Klíčové body
- Comcast Corp. předčila očekávání ve čtvrtém čtvrtletí 2023 s lepšími tržbami a čistým ziskem.
- Společnost zvýšila dividendu o 7 %, což je již 16. zvýšení po sobě, a oznámila program zpětného odkupu akcií v hodnotě 15 miliard USD.
- Přes úbytek předplatitelů širokopásmového připojení si Comcast udržel růst příjmů z této služby a více investujících zákazníků.
- Tržby společnosti Comcast z kinematografie se za čtvrté čtvrtletí zvýšily o 59 %.
Společnost rovněž oznámila 7% zvýšení dividendy, což představuje již 16. zvýšení v řadě.
Podle odhadů společnosti LSEG, dříve známé jako Refinitiv, činil zisk 84 centů na akcii, což je o 5 centů více, než se očekávalo. Tržby dosáhly 31,25 miliardy USD, což je více než odhadovaných 30,51 miliardy USD. Za čtvrtletí končící 31. prosince vykázal čistý zisk nárůst o 7,8 % a dosáhl 3,26 miliardy dolarů, tj. 81 centů na akcii, ve srovnání s 3,02 miliardy dolarů, tj. 70 centů na akcii, za stejné období předchozího roku. Příjmy společnosti Comcast zaznamenaly nárůst o 2,3 % ve srovnání s předchozím obdobím.
Upravený zisk před započtením úroků, daní a odpisů
Společnost Comcast zaznamenala v tomto čtvrtletí rekordní čísla v různých oblastech. Společnost vykázala historicky nejvyšší upravený zisk EBITDA ve svých zábavních parcích a poprvé od roku 2015 dosáhla prvního místa v celosvětových tržbách. Kromě toho si její streamovací služba Peacock udržela titul nejrychleji rostoucího streamera v USA.
Společnost zvýšila dividendu o 8 centů, tj. o 7 %, na 1,24 USD na akcii s výhledem do roku 2024. Comcast rovněž oznámil nové povolení programu zpětného odkupu akcií s platností od pátku, bez data vypršení, za 15 miliard USD. Volný peněžní tok korporace za toto čtvrtletí činí 1,7 miliardy dolarů a za celý rok dosáhl 13 miliard dolarů.
Comcast ztrácí méně předplatitelů, než se předpokládalo, a to 34 000 domácích širokopásmových předplatitelů, což je výrazně méně než průměrný odhad analytiků, který činil přibližně 62 000 předplatitelů. Navzdory těmto ztrátám vzrostly příjmy z domácího širokopásmového připojení o 3,7 % a dosáhly 6,4 miliardy USD. K nárůstu průměrného příjmu na uživatele o 3,9 % došlo díky tomu, že zákazníci utráceli více za vyšší rychlosti internetu a připojovali více zařízení.
Přírůstky v sektoru bezdrátových služeb zaostaly za očekáváním, když společnost Comcast získala 310 000 předplatitelů, což bylo pod průměrnou prognózou analytiků, kteří předpokládali přírůstek přibližně 342 000 předplatitelů. Úbytek předplatitelů video služeb byl nižší, než se očekávalo, a to 389 000 předplatitelů oproti prognózovaným 458 000 předplatitelů.
Dobré zprávy přinesly společnosti tématické parky, kde upravený zisk EBITDA prudce vzrostl o 11,6 % a dosáhl 872 milionů USD. Tato hodnota byla mírně nižší než odhadovaných 897 milionů dolarů, ale stanovila nový čtvrtletní rekord společnosti Comcast.
Hlavní streamovací služba společnosti NBCUniversal, Peacock, si ve čtvrtletí připsala 3 miliony předplatitelů a její tržby vzrostly o 51 % na 1,03 miliardy dolarů. Je to poprvé, co Peacock překročil hranici 1 miliardy dolarů za čtvrtletí. Peacock snížil ztrátu z 978 milionů dolarů ve stejném čtvrtletí před rokem na 825 milionů dolarů. Na konci čtvrtletí společnost Peacock oznámila, že má 31 milionů předplatitelů.

Celkové mediální příjmy společnosti Comcast vzrostly o 3,1 % na téměř 7 miliard USD. Očištěný zisk EBITDA však klesl o 50 % na 108 milionů USD kvůli zvýšeným nákladům na sportovní programy a vyšším programovým nákladům společnosti Peacock. Nárůst nákladů na sportovní přenosy odrážel vyšší náklady na mediální práva na přenosy NFL, Premier League a Big 10.
Příjmy z domácí reklamy se meziročně snížily o 6,9 % na 2,64 miliardy USD. Bez zahrnutí reklamy z loňského mistrovství světa ve fotbale by však tržby ve čtvrtletí vzrostly o 2,7 %.
Tržby společnosti Comcast z kinematografie se za čtvrtletí zvýšily o 59 %, a to především díky výsledkům čtyř filmů: “Five Nights at Freddy’s”, “Trolls Band Together”, “The Exorcist”: Vymítač ďábla” a “Migrace”. Studio Universal dosáhlo významného milníku, když se poprvé od roku 2015 umístilo na prvním místě v celosvětovém žebříčku tržeb za rok 2023 a vyprodukovalo tři z pěti nejúspěšnějších filmů: “The Super Mario Bros Movie”, “Oppenheimer” a “Fast X”.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky