Předčasné slevy v sezóně svátečních nákupů u maloobchodníků s luxusní módou vyvolaly obavy z nevýrazných Vánoc a možného nadbytku zásob. Údaje z amerických kreditních karet společností Barclays a Citi ukázaly, že výdaje za luxusní zboží v listopadu poklesly o 15 %, resp. 9,6 % v meziročním srovnání. Tento trend nevěstí nic dobrého pro čtvrté čtvrtletí a analytici vyjadřují opatrnost ohledně výkonnosti luxusních značek během svátků. Maloobchodníci vstoupili do sezóny s příliš velkými zásobami ve srovnání s běžnou úrovní, což situaci ještě zhoršilo. Akcie luxusních značek, včetně LVMH a Kering, v posledních měsících výrazně poklesly. Geopolitická nejistota, inflace a realitní krize v Číně dále zamlžily výhled luxusního průmyslu. Listopad a prosinec obvykle představují 25 % ročních tržeb, takže současný pokles výdajů je obzvláště škodlivý. Dopad by mohly pocítit i obchodní domy, protože zpomalující se poptávka by mohla přetrvávat po dobu následujících šesti až dvanácti měsíců. Luxusní značky, které mají větší kontrolu nad svými maloobchodními operacemi, jako například Hermes a Chanel, mohou být v lepší pozici, aby tuto bouři přečkaly.
Předčasné slevy v sezóně svátečních nákupů u maloobchodníků s luxusní módou vyvolaly obavy z nevýrazných Vánoc a možného nadbytku zásob. Údaje z amerických kreditních karet společností Barclays a Citi ukázaly, že výdaje za luxusní zboží v listopadu poklesly o 15 %, resp. 9,6 % v meziročním srovnání. Tento trend nevěstí nic dobrého pro čtvrté čtvrtletí a analytici vyjadřují opatrnost ohledně výkonnosti luxusních značek během svátků. Maloobchodníci vstoupili do sezóny s příliš velkými zásobami ve srovnání s běžnou úrovní, což situaci ještě zhoršilo. Akcie luxusních značek, včetně LVMH a Kering, v posledních měsících výrazně poklesly. Geopolitická nejistota, inflace a realitní krize v Číně dále zamlžily výhled luxusního průmyslu. Listopad a prosinec obvykle představují 25 % ročních tržeb, takže současný pokles výdajů je obzvláště škodlivý. Dopad by mohly pocítit i obchodní domy, protože zpomalující se poptávka by mohla přetrvávat po dobu následujících šesti až dvanácti měsíců. Luxusní značky, které mají větší kontrolu nad svými maloobchodními operacemi, jako například Hermes a Chanel, mohou být v lepší pozici, aby tuto bouři přečkaly.