Řidiči elektromobilů ve Španělsku mohou být zklamáni, protože téměř polovina z 1 600 dobíjecích stanic společnosti Repsol v zemi nemá řádné elektrické připojení. Tento problém se netýká pouze Španělska, nedostatky v dodávkách energie pro dobíjecí stanice pro elektromobily jsou patrné v celé Evropské unii (EU). Evropská komise sice plánuje modernizaci rozvodných sítí v EU, aby tento problém vyřešila, ale průmyslové skupiny a energetické společnosti poukazují na to, že pokrok směrem k ekologičtější dopravě v regionu brzdí byrokracie a překážky při vydávání povolení. Vybudování nabíjecího centra pro elektromobily podléhá v různých zemích různým administrativním požadavkům, což způsobuje zpoždění a brání celkovému rozšíření nabíjecí infrastruktury. Kvůli těmto překážkám je ohrožen cíl EU, kterým je postupné vyřazení benzinových a naftových vozidel a dosažení uhlíkové neutrality do roku 2050. Nedostatek konkrétních nástrojů nebo opatření navržených Komisí k urychlení povolování tento problém ještě zhoršil. Vývojáři nabíjecích systémů mají rovněž potíže se získáváním základních údajů o potenciálních uzlech a čelí problémům při zajišťování nezbytné modernizace a dodatečné kapacity od energetických distribučních společností. Standardizace a jasnější pokyny Komise by mohly pomoci sladit úsilí a zlepšit situaci.
Řidiči elektromobilů ve Španělsku mohou být zklamáni, protože téměř polovina z 1 600 dobíjecích stanic společnosti Repsol v zemi nemá řádné elektrické připojení. Tento problém se netýká pouze Španělska, nedostatky v dodávkách energie pro dobíjecí stanice pro elektromobily jsou patrné v celé Evropské unii . Evropská komise sice plánuje modernizaci rozvodných sítí v EU, aby tento problém vyřešila, ale průmyslové skupiny a energetické společnosti poukazují na to, že pokrok směrem k ekologičtější dopravě v regionu brzdí byrokracie a překážky při vydávání povolení. Vybudování nabíjecího centra pro elektromobily podléhá v různých zemích různým administrativním požadavkům, což způsobuje zpoždění a brání celkovému rozšíření nabíjecí infrastruktury. Kvůli těmto překážkám je ohrožen cíl EU, kterým je postupné vyřazení benzinových a naftových vozidel a dosažení uhlíkové neutrality do roku 2050. Nedostatek konkrétních nástrojů nebo opatření navržených Komisí k urychlení povolování tento problém ještě zhoršil. Vývojáři nabíjecích systémů mají rovněž potíže se získáváním základních údajů o potenciálních uzlech a čelí problémům při zajišťování nezbytné modernizace a dodatečné kapacity od energetických distribučních společností. Standardizace a jasnější pokyny Komise by mohly pomoci sladit úsilí a zlepšit situaci.