla za poslední měsíce. Námořní pojišťovny zařadily Ukrajinu do kategorie vysoce rizikových oblastí a vyžadují, aby plavidla kromě roční válečné pojistky každých sedm dní obnovovala i dodatečné pojištění válečných rizik. Zdroje uvádějí, že toto pojistné se v poslední době po útoku zvýšilo z přibližně 1 % na 3 % hodnoty plavidla, což vede k dodatečným nákladům ve výši desítek tisíc dolarů. Podle místopředsedy ukrajinské vlády Oleksandra Kubrakova zůstává navzdory incidentu v provozu dočasný “humanitární koridor” pro nákladní lodě. Příčina útoku zatím nebyla zjištěna, ale existuje naděje, že poškozený náklad bude moci být po vyhodnocení ještě přepraven. Plavidlo patřící filipínské společnosti Venus Mare bylo pojištěno na 15 milionů dolarů a škody se odhadují na přibližně 4 miliony dolarů bez ohledu na závazky vůči posádce. Asociace průmyslu lodní dopravy suchých hromadných nákladů INTERCARGO útok odsoudila a zdůraznila zranitelnost nebojových plavidel a potřebu zvýšit námořní bezpečnost a zabezpečení.
