Správce FAA odpoví na otázky zákonodárců ohledně dohledu nad společností Boeing po mimořádné události s letounem 737 MAX ve středu letu
Šéf Federálního úřadu pro letectví (FAA) Mike Whitaker bude čelit dotazům zákonodárců ohledně dohledu agentury nad leteckou společností Boeing. Vyšetřování probíhá v návaznosti na mimořádnou událost ve vzduchu, která se stala s letadlem Boeing 737 MAX 9. Whitaker plánuje zvýšit kontrolu a monitorování výrobních a produkčních činností společnosti Boeing a je připraven v případě potřeby využít donucovací pravomoci k zajištění dodržování předpisů.
FAA přistoupil k bezprecedentnímu kroku a omezil Boeing v rozšiřování výroby jeho letadel 737 MAX poté, co během letu se společností Alaska Airlines vysadil panel kabiny. Uzemnění 171 letounů MAX 9 vedlo ke zrušení tisíců letů společností United Airlines i Alaska Airlines. Dne 24. ledna však bylo uzemnění zrušeno a FAA oznámil, že 94 % letadel se od té doby vrátilo do provozu.
Již dříve se zákonodárci z leteckého výboru Sněmovny reprezentantů USA ptali Whitakera na jakékoli důkazy o přetrvávajících problémech s kontrolou kvality na výrobních linkách společnosti Boeing. FAA plánuje provést audity výroby společnosti Boeing a také společnosti Spirit AeroSystems, která vyrábí trupy letadel. Kromě toho agentura přezkoumá praxi delegování některých bezpečnostních úkolů na společnost Boeing. V posledních letech čelil FAA kritice za svůj postup při certifikačních procesech společnosti Boeing MAX.
Whitakerovo vystoupení před zákonodárci následuje po sérii téměř neúspěšných incidentů v oblasti letecké bezpečnosti, nedostatku personálu v řízení letového provozu a výpadku databáze zpráv pro piloty, který v lednu 2023 ovlivnil 11 000 letů. Cílem FAA je ve světle těchto problémů zajistit silnější regulační dohled.
Správce FAA odpoví na otázky zákonodárců ohledně dohledu nad společností Boeing po mimořádné události s letounem 737 MAX ve středu letu
Šéf Federálního úřadu pro letectví Mike Whitaker bude čelit dotazům zákonodárců ohledně dohledu agentury nad leteckou společností Boeing. Vyšetřování probíhá v návaznosti na mimořádnou událost ve vzduchu, která se stala s letadlem Boeing 737 MAX 9. Whitaker plánuje zvýšit kontrolu a monitorování výrobních a produkčních činností společnosti Boeing a je připraven v případě potřeby využít donucovací pravomoci k zajištění dodržování předpisů.
FAA přistoupil k bezprecedentnímu kroku a omezil Boeing v rozšiřování výroby jeho letadel 737 MAX poté, co během letu se společností Alaska Airlines vysadil panel kabiny. Uzemnění 171 letounů MAX 9 vedlo ke zrušení tisíců letů společností United Airlines i Alaska Airlines. Dne 24. ledna však bylo uzemnění zrušeno a FAA oznámil, že 94 % letadel se od té doby vrátilo do provozu.
Již dříve se zákonodárci z leteckého výboru Sněmovny reprezentantů USA ptali Whitakera na jakékoli důkazy o přetrvávajících problémech s kontrolou kvality na výrobních linkách společnosti Boeing. FAA plánuje provést audity výroby společnosti Boeing a také společnosti Spirit AeroSystems, která vyrábí trupy letadel. Kromě toho agentura přezkoumá praxi delegování některých bezpečnostních úkolů na společnost Boeing. V posledních letech čelil FAA kritice za svůj postup při certifikačních procesech společnosti Boeing MAX.
Whitakerovo vystoupení před zákonodárci následuje po sérii téměř neúspěšných incidentů v oblasti letecké bezpečnosti, nedostatku personálu v řízení letového provozu a výpadku databáze zpráv pro piloty, který v lednu 2023 ovlivnil 11 000 letů. Cílem FAA je ve světle těchto problémů zajistit silnější regulační dohled.
