Přestože čtvrtletní zisk překonal očekávání Wall Street, tržby tohoto giganta v oblasti maloobchodního prodeje elektroniky nedosáhly očekávaných hodnot.
Best Buy odhaduje pokles svých tržeb za fiskální rok a předpovídá rozpětí 43,1 až 43,7 miliardy USD oproti dříve předpokládanému rozpětí 43,8 až 44,5 miliardy USD. Maloobchodní řetězec předpověděl pokles srovnatelných tržeb o 6 % až 7,5 %, což je méně než původní odhady, které počítaly s poklesem o 4,5 % až 6 %. Kromě toho také upravil horní hranici svého výhledu zisku, když předpokládaný upravený zisk na akcii by měl klesnout v rozmezí 6 až 6,30 USD, což je méně než předchozí rozpětí 6 až 6,40 USD.
Generální ředitelka společnosti Best Buy Corie Barryová v tiskové zprávě uvedla, že tato úprava prognóz tržeb byla očekávána v důsledku mírnějších prodejů spotřební elektroniky v letošním roce. Vzhledem k vysokým inflačním faktorům a snaze Federálního rezervního systému regulovat výdaje Barryová diskutuje o tom, že spotřebitelská poptávka “byla ještě nerovnoměrnější a obtížněji předvídatelná”. I přes tyto problémy potvrzuje, že společnost Best Buy je na sváteční sezónu připravena a má v plánu uspokojit zákazníky, kteří mají zájem o výhodné nabídky a cenově výhodné akce.
Záznamy společnosti za třetí fiskální čtvrtletí jsou následující: Zisk na akcii činí 1,29 upraveného dolaru oproti očekávaným 1,18 dolaru a její tržby jsou 9,76 miliardy dolarů, což je méně než očekávaných 9,90 miliardy dolarů.
Zmírnění poptávky společnosti Best Buy odráží poptávku prodejců domácích potřeb po letech zvýšených nákupů počítačových monitorů, domácích kin a spotřebičů během pandemie COVID. Spotřebitelé se přesouvají k výdajům na zážitky, jako jsou například letenky a koncerty, a utrácejí méně za diskreční nákupy při zvýšených výdajích na základní potřeby v důsledku inflace.
V rámci hovoru s investory Barryová prozradila, že někteří spotřebitelé se v průběhu čtvrtletí rozhodli pro levnější televizory, ale v jiných kategoriích výrobků nezaznamenali výrazné kompromisy. Uvedla také, že podíl tržeb z prémiových produktů a nákupů nad 1 000 USD zůstal ve srovnání s předchozím rokem stabilní.
Barryová již dříve předpověděla, že tento fiskální rok bude “nejnižším bodem v poptávce po technologiích”, než se nákupy zotaví. Vzhledem k inflaci, která ovlivňuje spotřebitele, pomohla zákaznická základna společnosti Best Buy, kterou tvoří převážně lidé s vysokými příjmy, zabránit většímu poklesu tržeb.
Kromě toho se ve srovnání s loňským rokem a předpodzimním fiskálním rokem 2020 zvýšila převaha nabídek a slev v odvětví spotřební elektroniky.

Ke konci října společnost Best Buy oznámila, že její čistý zisk klesl z 277 milionů dolarů, tj. 1,22 dolaru na akcii, v předchozím roce na 263 milionů dolarů, tj. 1,21 dolaru na akcii. Rovněž vykázala pokles příjmů z 10,59 miliardy dolarů v předchozím roce. Jejich srovnatelné tržby, což je oborové měřítko, které zohledňuje online prodeje a prodeje v obchodech aktivní alespoň 14 měsíců, se meziročně snížily o 6,9 % a v USA o 7,3 %, protože se nakupovalo méně spotřebičů, počítačů, domácích kin a mobilních telefonů. Společnost nicméně uvedla, že došlo k nárůstu nákupů her.
Online prodej společnosti se v USA propadl o 9,3 %. I přes tento pokles poptávky po zboží se společnosti Best Buy podařilo zvýšit ziskovost díky příjmům z ročního členského programu, prodeji zboží s vyšší ziskovou marží a nižším nákladům na dodavatelský řetězec.
V pondělí akcie Best Buy uzavřely na 68,11 USD. V průběhu roku akcie společnosti klesly přibližně o 15 % a zaostaly tak za 18% růstem indexu S&P 500 ve stejném časovém období.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky