Klíčové body
- LeBron James přechází od společnosti Upper Deck k Fanatics Collectibles, přinášejíc nové sběratelské karty.
- Fanatics debutovalo partnerstvím s Jamesem vydáním karet s ním a jeho synem Bronnym a autogramem.
- Partnerství představuje významné vítězství pro Fanatics, které již získalo exkluzivní práva na tisk karet NBA.
- Společnost plánuje využít Jamesa k propagaci sběratelských karet jako celku, rozšiřující komerční spolupráci v průmyslu sportovních memorabilií.
V rámci kroku, který narušuje rovnováhu sil v omlazeném odvětví sportovních memorabilií a sběratelských karet, společnost Fanatics debutuje partnerství vydáním jedinečného sběratelského předmětu – karty značky Bowman s dvojím autogramem Jamese a jeho syna Bronnyho, která bude v prodeji od 19. ledna.
Přesunutí Jamesova sponzorství do Fanatics Collectibles, pobočky společnosti Fanatics, která patří Michaelu Rubinovi a je součástí sportovní platformy s hodnotou 31 miliard dolarů, přinese nové zásoby podepsaných Jamesových sběratelských karet – což je obzvláště pozoruhodné vzhledem k tomu, že James se v posledních letech zdržoval podepisování oficiálních sběratelských karet. Podmínky této víceleté smlouvy nebyly zveřejněny, ale odborníci odhadují, že hodnota kontraktu by mohla být až 5 milionů dolarů ročně.
LeBron je zkrátka autorita, pokud jde o sponzorské a placené spolupráce. A dá se říci, že na co sáhne, to se promění v pomyslné zlato.

Mike Mahan, generální ředitel společnosti Fanatics Collectibles, vyjádřil nadšení nad novou spoluprací a prohlásil: “Naším cílem je posouvat hranice toho, kam až se může hobby dostat, a jsme nadšeni tím, jak naše spolupráce s jedním z nejlepších sportovců na světě bude nadále podněcovat vášeň fanoušků a sběratelů.”
James se rovněž podělil o své očekávání ohledně partnerství a uvedl: “Jako člověk, který si váží všech okamžiků – velkých i malých – na své cestě, jsem nadšený, že se díky tomuto partnerství se společností Fanatics budu moci podělit o více se svými fanoušky.” V rámci zahájení prodeje se 39letá hvězda NBA objevila v krátkém videu s názvem “Origin of Greatness”, které kladlo důraz na úvodní okamžiky několika partnerů z řad sportovců společnosti Fanatics na jejich cestě na sportovní vrchol.
V roce 2022 získala společnost Fanatics Collectibles za 500 milionů dolarů společnost Topps, která nahradí společnost Panini na pozici oficiálního výrobce sběratelských karet NBA a od roku 2026 bude držet práva na hráčskou asociaci. Společnost Fanatics tak bude mít exkluzivní práva na tisk kartiček čtyřnásobného šampiona NBA Jamese. Je pozoruhodné, že předchozí práva na tisk umožňovala partnerům ligy vyrábět karty i přes dohody o exkluzivitě. Společnost Panini však obvinila Fanatics z porušování antimonopolních pravidel; tato záležitost je v současné době předmětem soudního sporu.
Společnost Fanatics Collectibles si navíc zajistila dlouhodobá exkluzivní práva na design, výrobu a distribuci sběratelských karet dalších významných sportovních subjektů, včetně Major League Baseball, Major League Baseball Players Association a National Football League Players Association.
Dohoda s Jamesem, který je podle Kena Goldina, zakladatele a generálního ředitele společnosti Goldin Auctions a hvězdy seriálu “King of Collectibles” společnosti Netflix, v současnosti nejcennějším sportovcem mezi všemi hráči NBA, znamená pro společnost Fanatics významné vítězství. Goldin, který na počátku sportovcovy kariéry prodal vysoce kvalitní Jamesovu kartu až za 5 milionů dolarů, zmínil, že ačkoli ceny možná klesly, Jamesovy karty si zachovávají výjimečnou hodnotu.

Goldin předpokládá, že partnerství se rozšíří i mimo podepisování autogramů a nabídne potenciální podporu pro sběratelské karty jako celek. Řekl: “Pravděpodobně se [Fanatics] chystají využít LeBrona nejen k podepisování autogramů, ale i k propagaci sběratelských karet jako celku.”
Když James v roce 2003 podepsal svou první smlouvu s Upper Deck, zaznamenal průmysl sběratelských karet a memorabilií největší obchod ve své historii. James si údajně vyjednal 1 milion dolarů ročně a další milion dolarů obdržel jako bonus za podpis.
Nejedná se o první případ, kdy James změnil hlavního sponzora za konkurenta. V roce 2021 v podobném kroku opustil po téměř 18 letech společnost Coca-Cola a podepsal smlouvu o podpoře s úhlavním rivalem Pepsi. Přechod Jamesova sponzorství obchodních karet ke společnosti Fanatics Collectibles představuje novou kapitolu v komerční spolupráci superhvězdy a přidává další vrstvu do prosperujícího průmyslu sběratelských karet a sportovních memorabilií.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky