V Česku výrazně roste obliba placených streamovacích služeb. Letos přes ně filmy nebo seriály sleduje 35 procent lidí starších 16 let, což je o polovinu víc než před rokem. Chytrý telefon používá 82 procent lidí v Česku, internet 86 procent a na webu nakupuje 63 procent. Jejich podíl v těchto třech případech meziročně vzrostl jen mírně. Údaje shromážděné letos na jaře dnes na svém webu zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ).
Ještě před dvěma lety placené kanály jako Netflix či HBO sledovalo v Česku jen 15 procent lidí. Podle dat z letoška se takto na filmy a seriály nejčastěji dívají mladí lidé od 16 do 24 let, následuje věková skupina 25 až 34 let. Z obou těchto skupin využívá placené streamovací služby víc než polovina. Z lidí podle vzdělání jsou jejich nejčastějšími diváky vysokoškoláci. „Z nich sledoval videa na placených platformách každý druhý člověk,“ uvedl ČSÚ. V případě placené hudby vzrostl meziročně podíl předplatitelů z deseti na 13 procent.
V Česku výrazně roste obliba placených streamovacích služeb. Letos přes ně filmy nebo seriály sleduje 35 procent lidí starších 16 let, což je o polovinu víc než před rokem. Chytrý telefon používá 82 procent lidí v Česku, internet 86 procent a na webu nakupuje 63 procent. Jejich podíl v těchto třech případech meziročně vzrostl jen mírně. Údaje shromážděné letos na jaře dnes na svém webu zveřejnil Český statistický úřad .
Ještě před dvěma lety placené kanály jako Netflix či HBO sledovalo v Česku jen 15 procent lidí. Podle dat z letoška se takto na filmy a seriály nejčastěji dívají mladí lidé od 16 do 24 let, následuje věková skupina 25 až 34 let. Z obou těchto skupin využívá placené streamovací služby víc než polovina. Z lidí podle vzdělání jsou jejich nejčastějšími diváky vysokoškoláci. „Z nich sledoval videa na placených platformách každý druhý člověk,“ uvedl ČSÚ. V případě placené hudby vzrostl meziročně podíl předplatitelů z deseti na 13 procent.