Klíčové body
- Společnost Domino’s představila lepší výsledky za 4. čtvrtletí a překonala očekávání ohledně zisku.
- Přestože tržby mírně zaostaly za očekáváním, zisk Domino’s překonal odhady analytiků z Wall Street, což podpořilo jeho akcie.
- Globální expanze společnosti, včetně otevření nových prodejen, a plány na další růstové strategie ukazují na odolnost a optimistickou budoucnost značky Domino’s.
zveřejnila výsledky za 4. čtvrtletí a překonala očekávání ohledně zisku, přestože čelila problémům na trhu, které ještě zhoršila rostoucí inflace. Společnost zaznamenala v posledním čtvrtletí roku 2021 nárůst zisku, ale zaznamenala pokles marží ve svých podnikových prodejnách v USA, a to především kvůli rostoucím nákladům na pracovní sílu a pojištění spolu s novou definicí programu odměn.
Vykázaný zisk řetězce pizzerií Domino’s Pizza, Inc.
Současně společnost Domino’s zaznamenala méně razantní nárůst čtvrtletních tržeb; dosáhla celkové výše 1,403 miliardy dolarů, což je meziročně o 0,8 % více. Mírný nárůst tržeb nepatrně zaostal za předpokladem Wall Street, který byl hodnocen na 1,422 miliardy dolarů.
Americká pobočka společnosti zaznamenala pokles hrubé marže o přibližně 1,6 procentního bodu, což představuje pokles oproti čtvrtému čtvrtletí roku 2020. Snížení zisku bylo z velké části způsobeno zvýšenými náklady na pracovní sílu i pojištění, což je důsledek pandemií vyvolaného napětí v národní i globální ekonomice. Kromě toho k poklesu přispělo i obnovení programu odměn Domino’s.
Bez ohledu na klesající marži na domácím trhu se společnosti podařilo kompenzovat tento tlak výrazným růstem tržeb ve stejných prodejnách, které vzrostly o 2,8 %. Naproti tomu mezinárodní působení společnosti vypovídalo o něčem jiném. Tržby ze stejných prodejen v mezinárodním měřítku stagnovaly a ve čtvrtletí nedošlo k žádnému výraznému pohybu.
Nicméně společnost Domino’s se postavila proti plošnému poklesu prodeje v zahraničí tím, že ve 4. čtvrtletí otevřela více než 300 nových prodejen. Tato silná expanze zastínila otevření necelé stovky nových prodejen v americké divizi ve stejném období.
Po vyloučení vlivu směnných kurzů se celosvětové tržby Domino’s ve 4. čtvrtletí oproti roku 2020 zvýšily o 4,9 % a dosáhly 5,7 miliardy dolarů. Tržby byly rovnoměrně rozděleny mezi americký a mezinárodní segment pizza řetězce, přičemž oba dosáhly analogického růstu oproti předchozímu roku.
V prosinci společnost Domino’s na svém dni pro investory zdůraznila svou růstovou strategii a promítla plán otevřít do roku 2028 dalších 1 100 nových prodejen, což je iniciativa, která má zvýšit roční maloobchodní tržby o 7 %. Současně s touto strategií společnost oznámila uzavření partnerství s doručovací službou Uber Eats, které má za cíl oslovit bohatší demografické skupiny a zvýšit kapacitu prodeje v oblasti doručování.
Generální ředitel společnosti Domino’s Russell Weiner charakterizoval výsledky společnosti za 4. čtvrtletí optimistickým tónem. Řekl, že “základ Domino’s nebyl nikdy silnější”, a dodal, že “tyto výsledky nám dávají důvěru v naši značku a schopnost společnosti vítězit a vytvářet smysluplnou hodnotu pro naše akcionáře”.

Představenstvo společnosti schválilo zvýšení čtvrtletní dividendy o 25 %, čímž dosáhla nové výše 1,51 USD na akcii. Zároveň povolilo další odkup akcií až do výše 1 miliardy dolarů, a to nad rámec zbývajících 141,3 milionu dolarů z předchozích programů odkupu.
Díky těmto silným ukazatelům za čtvrté čtvrtletí byla společnost Domino’s svědkem impozantního 47% nárůstu svých akcií za předchozích 12 měsíců, což vedlo k růstu při pondělní obchodní seanci. Tato statistika podtrhuje odolnost, kterou společnost vykazuje pod pokračujícím tlakem vyvíjejícího se tržního prostředí. Její schopnost růst a přizpůsobovat se měnícím se podmínkám v odvětví ji staví do výhodné pozice pro udržení stabilního a výnosného vývoje i v budoucnosti. S pozitivním výhledem a robustním výkonem za poslední čtvrtletí má Domino’s solidní základ pro další expanzi a konkurenceschopnost na trhu, což zvýrazňuje důvěru investorů a přispívá k síle značky a růstu hodnoty akcií.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky