Akcie Nike klesly o 11 % poté, co společnost snížila svůj roční odhad tržeb a oznámila plán úspor nákladů ve výši 2 miliard USD. Tento krok naznačuje změnu strategie směrem k upřednostnění růstu zisku před tržbami, protože spotřebitelské výdaje zůstávají slabé. Společnost Nike přičítá slabou prognózu opatrným spotřebitelským výdajům, slabšímu online podnikání a zvýšenému počtu propagačních akcí. V rámci řízení nákladů plánuje společnost snížit dodávky klíčových produktových řad. Toto oznámení mělo dominový efekt, akcie společností Adidas a Puma klesly každá přibližně o 5 % a akcie prodejce obuvi Foot Locker o 6 %. Trend upřednostňování marží před tržbami se projevuje v celém maloobchodním a velkoobchodním sektoru v USA, protože společnosti v náročné ekonomické situaci čistí zásoby. Plán společnosti Nike na úsporu nákladů zahrnuje zefektivnění sortimentu, zvýšení automatizace a uvedení nových stylů. Analytici však upozorňují, že rozšiřování inovací si vyžádá určitý čas a že do té doby bude na výsledky dále tlačit měkké makroekonomické prostředí. Finanční ředitel společnosti Nike uznal problémy, které představují slabší spotřebitelské výdaje a inflace, a uvedl, že společnost bude po zbytek roku přistupovat k plánování opatrněji.
Akcie Nike klesly o 11 % poté, co společnost snížila svůj roční odhad tržeb a oznámila plán úspor nákladů ve výši 2 miliard USD. Tento krok naznačuje změnu strategie směrem k upřednostnění růstu zisku před tržbami, protože spotřebitelské výdaje zůstávají slabé. Společnost Nike přičítá slabou prognózu opatrným spotřebitelským výdajům, slabšímu online podnikání a zvýšenému počtu propagačních akcí. V rámci řízení nákladů plánuje společnost snížit dodávky klíčových produktových řad. Toto oznámení mělo dominový efekt, akcie společností Adidas a Puma klesly každá přibližně o 5 % a akcie prodejce obuvi Foot Locker o 6 %. Trend upřednostňování marží před tržbami se projevuje v celém maloobchodním a velkoobchodním sektoru v USA, protože společnosti v náročné ekonomické situaci čistí zásoby. Plán společnosti Nike na úsporu nákladů zahrnuje zefektivnění sortimentu, zvýšení automatizace a uvedení nových stylů. Analytici však upozorňují, že rozšiřování inovací si vyžádá určitý čas a že do té doby bude na výsledky dále tlačit měkké makroekonomické prostředí. Finanční ředitel společnosti Nike uznal problémy, které představují slabší spotřebitelské výdaje a inflace, a uvedl, že společnost bude po zbytek roku přistupovat k plánování opatrněji.