Klíčové body
- Ekonomové očekávají, že výsledky Walmartu ukážou, jak inflace a vyšší úrokové sazby ovlivňují spotřebitelské výdaje
- Walmart už sedm čtvrtletí po sobě překonává odhady zisku, což naznačuje silnou výkonnost společnosti
- Analytici předpovídají, že Walmart vykáže upravený zisk ve výši 53 centů na akcii při tržbách 159,6 miliardy USD
Maloobchodní tržby za duben zůstaly na stejné úrovni jako v březnu, zatímco ekonomové očekávali jejich nárůst o 0,4 %, což naznačuje, že kombinace inflace a vyšších úrokových sazeb snižuje ochotu nakupujících utrácet. Údaj za březen byl snížen z 0,7 % na 0,6% nárůst.
Výsledky a komentář vedení Walmartu, které jsou vždy zajímavé, protože společnost je největším maloobchodním prodejcem v USA, budou obzvláště zajímavé vzhledem k tomu, co by mohly investorům říci o tom, co bude následovat.
„Máme pocit, že společnost bude hovořit o poměrně stabilním spotřebiteli s nízkými až středními příjmy, a to vedle získávání podílu na trhu s vyššími příjmy,“ napsal analytik společnosti Evercore ISI Greg Melich. Akcie hodnotí stupněm Outperform.
V posledních čtvrtletích vedení Walmartu naznačilo, že společnost získává pozici mezi bohatšími zákazníky – což ukazuje, jak zaměření maloobchodního řetězce na hodnotu rezonuje u širokého spektra spotřebitelů v době ekonomické volatility a vyšší inflace.
V průběhu roku 2024 akcie překonaly výkonnost trhu i širšího maloobchodního sektoru. Ke středečnímu závěru obchodování vzrostla o 14 %, zatímco index S&P 500 posílil o 11 % a ETF SPDR S&P Retail o 7 %.
Zisky Walmartu za první fiskální čtvrtletí, tedy za tři měsíce do dubna, budou zveřejněny před čtvrtečním zahájením obchodování. Společnost překonala odhady zisku již sedm čtvrtletí po sobě, což svědčí o její stabilní výkonnosti a schopnosti přizpůsobit se měnícím se tržním podmínkám. Wall Street očekává, že se jí to podaří i tentokrát, což odráží důvěru analytiků v pokračující růst a ziskovost Walmartu. Tento optimismus je podpořen zejména silným online prodejem a úspěšnou expanzí do dalších tržních segmentů, které pomáhají kompenzovat případné výkyvy v tradičním maloobchodním sektoru.
Analytici sledovaní společností FactSet předpovídají, že Walmart vykáže upravený zisk ve výši 53 centů na akcii při tržbách ve výši 159,6 miliardy USD. Tržby v prodejnách, které měří růst tržeb v prodejnách otevřených déle než rok, by měly meziročně vzrůst o 3,7 %.
Výkonnost akcií bezprostředně po zveřejnění nejnovějších výsledků společnosti však byla smíšená. Investoři si v poslední době zvykli od Walmartu hodně očekávat a rychle trestají výsledky, které nedosahují dokonalosti.
Zdá se, že v tomto čtvrtletí tomu nebude jinak. Za poslední měsíc analytici podle FactSet zvýšili své odhady zisku na akcii za toto čtvrtletí o 0,7 %.
„Očekávání jsou vyšší, ale upřímně řečeno, mám větší důvěru v to, že budou schopni tato očekávání splnit,“ uvedla Mari Shorová, vedoucí analytička společnosti Columbia Threadneedle. A přestože jsou akcie, které se obchodují za 24,6násobek zisku v příštím roce, dražší než většina jejich maloobchodních konkurentů, je tato prémie „velmi oprávněná“, dodala.

„Jsem prostě více přesvědčena o tom, že jsou schopni generovat růst po delší dobu,“ řekla Shorová.
Analytici a investoři jsou přesvědčeni o schopnosti společnosti nejen nadále zvyšovat tržby, ale také zvyšovat zisk a marže. Walmart investoval velké prostředky do rozvoje zdrojů zisku mimo maloobchodní prodej, včetně rozšiřování reklamní činnosti a automatizace dodavatelského řetězce, a toto úsilí se začíná vyplácet, uvedl Shor. V předchozím čtvrtletí pomohl silný růst marží zvýšit upravený provozní zisk společnosti o více než 13 % oproti předchozímu roku, uvedl Walmart.
Společnost také rychle omezila všechny iniciativy nebo náklady, které by mohly ovlivnit ziskovost.
Koncem dubna Walmart uvedl, že kvůli „nedostatečné ziskovosti“ uzavírá svá zdravotní střediska. A na začátku tohoto týdne deník The Wall Street Journal informoval, že Walmart plánuje zrušit stovky firemních pozic. Justin McAuliffe, analytik ze společnosti Gabelli Funds, interpretuje tyto kroky spíše jako strategické změny než jako příznaky základního obchodního napětí.
„Nevnímejte propouštění ve společnosti Walmart a konsolidaci malých regionálních poboček jako známku stresu v jejím podnikání, ale spíše jako pokračující snahu o zefektivnění a soustředění investic na dlouhodobou vizi růstu schopností v oblasti omnichannel,“ řekl McAuliffe.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky