Podle analytiků je rozhodnutí společnosti McDonald’s převzít větší kontrolu nad svým podnikáním v Číně a agresivně expandovat navzdory zpomalení spotřebitelů a geopolitickému napětí riskantním krokem, který by mohl přinést velké zisky. V únoru řetězec rychlého občerstvení odkoupil 28% podíl ve svém čínském podniku od skupiny Carlyle Group, čímž získal 48% podíl na operacích v hodnotě 6 miliard USD, včetně Hongkongu a Macaa. Tento krok jde proti trendu, kdy nadnárodní korporace snižují investice v Číně kvůli ekonomickým a geopolitickým problémům. Podle Jasona Yu, ředitele společnosti Kantar Worldpanel, je jednou z výhod pro McDonald’s jeho většinový partner v Číně, společnost CITIC, která mu poskytuje politické krytí. Také další americké společnosti, včetně Starbucks, Apple, Tapestry a Nike, zůstaly na čínském trhu angažované. Společnost McDonald’s využila prostředky z investice společnosti Carlyle ke zdvojnásobení počtu svých restaurací v Číně na 5 500 a do roku 2028 chce mít více než 10 000 prodejen.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky


























