Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Amazon mění hru na scéně AI. Co všechno tento gigant připravuje?

Amazon využívá umělou inteligenci k vybudování třetího setrvačníku úspěchu kolem reklamy a televizního obsahu.

David Škvára Autor: David Škvára
3 června, 2024
4 min. čtení
Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

4 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Amazon.com (AMZN) překonal odhady zisku díky silné reklamě
  • Úspěch v reklamě jí pomáhá budovat nástroje umělé inteligence
  • Obsah a reklamy tvoří třetí setrvačník po cloudu a fulfillmentu

Společnost Amazon.com (NASDAQ:AMZN) dala 30. dubna duhu dni, kdy po uzavření trhu oznámila výsledky za první čtvrtletí. Akcie Amazonu těžily z čistého zisku 10,31 miliardy dolarů, 98 centů na akcii a tržeb 143,3 miliardy dolarů, které obě překonaly odhady ulice. Provozní cash flow činilo 99,1 miliardy dolarů.

Mně však nejvíce otevřely oči příjmy z reklamy, a to 11,8 miliardy dolarů. To je nyní nejrychleji rostoucí oblast podnikání společnosti Amazon. Amazon také představuje více než 10 % celosvětové digitální reklamy. Ale tento příběh není jen o tom. Reklama umožňuje Amazonu stát se mocností v oblasti umělé inteligence, a to se ziskem.

Reklama a akcie společnosti Amazon

Akcie Amazonu vždy těžily z toho, že představují infrastrukturní společnost. Cokoli vyrobí, to dále prodá, čímž kompenzuje své náklady a přináší prospěch svým obchodním partnerům. To je příběh cloudu AWS společnosti Amazon. Je to příběh jeho fulfillmentových služeb. Produktivita, které se Amazon těší, vyzařuje do celé ekonomiky.

Stejným způsobem funguje i umělá inteligence. To je tajný zdroj jeho reklamního úspěchu. Amazon vytváří generativní nástroje pro automatizaci AI, které inzerentům poskytují produktivitu AI. Tímto způsobem na sebe Amazon váže reklamní průmysl.

Advertisement

Patří sem nástroje GenAI pro navrhování reklam, které byly uvedeny na trh v říjnu. Patří sem i konverzační nákupní asistent, uvedený na trh v březnu. Podle generálního ředitele Andyho Jassyho jde o reklamu, která nepůsobí jako reklama. Je to přesně to, co se učí zaměstnanci v obchodech, prodávat, když jsou zákazníci připraveni nakupovat.

Chcete využít této příležitosti?

Výsledkem je příznivý cyklus. Amazon prodává více reklamy, ale zároveň se k jeho nástrojům umělé inteligence váže více firem. Jejich zkušenosti zlepšují nástroje AI a Amazon toho využívá k prodeji více reklam.

Zdroj: Getty Images

Vytváření zásob

Byznysový cyklus společnosti Amazon v oblasti umělé inteligence a reklamy vytvořil potřebu většího množství reklamního inventáře. Webové stránky společnosti Amazon poskytují inventář, ale omezeného typu. Jakmile jste na Amazonu, jste v prodejním trychtýři hodně daleko.

Aby Amazon rozšířil dosah svých nástrojů umělé inteligence, nakupuje nyní reklamní inventář prostřednictvím programování. To představuje jeho streamovací služba FreeVee. To je důvod, proč společnost umisťuje reklamy na Prime Video.

Tyto plochy nejsou prázdné billboardy, jaké byste získali nákupem reklamy v televizi nebo kabelových sítích. Reklamy Amazon Prime nabízejí stejně přesné cílení jako reklamy na jeho webových stránkách. Nabízejí také přístup ke všem nástrojům umělé inteligence společnosti Amazon, které slouží k nalákání potenciálních zákazníků do prodejního trychtýře po jejich nalezení.

To zahrnuje i nástroje třetích stran. Umělá inteligence Amazonu k sobě přitahuje začínající firmy, stejně jako to udělal cloud a fulfillmentové služby. Příkladem je německá společnost Vapa, která provozuje reklamní kampaně Amazonu. Nebo vezměte v úvahu Xmars, losangeleskou společnost, která nabízí optimalizaci reklamy na Amazonu.

Růst vyžaduje, aby Amazon přitáhl velké publikum pro svůj prodejní trychtýř. Proto koupila práva na fotbal, baseball, proto usiluje o práva na NBA. Sport přitahuje spolehlivé publikum ve specifických časech, což z něj činí novou hranici pro reklamní nástroje umělé inteligence společnosti Amazon.

Sponzorovaná televize umožňuje Amazonu oslovit nové inzerenty i nové zákazníky. Přivádí nástroje Amazonu na přední část prodejního trychtýře, web se s nimi pak setkává v polovině cesty. Amazon může díky svým nástrojům umělé inteligence využít svůj reklamní inventář lépe než jakákoli televizní síť.

Suma sumárum

Mnozí analytici vidí, že Amazon v oblasti umělé inteligence zaostává za společností Microsoft (NASDAQ:MSFT). Je to proto, že Microsoft zpeněžuje AI přímo prostřednictvím nástrojů, jako je Co-Pilot. Někteří vidí, že Amazon zaostává za společnostmi Alphabet (NASDAQ:GOOG) (NASDAQ:GOOGL) a Meta Platforms (NASDAQ:META), které dominují trhu digitální reklamy.

S tím nesouhlasím. Amazon propojuje své nástroje pro reklamu a umělou inteligenci. Obojí využívá k rozšiřování svých sítí třetích stran.

To znamená, že Amazon vytváří obrovské soubory dat potřebné pro úspěšné aplikace umělé inteligence, a to s minimálními náklady a maximálním ziskem. Amazon má na rozdíl od startupů zabývajících se AI solidní obchodní model díky reklamě.

Zdroj: Getty Images
Společnost Amazon.com dala 30. dubna duhu dni, kdy po uzavření trhu oznámila výsledky za první čtvrtletí. Akcie Amazonu těžily z čistého zisku 10,31 miliardy dolarů, 98 centů na akcii a tržeb 143,3 miliardy dolarů, které obě překonaly odhady ulice. Provozní cash flow činilo 99,1 miliardy dolarů.Mně však nejvíce otevřely oči příjmy z reklamy, a to 11,8 miliardy dolarů. To je nyní nejrychleji rostoucí oblast podnikání společnosti Amazon. Amazon také představuje více než 10 % celosvětové digitální reklamy. Ale tento příběh není jen o tom. Reklama umožňuje Amazonu stát se mocností v oblasti umělé inteligence, a to se ziskem.Akcie Amazonu vždy těžily z toho, že představují infrastrukturní společnost. Cokoli vyrobí, to dále prodá, čímž kompenzuje své náklady a přináší prospěch svým obchodním partnerům. To je příběh cloudu AWS společnosti Amazon. Je to příběh jeho fulfillmentových služeb. Produktivita, které se Amazon těší, vyzařuje do celé ekonomiky.Stejným způsobem funguje i umělá inteligence. To je tajný zdroj jeho reklamního úspěchu. Amazon vytváří generativní nástroje pro automatizaci AI, které inzerentům poskytují produktivitu AI. Tímto způsobem na sebe Amazon váže reklamní průmysl.Patří sem nástroje GenAI pro navrhování reklam, které byly uvedeny na trh v říjnu. Patří sem i konverzační nákupní asistent, uvedený na trh v březnu. Podle generálního ředitele Andyho Jassyho jde o reklamu, která nepůsobí jako reklama. Je to přesně to, co se učí zaměstnanci v obchodech, prodávat, když jsou zákazníci připraveni nakupovat.Chcete využít této příležitosti?Výsledkem je příznivý cyklus. Amazon prodává více reklamy, ale zároveň se k jeho nástrojům umělé inteligence váže více firem. Jejich zkušenosti zlepšují nástroje AI a Amazon toho využívá k prodeji více reklam.Byznysový cyklus společnosti Amazon v oblasti umělé inteligence a reklamy vytvořil potřebu většího množství reklamního inventáře. Webové stránky společnosti Amazon poskytují inventář, ale omezeného typu. Jakmile jste na Amazonu, jste v prodejním trychtýři hodně daleko.Aby Amazon rozšířil dosah svých nástrojů umělé inteligence, nakupuje nyní reklamní inventář prostřednictvím programování. To představuje jeho streamovací služba FreeVee. To je důvod, proč společnost umisťuje reklamy na Prime Video.Tyto plochy nejsou prázdné billboardy, jaké byste získali nákupem reklamy v televizi nebo kabelových sítích. Reklamy Amazon Prime nabízejí stejně přesné cílení jako reklamy na jeho webových stránkách. Nabízejí také přístup ke všem nástrojům umělé inteligence společnosti Amazon, které slouží k nalákání potenciálních zákazníků do prodejního trychtýře po jejich nalezení.To zahrnuje i nástroje třetích stran. Umělá inteligence Amazonu k sobě přitahuje začínající firmy, stejně jako to udělal cloud a fulfillmentové služby. Příkladem je německá společnost Vapa, která provozuje reklamní kampaně Amazonu. Nebo vezměte v úvahu Xmars, losangeleskou společnost, která nabízí optimalizaci reklamy na Amazonu.Růst vyžaduje, aby Amazon přitáhl velké publikum pro svůj prodejní trychtýř. Proto koupila práva na fotbal, baseball, proto usiluje o práva na NBA. Sport přitahuje spolehlivé publikum ve specifických časech, což z něj činí novou hranici pro reklamní nástroje umělé inteligence společnosti Amazon.Sponzorovaná televize umožňuje Amazonu oslovit nové inzerenty i nové zákazníky. Přivádí nástroje Amazonu na přední část prodejního trychtýře, web se s nimi pak setkává v polovině cesty. Amazon může díky svým nástrojům umělé inteligence využít svůj reklamní inventář lépe než jakákoli televizní síť.Mnozí analytici vidí, že Amazon v oblasti umělé inteligence zaostává za společností Microsoft . Je to proto, že Microsoft zpeněžuje AI přímo prostřednictvím nástrojů, jako je Co-Pilot. Někteří vidí, že Amazon zaostává za společnostmi Alphabet a Meta Platforms , které dominují trhu digitální reklamy.S tím nesouhlasím. Amazon propojuje své nástroje pro reklamu a umělou inteligenci. Obojí využívá k rozšiřování svých sítí třetích stran.To znamená, že Amazon vytváří obrovské soubory dat potřebné pro úspěšné aplikace umělé inteligence, a to s minimálními náklady a maximálním ziskem. Amazon má na rozdíl od startupů zabývajících se AI solidní obchodní model díky reklamě.
Tagy: AkcieamazonamznUSA


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    17:33

    Stavebníci čelí dalšímu náročnému roku s klesající poptávkou a rostoucí nabídkou ovlivňujícími zisky.

    17:26

    BYD plánuje urychlit svůj růst v Jižní Africe otevřením dalších prodejen v roce 2026.

    17:21

    Marocké akcie rostou na konci obchodování; Index všech akcií stoupá o 0,08 %

    17:15

    Akcie Robin Energy prudce rostou díky silným sazbám za pronájem LPG lodí.

    17:11

    USA naznačují, že revidované předpisy o spotřebě paliva by mohly vrátit kombíky do obliby.

    17:06

    Meta a Micron jsou ve čtvrtek významnými pohyby tržní kapitalizace.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Akcie tohoto provozovatele výletních plaveb by mohla vzrůst o více než 400 %

    4 prosince, 2025

    Britský hedgeový fond Kernow Asset Management zaujal investory odvážným tvrzením, že akcie společnosti Saga plc mohou během pěti let vzrůst...

    Zdroj: Nyse

    JPMorgan vidí příležitost v akciích Toast – po slabém roce může přijít růst

    4 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    ASML podle BofA směřuje k dalšímu růstu a je top volbou do roku 2026

    4 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Oracle má nakročeno k dominanci v AI, analytici čekají výrazné zisky

    4 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Tyto dividendové akcie jsou levné a vykazují silný růst pravidelných výplat

    4 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Cardinal Infrastructure Group Inc.

    Datum IPO: 10 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 768 milionů USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Americké akcie po slabých údajích o zaměstnanosti v soukromém sektoru klesají

    3 prosince, 2025

    Vánoční nákupní sezóna začala překvapivě silně a odhaluje nové vítěze

    2 prosince, 2025

    Salesforce po výrazném propadu otevírá prostor pro obrat v roce 2026

    30 listopadu, 2025

    S&P 500 posiluje díky obnovení zájmu o technologické akcie

    2 prosince, 2025

    OPEC+ pozastavuje navyšování těžby a reaguje na přebytek ropy na trhu

    30 listopadu, 2025

    S&P 500 sílí, data o zaměstnanosti podpořila sázky na snížení úrokových sazeb

    3 prosince, 2025

    Akcie tohoto provozovatele výletních plaveb by mohla vzrůst o více než 400 %

    4 prosince, 2025

    Index S&P 500 zahajuje prosinec s mírnými ztrátami, investoři sledují Fed

    1 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • DIP
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost