Akcie společnosti H&M (HNNMY) vzrostly ve Stockholmu o více než 12 % poté, co největší světový prodejce módy vykázal za první fiskální čtvrtletí výrazně lepší provozní zisk.
Společnost vykázala provozní zisk ve výši 2 miliard eur, což představuje výrazný nárůst ze 725 milionů eur a překonání konsensuálních odhadů ve výši 1,4 miliardy eur. V přepočtu na akcii činil zisk 0,75 koruny, což je více než konsenzuální projekce 0,51 koruny a více než 0,33 koruny před rokem.
Čisté tržby maloobchodního řetězce mezitím klesly na 53,70 miliardy korun z loňských 54,87 miliardy korun, i když stále převyšují 53,24 miliardy korun, které očekávali analytici. Kromě toho společnost H&M na začátku druhého čtvrtletí zaznamenala 2% nárůst tržeb, což svědčí o oživení zájmu spotřebitelů o její oblečení a doplňky.
„V průběhu února se postupně zlepšovaly tržby díky dobře přijatým jarním kolekcím, což je pozitivním znamením, že jsme na správné cestě,“ uvedl generální ředitel Daniel Erver, který do čela společnosti nastoupil teprve před dvěma měsíci. „Naší hlavní prioritou je posílení prodeje,“ dodal.
Společnost H&M uvedla, že v průběhu letošního roku chce dosáhnout 10% marže provozního zisku.
Akcie společnosti H&M vzrostly ve Stockholmu o více než 12 % poté, co největší světový prodejce módy vykázal za první fiskální čtvrtletí výrazně lepší provozní zisk.
Společnost vykázala provozní zisk ve výši 2 miliard eur, což představuje výrazný nárůst ze 725 milionů eur a překonání konsensuálních odhadů ve výši 1,4 miliardy eur. V přepočtu na akcii činil zisk 0,75 koruny, což je více než konsenzuální projekce 0,51 koruny a více než 0,33 koruny před rokem.
Čisté tržby maloobchodního řetězce mezitím klesly na 53,70 miliardy korun z loňských 54,87 miliardy korun, i když stále převyšují 53,24 miliardy korun, které očekávali analytici. Kromě toho společnost H&M na začátku druhého čtvrtletí zaznamenala 2% nárůst tržeb, což svědčí o oživení zájmu spotřebitelů o její oblečení a doplňky.
„V průběhu února se postupně zlepšovaly tržby díky dobře přijatým jarním kolekcím, což je pozitivním znamením, že jsme na správné cestě,“ uvedl generální ředitel Daniel Erver, který do čela společnosti nastoupil teprve před dvěma měsíci. „Naší hlavní prioritou je posílení prodeje,“ dodal.
Společnost H&M uvedla, že v průběhu letošního roku chce dosáhnout 10% marže provozního zisku.
