Osobní letadlo společnosti Virgin Atlantic poháněné 100% udržitelným leteckým palivem (SAF) v úterý úspěšně dokončilo let z Londýna do New Yorku, čímž poukázalo na potenciál nízkouhlíkových možností v leteckém průmyslu. Let přepravoval pouze několik cestujících, včetně zakladatele společnosti Virgin Richarda Bransona, a do Londýna se vrátí na konvenční letecké palivo.
Letecké společnosti zkoumají možnosti využití paliva vyrobeného z odpadu, které by snížilo emise až o 70 %. Vysoká cena a omezená nabídka materiálů SAF však činí výrobu ve velkém měřítku náročnou. V současné době tvoří SAF méně než 0,1 % celosvětového leteckého paliva a stojí třikrát až pětkrát více než běžné letecké palivo.
Let, který uskutečnil Boeing 787 společnosti Virgin poháněný motory Rolls-Royce, byl prvním letem komerčního dopravního letadla na dlouhé vzdálenosti, při němž bylo použito 100 % SAF. Navzdory výzvám, které dekarbonizace leteckého průmyslu přináší, je úterní let považován za významný milník. Používané motory nejsou certifikovány pro let na více než 50 % SAF a většina letů je kombinací SAF s tradičním leteckým palivem.
Odvětví doufá, že tato demonstrace přiměje vlády, aby poskytly finanční podporu na zvýšení dostupnosti SAF. Klíč k dekarbonizaci dálkové letecké dopravy spočívá v širším zavádění SAF a vyžaduje spolupráci mezi zúčastněnými stranami. Cílem je, aby SAF do roku 2050 tvořil 65 % leteckého paliva.
Osobní letadlo společnosti Virgin Atlantic poháněné 100% udržitelným leteckým palivem v úterý úspěšně dokončilo let z Londýna do New Yorku, čímž poukázalo na potenciál nízkouhlíkových možností v leteckém průmyslu. Let přepravoval pouze několik cestujících, včetně zakladatele společnosti Virgin Richarda Bransona, a do Londýna se vrátí na konvenční letecké palivo.
Letecké společnosti zkoumají možnosti využití paliva vyrobeného z odpadu, které by snížilo emise až o 70 %. Vysoká cena a omezená nabídka materiálů SAF však činí výrobu ve velkém měřítku náročnou. V současné době tvoří SAF méně než 0,1 % celosvětového leteckého paliva a stojí třikrát až pětkrát více než běžné letecké palivo.
Let, který uskutečnil Boeing 787 společnosti Virgin poháněný motory Rolls-Royce, byl prvním letem komerčního dopravního letadla na dlouhé vzdálenosti, při němž bylo použito 100 % SAF. Navzdory výzvám, které dekarbonizace leteckého průmyslu přináší, je úterní let považován za významný milník. Používané motory nejsou certifikovány pro let na více než 50 % SAF a většina letů je kombinací SAF s tradičním leteckým palivem.
Odvětví doufá, že tato demonstrace přiměje vlády, aby poskytly finanční podporu na zvýšení dostupnosti SAF. Klíč k dekarbonizaci dálkové letecké dopravy spočívá v širším zavádění SAF a vyžaduje spolupráci mezi zúčastněnými stranami. Cílem je, aby SAF do roku 2050 tvořil 65 % leteckého paliva.