Klíčové body
- Společnost Foot Locker ve středu oznámila ztrátu za sváteční čtvrtletí.
- Společnost rovněž poskytla slabý výhled pro letošní rok.
- Prodejce tenisek prochází pod vedením bývalé šéfky společnosti Ulta Mary Dillonové výraznou transformací.
Společnost vykázala nejen ztrátu za prázdninové čtvrtletí, ale také slabý výhled na nadcházející rok. Kromě toho přiznala, že zaostává v plnění svých finančních cílů. Finanční šéf Mike Baughn potvrdil, že cíl ziskovosti maloobchodního řetězce oznámený na investorském dni v březnu 2023 bude na dva roky odložen. Místo toho nyní očekává, že do roku 2028 dosáhne marže EBIT ve výši 8,5 až 9 %.
Ve čtvrtém fiskálním čtvrtletí vykázala společnost Foot Locker upravený zisk na akcii ve výši 38 centů oproti 32 centům, které předpovídali odborníci oslovení společností LSEG. Tržby dosáhly o něco lepší hodnoty 2,38 miliardy USD oproti očekávaným 2,28 miliardy USD.
Období končící 3. února však pro firmu znamenalo klesající trend. Společnost vykázala značnou ztrátu ve výši 389 milionů USD, tj. 4,13 USD na akcii. To je v ostrém kontrastu s loňským příjmem 19 milionů dolarů neboli 20 centů na akcii. Po vyloučení jednorázových položek společnost přesto zaznamenala zisk ve výši 38 centů na akcii.
Foot Locker, Inc.
Drobným pozitivem je, že tržby mírně vzrostly o 2 % a dosáhly 2,38 miliardy dolarů, zatímco před rokem činily 2,34 miliardy dolarů. Společnost Foot Locker však očekává, že v průběhu současného fiskálního roku dojde k dalšímu poklesu zisku. Společnost předpokládá, že upravený zisk klesne na 1,50 až 1,70 USD na akcii, což je ve srovnání s 1,40 až 2,30 USD, které očekávali analytici, neradostná předpověď.
Při pohledu do fiskálního roku 2024 společnost předpokládá možný pokles tržeb o 1 % nebo nárůst o 1 %. To je také méně než půlprocentní pokles předpovídaný odborníky z LSEG.
Generální ředitelka Mary Dillonová ve svém prohlášení poukázala na to, že se společnosti podařilo během prázdninového čtvrtletí stimulovat prodeje za plné ceny spolu s lákavými akcemi. Hrubá marže však prudce poklesla o 3,5 procentního bodu v důsledku vyššího objemu slev. Dillonová vysvětlila, že společnost záměrně investovala do snížení cen, aby zahájila rok s menšími zásobami, než původně očekávala.
V rámci pokračující transformace na moderního, vícekanálového prodejce tenisek prý společnost Foot Locker dosahuje působivých úspěchů v posilování partnerství se značkami, zvyšování angažovanosti zákazníků, změnách v oblasti nemovitostí a stimulaci digitálního růstu.
Přesto se celkové srovnatelné tržby snížily o 0,7 %, což je lepší výsledek než 7,9% pokles, který odborníci předpovídali. Pozitivnější zprávou je, že severoamerické srovnatelné tržby společností Foot Locker a Kids Foot Locker zaznamenaly nárůst o 5,2 %.
Od doby, kdy Mary Dillonová před více než rokem převzala společnost Foot Locker, tržby trvale klesaly. To je přičítáno tomu, že se firma potýká s měnící se skladbou značek tenisek a zákaznickou základnou, kterou inflace zasáhla výrazněji než ty s vyššími příjmy.
Jedním z problémů je změna pozice značky Champs Sports a řešení vysokých zásob. Na rozdíl od svých konkurentů má Foot Locker problémy s kontrolou svých zásob. To vedlo k tomu, že společnost ve čtvrtletí vyrovnala tyto úrovně o 8,2 % prostřednictvím snížení cen.
Přestože Dillonová zdědila dlouhodobé problémy ještě před svým nástupem do funkce, někteří ji považují za vzkříšení, které značka potřebovala. Její obrat ve společnosti Foot Locker byl pomalejší, než někteří odborníci doufali.
Ve třetím fiskálním čtvrtletí společnost Foot Locker překvapivě dosáhla lepších výsledků na horním i dolním konci. Dillonová ujistila investory, že společnost se díky svým iniciativám na změnu vydala správným směrem. Jedná se o novou marketingovou dohodu s NBA, plány na expanzi do Indie a slibný začátek prázdninového čtvrtletí.

Kromě toho se Dillonová zaměřila na modernizaci prodejen Foot Locker. Mnoho prodejen, které se nacházejí v nevýkonných nákupních centrech, je považováno za příliš mainstreamové. Dillonová se snaží zaměřit na unikátnější prodejny, které lépe vyhovují komunitám, jimž slouží. Během čtvrtletí společnost Foot Locker otevřela 29 nových prodejen, 66 prodejen zrekonstruovala, další přemístila a 113 prodejen také uzavřela.
Ještě v březnu loňského roku byla Dillonová optimistická ohledně obnovení vztahů se společností Nike, která je důležitým motorem prodeje Foot Locker. Přestože se společnost Foot Locker v souvislosti s tímto partnerstvím potýkala s překážkami, oznámila v únoru novou spolupráci se společností Nike a značkou Jordan, známou jako The Clinic. Cílem partnerství jsou interaktivní aktivace, média s vysokým dosahem, basketbalové kliniky, obsah na sociálních sítích, komunitní akce a další. Ta byla oficiálně zahájena během Utkání hvězd NBA 2024 v Indianapolisu.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky