Generální ředitelka General Motors (GM) Mary Barra v úterý osloví investory, aby je ujistila, že společnost je i přes nedávné neúspěchy připravena na růst. GM již přehodnotila svůj výhled zisku na rok 2023 a zveřejnila, že nová smlouva s odborovou organizací United Auto Workers jí přinese náklady ve výši 9,3 miliardy USD. Varování společnosti Tesla z minulého týdne ohledně pomalého růstu a cenového tlaku zatížilo i akcie dalších automobilek.
Barraiové výhled růstu v Severní Americe a Číně, hlavních trzích GM, bude pečlivě sledován. Analytici předpovídají jednociferný procentuální růst poptávky po vozidlech v USA a rostoucí tlak na snižování cen. V Číně GM v loňském roce zaznamenal 8,9% pokles prodejů, přičemž značky Buick a Chevrolet zaznamenaly výrazný pokles, protože domácí čínské automobilky získávají podíl na trhu.
Investory budou zajímat také podniky GM v oblasti elektromobilů a technologií. Jednotka GM Cruise robotaxi je v současné době vyšetřována několika regulačními orgány poté, co se jeden z jejích vozů stal účastníkem nehody s chodcem. Barra již dříve uvedla, že Cruise by mohl do roku 2030 generovat příjmy ve výši 50 miliard dolarů ročně, ale jeho jízdy generující příjmy jsou v současné době nejisté.
I přes tyto problémy se GM snaží urychlit dodávky nové generace elektromobilů v Severní Americe. V loňském roce se společnost potýkala s nedostatky ve výrobě bateriových sad Ultium a v roce 2023 prodala pouze 12 859 svých elektromobilů Ultium. Barra oznámila, že ve třetím čtvrtletí loňského roku se výroba vozidel Ultium více než zdvojnásobila.
Vystoupení Barry přichází pro GM v klíčovém okamžiku, kdy se snaží znovu získat důvěru investorů a prokázat schopnost konkurovat konkurentům, jako je Tesla, ve vyvíjejícím se automobilovém průmyslu.
Generální ředitelka General Motors Mary Barra v úterý osloví investory, aby je ujistila, že společnost je i přes nedávné neúspěchy připravena na růst. GM již přehodnotila svůj výhled zisku na rok 2023 a zveřejnila, že nová smlouva s odborovou organizací United Auto Workers jí přinese náklady ve výši 9,3 miliardy USD. Varování společnosti Tesla z minulého týdne ohledně pomalého růstu a cenového tlaku zatížilo i akcie dalších automobilek.
Barraiové výhled růstu v Severní Americe a Číně, hlavních trzích GM, bude pečlivě sledován. Analytici předpovídají jednociferný procentuální růst poptávky po vozidlech v USA a rostoucí tlak na snižování cen. V Číně GM v loňském roce zaznamenal 8,9% pokles prodejů, přičemž značky Buick a Chevrolet zaznamenaly výrazný pokles, protože domácí čínské automobilky získávají podíl na trhu.
Investory budou zajímat také podniky GM v oblasti elektromobilů a technologií. Jednotka GM Cruise robotaxi je v současné době vyšetřována několika regulačními orgány poté, co se jeden z jejích vozů stal účastníkem nehody s chodcem. Barra již dříve uvedla, že Cruise by mohl do roku 2030 generovat příjmy ve výši 50 miliard dolarů ročně, ale jeho jízdy generující příjmy jsou v současné době nejisté.
I přes tyto problémy se GM snaží urychlit dodávky nové generace elektromobilů v Severní Americe. V loňském roce se společnost potýkala s nedostatky ve výrobě bateriových sad Ultium a v roce 2023 prodala pouze 12 859 svých elektromobilů Ultium. Barra oznámila, že ve třetím čtvrtletí loňského roku se výroba vozidel Ultium více než zdvojnásobila.
Vystoupení Barry přichází pro GM v klíčovém okamžiku, kdy se snaží znovu získat důvěru investorů a prokázat schopnost konkurovat konkurentům, jako je Tesla, ve vyvíjejícím se automobilovém průmyslu.