Podle agentury Moody’s Investor Service způsobily útoky na obchodní lodě v Rudém moři v důsledku izraelsko-hamaského konfliktu zpoždění a zvýšily náklady na dopravu. Přesměrování lodí kolem Afriky, aby se vyhnuly nebezpečí, ovlivnilo globální obchod, zejména kontejnerovou dopravu. Zatímco na některých trasách vzrostly spotové sazby o více než 100 %, analytici považují dopady na inflaci za minimální. Postiženo je zejména automobilové odvětví, kde společnost Tesla a další výrobci pozastavili evropskou výrobu kvůli nedostatku součástek. Nicméně výrobci potravin a prodejci módy se nepotýkali s výraznými výpadky jako na počátku pandemie. Očekává se, že kapacita kontejnerové dopravy se v příštích letech zvýší o 7 až 8 %, což poskytne určitou úlevu od současných problémů.
Podle agentury Moody’s Investor Service způsobily útoky na obchodní lodě v Rudém moři v důsledku izraelsko-hamaského konfliktu zpoždění a zvýšily náklady na dopravu. Přesměrování lodí kolem Afriky, aby se vyhnuly nebezpečí, ovlivnilo globální obchod, zejména kontejnerovou dopravu. Zatímco na některých trasách vzrostly spotové sazby o více než 100 %, analytici považují dopady na inflaci za minimální. Postiženo je zejména automobilové odvětví, kde společnost Tesla a další výrobci pozastavili evropskou výrobu kvůli nedostatku součástek. Nicméně výrobci potravin a prodejci módy se nepotýkali s výraznými výpadky jako na počátku pandemie. Očekává se, že kapacita kontejnerové dopravy se v příštích letech zvýší o 7 až 8 %, což poskytne určitou úlevu od současných problémů.