Evropské automobilky čeká náročný rok, protože se snaží snížit náklady na elektrické modely v konkurenci cenově výhodných čínských konkurentů. Rozdíly mezi staršími evropskými automobilkami a čínskými výrobci budou patrné na ženevském autosalonu, kde své elektromobily představí velké společnosti jako Renault a čínské SAIC a BYD. Evropští výrobci automobilů, kteří jsou závislí na externích dodavatelích, se však potýkají s problémy v dodavatelském řetězci a snaží se vyrovnat vertikálně integrovaným čínským rivalům, kteří si téměř vše vyrábějí sami, což jim umožňuje udržovat nízké náklady. To má za následek, že se evropské automobilky potýkají s nižšími ziskovými maržemi a problémem, jak z dodavatelů vymáčknout více. K obtížím, kterým čelí, se navíc přidal pomalejší přechod na elektromobily a klesající prodeje. Starší dodavatelé již pociťují zátěž a společnosti jako Forvia, Continental a Bosch nedávno oznámily propouštění. Zatímco větší dodavatelé se pravděpodobně přizpůsobí, menší dodavatelé jsou v ohrožení, což vyžaduje, aby automobilky vyvážily opatření na snižování nákladů s podporou dodavatelů, aby se vyhnuly dalším potížím.
Evropské automobilky čeká náročný rok, protože se snaží snížit náklady na elektrické modely v konkurenci cenově výhodných čínských konkurentů. Rozdíly mezi staršími evropskými automobilkami a čínskými výrobci budou patrné na ženevském autosalonu, kde své elektromobily představí velké společnosti jako Renault a čínské SAIC a BYD. Evropští výrobci automobilů, kteří jsou závislí na externích dodavatelích, se však potýkají s problémy v dodavatelském řetězci a snaží se vyrovnat vertikálně integrovaným čínským rivalům, kteří si téměř vše vyrábějí sami, což jim umožňuje udržovat nízké náklady. To má za následek, že se evropské automobilky potýkají s nižšími ziskovými maržemi a problémem, jak z dodavatelů vymáčknout více. K obtížím, kterým čelí, se navíc přidal pomalejší přechod na elektromobily a klesající prodeje. Starší dodavatelé již pociťují zátěž a společnosti jako Forvia, Continental a Bosch nedávno oznámily propouštění. Zatímco větší dodavatelé se pravděpodobně přizpůsobí, menší dodavatelé jsou v ohrožení, což vyžaduje, aby automobilky vyvážily opatření na snižování nákladů s podporou dodavatelů, aby se vyhnuly dalším potížím.
