Japonská rafinerie ropy Idemitsu Kosan, obchodní společnost Mitsubishi Corp a švýcarská firma Proman oznámily plány na studii projektu výroby čpavku pro pohonné hmoty ve Spojených státech. Japonsko se snaží začlenit čpavek do svého přechodu na čistě nulovou ekonomiku, aby pomohlo dekarbonizovat průmyslová odvětví, jako je výroba elektřiny a chemikálií. Čpavek se obvykle získává z vodíku vyráběného ze zemního plynu a dusíku ze vzduchu a při jeho spalování nevznikají emise oxidu uhličitého. Při jeho výrobě se však mohou uvolňovat emise, pokud se vyrábí z fosilních paliv. Projekt se sídlem v Lake Charles ve státě Louisiana si klade za cíl vyrábět do fiskálního roku 2030 přibližně 1,2 milionu tun nízkouhlíkového čpavku ročně, a to pomocí technologie společnosti Mitsubishi Heavy Industries ve spolupráci s Kansai Electric Power. Společnost Idemitsu plánuje vybudovat terminál na dovoz čpavku v závodě Tokuyama v západním Japonsku, zatímco Mitsubishi zvažuje přeměnu části svého terminálu na zkapalněný ropný plyn v Namikatě na čpavkový terminál. Cílem společností je dodávat prostřednictvím těchto terminálů do Japonska čistý čpavek vyrobený v rámci projektu, přičemž v současné době nebylo zveřejněno žádné konečné investiční rozhodnutí ani vlastnické poměry.
Japonská rafinerie ropy Idemitsu Kosan, obchodní společnost Mitsubishi Corp a švýcarská firma Proman oznámily plány na studii projektu výroby čpavku pro pohonné hmoty ve Spojených státech. Japonsko se snaží začlenit čpavek do svého přechodu na čistě nulovou ekonomiku, aby pomohlo dekarbonizovat průmyslová odvětví, jako je výroba elektřiny a chemikálií. Čpavek se obvykle získává z vodíku vyráběného ze zemního plynu a dusíku ze vzduchu a při jeho spalování nevznikají emise oxidu uhličitého. Při jeho výrobě se však mohou uvolňovat emise, pokud se vyrábí z fosilních paliv. Projekt se sídlem v Lake Charles ve státě Louisiana si klade za cíl vyrábět do fiskálního roku 2030 přibližně 1,2 milionu tun nízkouhlíkového čpavku ročně, a to pomocí technologie společnosti Mitsubishi Heavy Industries ve spolupráci s Kansai Electric Power. Společnost Idemitsu plánuje vybudovat terminál na dovoz čpavku v závodě Tokuyama v západním Japonsku, zatímco Mitsubishi zvažuje přeměnu části svého terminálu na zkapalněný ropný plyn v Namikatě na čpavkový terminál. Cílem společností je dodávat prostřednictvím těchto terminálů do Japonska čistý čpavek vyrobený v rámci projektu, přičemž v současné době nebylo zveřejněno žádné konečné investiční rozhodnutí ani vlastnické poměry.
