Philip Morris čelí poklesu čtvrtletního zisku o 2,2 %, což vyvolalo propad akcií, ale tržby ve čtvrtém čtvrtletí vzrostly o 11 % na 9 miliard USD.
Bez ohledu na nižší zisk, prodej bezdýmných výrobků, jako je IQOS, stoupl o 21 %, tvoří nyní 40 % tržeb.
Akcie Philip Morris klesly o 1,5 % na 90,05 USD, ale analytici předpokládají růst, s průměrnou cílovou cenou 108 USD.
S rostoucí regulací a obavami o zdravotní dopady, odvětví tabáku čelí tlaku, i když prodej bezdýmných výrobků roste.
(PM), významná společnost v tabákovém průmyslu, zaznamenala propad akcií poté, co její zisk za čtvrté čtvrtletí nedosáhl odhadů Wall Street. Společnost vykázala ve čtvrtém čtvrtletí upravený zisk ve výši 1,36 USD na akcii, což představuje 2,2% pokles oproti předchozímu roku. To zaostalo za očekáváním Wall Street ve výši 1,45 USD na akcii, které zaznamenala společnost FactSet.
I přes tento neuspokojivý výsledek z hlediska očekávaného zisku společnost vykázala čtvrtletní tržby ve výši 9 miliard USD, což představuje impozantní 11% nárůst ve srovnání se ziskem za stejné čtvrtletí loňského roku a odpovídá odhadům analytiků. Nárůst tržeb byl z velké části připsán prodeji bezdýmných výrobků, což potvrzuje měnící se situaci v odvětví, kterému tradičně dominují spalitelné tabákové výrobky.
Bezdýmné výrobky, jako je zahřívaný tabák a orální nikotinové výrobky, jsou hnací silou pozoruhodného růstu. Za poslední čtyři čtvrtletí vzrostl prodej těchto výrobků o 21 % na 3,6 miliardy dolarů. Tento růst tržeb nyní představuje přibližně 40 % celkových tržeb společnosti Philip Morris, což dokazuje výrazný posun v preferencích spotřebitelů.
K nárůstu prodeje bezdýmných výrobků významně přispívá elektronická cigareta IQOS. Od svého uvedení na trh před necelými deseti lety překonal IQOS v čistých tržbách stěžejní značku cigaret Marlboro společnosti Philip Morris. Společnost Philip Morris to potvrdila ve svém nedávném prohlášení o výsledcích hospodaření, čímž zdůraznila klíčovou roli bezdýmných výrobků ve svých finančních výsledcích.
V tomto čtvrtletí se uzavírá první fiskální rok od doby, kdy tabákový gigant koupil společnost Swedish Match, dalšího inovátora v oblasti orálního nikotinu. Společnost vykázala silný růst na americkém trhu výrobku Zyn společnosti Swedish Match, nikotinového sáčku, který si spotřebitelé vkládají pod rty.
Dodávky zahřívaných tabákových výrobků se oproti předchozímu roku zvýšily o 6 % a dodávky orálních výrobků se za poslední rok více než zdvojnásobily. Společnost odhalila, že jen v posledním čtvrtletí dodala v USA více než 116 milionů plechovek Zyn, což odráží výrazný nárůst o 78 % oproti předchozímu roku.
“Do roku 2024 vstupujeme se silnou dynamikou a očekáváme, že to bude další rok vynikajících výsledků podpořených zrychlením organického růstu čistých tržeb a zisku z prodeje bezdýmných přípravků,” uvedl ve veřejném prohlášení generální ředitel Jacek Olczak. Tato solidní výkonnost je však doprovázena nižšími než očekávanými předpokládanými zisky, což se projevilo v prognóze společnosti pro rok 2024.
Společnost Philip Morris odhaduje, že upravený zisk pro rok 2024 se bude pohybovat v rozmezí 6,32 až 6,44 USD na akcii – to je více než 6,01 USD zaznamenaných v roce 2023, ale méně než předpovědi analytiků ve výši 6,60 USD na akcii. Akcie společnosti během čtvrtečního obchodování klesly o 1,5 % na 90,05 USD.
Analytici nicméně zachovávají pozitivní výhled na akcie. Ze záznamů FactSet vyplývá, že tři čtvrtiny oslovených analytiků drží nákupní nebo rovnocenné hodnocení s průměrnou cílovou cenou 108 USD, což je o 18 % více než středeční uzavírací úroveň 91,44 USD.
Zdroj: Getty Images
Navzdory této optimistické prognóze se akcie Philip Morris za předchozích dvanáct měsíců propadly o 10 % a v současné době se obchodují za 13,7násobek budoucího zisku. Toto ocenění je hluboko pod průměrným 16,7násobkem forwardových zisků za posledních deset let.
S rychlým růstem perorálních nikotinových výrobků, jako je Zyn, přitahuje společnost Philip Morris pozornost zákonodárců a regulačních orgánů. Minulý měsíc senátor Chuck Schumer údajně kritizoval nikotinové sáčky za to, že jsou prodávány mladým uživatelům na platformách sociálních médií. Schumer vyzval federální regulační orgány, aby prošetřily zdravotní účinky a marketingové strategie těchto výrobků.
Růstový potenciál a poptávka po bezdýmných výrobcích, jak ukazuje nárůst jejich prodeje, je zřejmý. Nedávný vývoj však také poukazuje na obavy regulačních orgánů, které mohou ovlivnit budoucí strategické kroky společnosti Philip Morris a tabákového odvětví jako celku.
, významná společnost v tabákovém průmyslu, zaznamenala propad akcií poté, co její zisk za čtvrté čtvrtletí nedosáhl odhadů Wall Street. Společnost vykázala ve čtvrtém čtvrtletí upravený zisk ve výši 1,36 USD na akcii, což představuje 2,2% pokles oproti předchozímu roku. To zaostalo za očekáváním Wall Street ve výši 1,45 USD na akcii, které zaznamenala společnost FactSet.I přes tento neuspokojivý výsledek z hlediska očekávaného zisku společnost vykázala čtvrtletní tržby ve výši 9 miliard USD, což představuje impozantní 11% nárůst ve srovnání se ziskem za stejné čtvrtletí loňského roku a odpovídá odhadům analytiků. Nárůst tržeb byl z velké části připsán prodeji bezdýmných výrobků, což potvrzuje měnící se situaci v odvětví, kterému tradičně dominují spalitelné tabákové výrobky.Bezdýmné výrobky, jako je zahřívaný tabák a orální nikotinové výrobky, jsou hnací silou pozoruhodného růstu. Za poslední čtyři čtvrtletí vzrostl prodej těchto výrobků o 21 % na 3,6 miliardy dolarů. Tento růst tržeb nyní představuje přibližně 40 % celkových tržeb společnosti Philip Morris, což dokazuje výrazný posun v preferencích spotřebitelů. K nárůstu prodeje bezdýmných výrobků významně přispívá elektronická cigareta IQOS. Od svého uvedení na trh před necelými deseti lety překonal IQOS v čistých tržbách stěžejní značku cigaret Marlboro společnosti Philip Morris. Společnost Philip Morris to potvrdila ve svém nedávném prohlášení o výsledcích hospodaření, čímž zdůraznila klíčovou roli bezdýmných výrobků ve svých finančních výsledcích.V tomto čtvrtletí se uzavírá první fiskální rok od doby, kdy tabákový gigant koupil společnost Swedish Match, dalšího inovátora v oblasti orálního nikotinu. Společnost vykázala silný růst na americkém trhu výrobku Zyn společnosti Swedish Match, nikotinového sáčku, který si spotřebitelé vkládají pod rty.Dodávky zahřívaných tabákových výrobků se oproti předchozímu roku zvýšily o 6 % a dodávky orálních výrobků se za poslední rok více než zdvojnásobily. Společnost odhalila, že jen v posledním čtvrtletí dodala v USA více než 116 milionů plechovek Zyn, což odráží výrazný nárůst o 78 % oproti předchozímu roku.“Do roku 2024 vstupujeme se silnou dynamikou a očekáváme, že to bude další rok vynikajících výsledků podpořených zrychlením organického růstu čistých tržeb a zisku z prodeje bezdýmných přípravků,” uvedl ve veřejném prohlášení generální ředitel Jacek Olczak. Tato solidní výkonnost je však doprovázena nižšími než očekávanými předpokládanými zisky, což se projevilo v prognóze společnosti pro rok 2024.Společnost Philip Morris odhaduje, že upravený zisk pro rok 2024 se bude pohybovat v rozmezí 6,32 až 6,44 USD na akcii – to je více než 6,01 USD zaznamenaných v roce 2023, ale méně než předpovědi analytiků ve výši 6,60 USD na akcii. Akcie společnosti během čtvrtečního obchodování klesly o 1,5 % na 90,05 USD.Analytici nicméně zachovávají pozitivní výhled na akcie. Ze záznamů FactSet vyplývá, že tři čtvrtiny oslovených analytiků drží nákupní nebo rovnocenné hodnocení s průměrnou cílovou cenou 108 USD, což je o 18 % více než středeční uzavírací úroveň 91,44 USD.Navzdory této optimistické prognóze se akcie Philip Morris za předchozích dvanáct měsíců propadly o 10 % a v současné době se obchodují za 13,7násobek budoucího zisku. Toto ocenění je hluboko pod průměrným 16,7násobkem forwardových zisků za posledních deset let.S rychlým růstem perorálních nikotinových výrobků, jako je Zyn, přitahuje společnost Philip Morris pozornost zákonodárců a regulačních orgánů. Minulý měsíc senátor Chuck Schumer údajně kritizoval nikotinové sáčky za to, že jsou prodávány mladým uživatelům na platformách sociálních médií. Schumer vyzval federální regulační orgány, aby prošetřily zdravotní účinky a marketingové strategie těchto výrobků.Růstový potenciál a poptávka po bezdýmných výrobcích, jak ukazuje nárůst jejich prodeje, je zřejmý. Nedávný vývoj však také poukazuje na obavy regulačních orgánů, které mohou ovlivnit budoucí strategické kroky společnosti Philip Morris a tabákového odvětví jako celku.