Čínská automobilka Geely vydala varování, že její prodej elektromobilů může být ovlivněn probíhající situací v Rudém moři, kde jemenští ozbrojenci útočí na plavidla. To vedlo lodní společnosti k tomu, aby volily delší a dražší trasy a obcházely Suezský průplav. Společnost Geely uvedla, že většina lodních společností, které využívá pro vývoz elektromobilů do Evropy, má v plánu místo toho objíždět mys Dobré naděje. Pokud bude situace v Rudém moři pokračovat, očekává se zvýšení přepravních sazeb, což povede ke zvýšení nákladů na dopravu. Předpokládá se, že tato změna trasy zvýší náklady na přepravu pětinásobně, a v druhé polovině ledna se očekává nedostatek lodí kvůli prodloužení doby jejich návratu do přístavu. Společnost Geely nezveřejnila jména dotčených přepravních společností. Varování společnosti Geely má negativní důsledky pro další čínské výrobce automobilů, kteří se snaží zvýšit vývoz do Evropy kvůli nadměrné kapacitě a slabé domácí poptávce.
Čínská automobilka Geely vydala varování, že její prodej elektromobilů může být ovlivněn probíhající situací v Rudém moři, kde jemenští ozbrojenci útočí na plavidla. To vedlo lodní společnosti k tomu, aby volily delší a dražší trasy a obcházely Suezský průplav. Společnost Geely uvedla, že většina lodních společností, které využívá pro vývoz elektromobilů do Evropy, má v plánu místo toho objíždět mys Dobré naděje. Pokud bude situace v Rudém moři pokračovat, očekává se zvýšení přepravních sazeb, což povede ke zvýšení nákladů na dopravu. Předpokládá se, že tato změna trasy zvýší náklady na přepravu pětinásobně, a v druhé polovině ledna se očekává nedostatek lodí kvůli prodloužení doby jejich návratu do přístavu. Společnost Geely nezveřejnila jména dotčených přepravních společností. Varování společnosti Geely má negativní důsledky pro další čínské výrobce automobilů, kteří se snaží zvýšit vývoz do Evropy kvůli nadměrné kapacitě a slabé domácí poptávce.