Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Defender OCTA: Nová éra samostatné značky s extrémním výkonem

Legendární a oblíbený Defender je nyní samostatnou jednotkou.

Michael Klos Autor: Michael Klos
30 července, 2024
6 min. čtení
Zdroj: Land Rover

Zdroj: Land Rover

6 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Land Rover odštěpuje značku Defender jako samostatnou jednotku s vlastní identitou
  • Nejnovější model, Defender OCTA, nabízí extrémní výkon a inovativní technologie
  • OCTA je vybaven 4,4litrovým V8 motorem a novým systémem dynamického odpružení „6D“

Land Rover se rozhodl, že Defender, jehož automobilový genofond sahá až do roku 1948, je dospělý – připravený opustit hnízdo a vyletět jako samostatná, i když úzce propojená značka.

Tento krok dává výkonnému SUV, které se v roce 2020 vrátilo na plný úvazek pod hlavičku Jaguar Land Rover, šanci roztáhnout tato křídla a měnit svou identitu prostřednictvím specializovaných vozů menších sérií.

Nejnovějším a nejvýraznějším přírůstkem do hejna Defenderů je OCTA – nejdůležitější nová tvář řady, protože tento stroj chce nově definovat extrémní výkony Defenderu i celé kolekce JLR.

Historie Defenderu sahá až do roku 1983, ale vyrostl z původní konstrukce dřívějších Land Roverů (v podstatě obdélník s kolem v každém rohu, aby se omezila neodpružená hmotnost a umožnila svižnější jízda v terénu). Od té doby se SUV, stejně jako zbytek kolekce automobilky, vyvinulo z pracovního stroje určeného spíše širšímu publiku na špičkový výtvor určený pro movitější zákazníky.

Společnost JLR ukončila výrobu modelu Defender v roce 2016 v souvislosti s plným přechodem značky Land Rover na rodinu luxusních SUV. Nyní je klasická značka Defender plně obnovena a stojí vedle Range Roveru, Discovery a Jaguaru jako čtyři pilíře JLR, přičemž každý z nich může vyvíjet své vlastní varianty a speciální vozy.

Během nedávného Festivalu rychlosti v Goodwoodu, který se konal podél malebných hor South Downs v jihovýchodní Anglii, nabídli tvůrci vozu Defender možnost vyzkoušet si první významný přírůstek do modelové řady Defender – prototyp OCTA.

Advertisement
Zdroj: Getty images

Vedle pronikavého řevu legend F1 a hyperaut zdolávajících Goodwoodský kopec, který se ozýval v dešti, dával OCTA pocítit své schopnosti uprostřed bláta a špíny profesionální off-roadové trati okruhu.

Chcete využít této příležitosti?

Ačkoli každý Defender přijíždí připraven zdolat každou horu a přebrodit každý potok, OCTA přebírá staré specifikace pro zvládání takových povinností a posouvá je všechny do oblasti, kterou by Kenny Loggins mohl popsat jako „high as you can go“.

OCTA nese 4,4litrový motor V8 se dvěma turbodmychadly, který zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy. Pomocí systému dynamického odpružení, který konstruktéři SUV nazvali „6D“, využívá OCTA hydraulicky propojené a plynule proměnné poloaktivní tříventilové tlumiče s centrálním rozdělováním zatížení řízené umělou inteligencí na palubě.

To je velmi působivý způsob, jak říci, že OCTA nejenže zvládá terénní výzvy v rychlosti, ale vozidla tak mohou činit bezpečně a zároveň poskytovat tolik komfortu, kolik gravitace dovolí.

Aby tvůrci vozu vytvořili prostor pro drsný svět, rozšířili jeho rozvor o 68 mm a zvýšili světlou výšku SUV o 28 mm. Hloubka brodivosti OCTA je celých 1 000 mm, tedy zhruba tři stopy.

Konečný výsledek poskytuje zážitek z jízdy v terénu, který se nepodobá ničemu, o co se Land Rover, Range Rover nebo (nyní) Defender ve svých předchozích konstrukcích pokoušeli.

OCTA má všechny potřebné technické asistenty na palubě (například boční kamery, asistenta pro jízdu do kopce a nový jízdní režim OCTA pro nejtěsnější průjezd terénem), které řidiči pomáhají pilotovat SUV i v tom nejskalnatějším nebo nejmokřejším terénu. Je to však výkon a odolnost, které tento nejnovější Defender skutečně odlišují.

V plné rychlosti v blátivých podmínkách OCTA stále dokáže najít stopu při akceleraci a zároveň přesně trefit vrchol zatáčky. Zadní část se rozšiřuje tak akorát, aby poskytla řidiči i případným spolujezdcům vzrušení.

Pokud se SUV postaví do cesty neuvážený násep nad padlým stromem nebo kamenitý výstupek, OCTA ho zvládne s řidičovou špičkou dole – zachytí vzduch a pak se s uklidňující rovnováhou vrátí do neurvalých pout země.

Stručně řečeno, nikdy žádný Defender ani jiné sériově vyráběné vozidlo JLR nedokázalo tak agresivně projíždět pískem, sněhem, kamením, řekami a stromy.

Podle Jamala Hameediho, ředitele divize JLR Special Vehicle Operations, se tým OCTA pustil do nejextrémnějšího testovacího programu, který byl kdy na stavbu SVO uvalen.

„Provedli jsme více než milion kilometrů testů v reálném provozu od pouští až po Arjeplog ve Švédsku, jižně od polárního kruhu,“ říká Hameedi. „Přidali jsme dalších 13 960 testů. Výsledkem byl první Defender, který oficiálně absolvoval všechny extrémní trasy v našem testovacím zařízení v Eastnoru ve Velké Británii.

Stanovili jsme si za cíl posunout terénní výkony Defenderu za hranice všeho, co jsme dosud viděli, a to se nám podařilo.“

V USA je k prodeji omezený počet 1 000 kusů, každý OCTA bude dodán na zakázku prostřednictvím online objednávky se základní doporučenou cenou přibližně 168 000 USD. Na trh dorazí až v modelovém roce 2025, ale zájemci z řad budoucích kupců mohou kontaktovat prodejce a objednat si jej již nyní.

Vůz jako OCTA, který se tak agresivně odchyluje od předchozích designů, může vyvolat vlny v celé rodině značky JLR a signalizovat éru změn. Zatímco Defender vyráží do volné přírody a Range Rover redefinuje svá výkonnostní měřítka s modelem 2025 Sport SV Edition 1, Jaguar zůstává uprostřed totálního přerodu.

Jaguar opustil svou kolekci luxusních spotřebních vozů střední třídy a světu se znovu představí s omezenou sadou špičkových, elektricky poháněných výkonných luxusních staveb.

Zdroj: Getty images

Zatímco se výkonný ředitel společnosti Jaguar Rawdon Glover soustředí na tento skok, poznamenává, že celá identita JLR se upírá k modelu Defender OCTA.

„V průběhu let jsme byli svědky toho, že se mnoho verzí vozů Jaguar nebo Land Rover či Range Rover zaměřovalo na dynamické výkony,“ říká Glover. „O tom Defender nutně nebyl, protože jeho identitou je ‚jet kamkoli potřebujete a dělat cokoli, co potřebujete‘. OCTA tento charakter přebírá a vše, co se ho týká, vytáčí do nové identity Defenderu.“

Glover si uvědomuje paralely mezi Defenderem, který nově definuje hranice své přítomnosti, a posláním jeho týmu Jaguar představit světu novou automobilovou entitu.

„Při navrhování OCTA nešlo jen o to vytvořit nejrychlejší Defender,“ dodává. „Šlo také o nové definování terénních a jízdních schopností. OCTA ukazuje světu, co konstrukce a inženýrství JLR dokáže a dokáže, a poukazuje na to, jak se bude naše rodina značek utvářet.

Land Rover se rozhodl, že Defender, jehož automobilový genofond sahá až do roku 1948, je dospělý – připravený opustit hnízdo a vyletět jako samostatná, i když úzce propojená značka.Tento krok dává výkonnému SUV, které se v roce 2020 vrátilo na plný úvazek pod hlavičku Jaguar Land Rover, šanci roztáhnout tato křídla a měnit svou identitu prostřednictvím specializovaných vozů menších sérií. Nejnovějším a nejvýraznějším přírůstkem do hejna Defenderů je OCTA – nejdůležitější nová tvář řady, protože tento stroj chce nově definovat extrémní výkony Defenderu i celé kolekce JLR.Historie Defenderu sahá až do roku 1983, ale vyrostl z původní konstrukce dřívějších Land Roverů . Od té doby se SUV, stejně jako zbytek kolekce automobilky, vyvinulo z pracovního stroje určeného spíše širšímu publiku na špičkový výtvor určený pro movitější zákazníky.Společnost JLR ukončila výrobu modelu Defender v roce 2016 v souvislosti s plným přechodem značky Land Rover na rodinu luxusních SUV. Nyní je klasická značka Defender plně obnovena a stojí vedle Range Roveru, Discovery a Jaguaru jako čtyři pilíře JLR, přičemž každý z nich může vyvíjet své vlastní varianty a speciální vozy.Během nedávného Festivalu rychlosti v Goodwoodu, který se konal podél malebných hor South Downs v jihovýchodní Anglii, nabídli tvůrci vozu Defender možnost vyzkoušet si první významný přírůstek do modelové řady Defender – prototyp OCTA.Vedle pronikavého řevu legend F1 a hyperaut zdolávajících Goodwoodský kopec, který se ozýval v dešti, dával OCTA pocítit své schopnosti uprostřed bláta a špíny profesionální off-roadové trati okruhu.Chcete využít této příležitosti?Ačkoli každý Defender přijíždí připraven zdolat každou horu a přebrodit každý potok, OCTA přebírá staré specifikace pro zvládání takových povinností a posouvá je všechny do oblasti, kterou by Kenny Loggins mohl popsat jako „high as you can go“.OCTA nese 4,4litrový motor V8 se dvěma turbodmychadly, který zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy. Pomocí systému dynamického odpružení, který konstruktéři SUV nazvali „6D“, využívá OCTA hydraulicky propojené a plynule proměnné poloaktivní tříventilové tlumiče s centrálním rozdělováním zatížení řízené umělou inteligencí na palubě. To je velmi působivý způsob, jak říci, že OCTA nejenže zvládá terénní výzvy v rychlosti, ale vozidla tak mohou činit bezpečně a zároveň poskytovat tolik komfortu, kolik gravitace dovolí.Aby tvůrci vozu vytvořili prostor pro drsný svět, rozšířili jeho rozvor o 68 mm a zvýšili světlou výšku SUV o 28 mm. Hloubka brodivosti OCTA je celých 1 000 mm, tedy zhruba tři stopy.Konečný výsledek poskytuje zážitek z jízdy v terénu, který se nepodobá ničemu, o co se Land Rover, Range Rover nebo Defender ve svých předchozích konstrukcích pokoušeli. OCTA má všechny potřebné technické asistenty na palubě , které řidiči pomáhají pilotovat SUV i v tom nejskalnatějším nebo nejmokřejším terénu. Je to však výkon a odolnost, které tento nejnovější Defender skutečně odlišují.V plné rychlosti v blátivých podmínkách OCTA stále dokáže najít stopu při akceleraci a zároveň přesně trefit vrchol zatáčky. Zadní část se rozšiřuje tak akorát, aby poskytla řidiči i případným spolujezdcům vzrušení. Pokud se SUV postaví do cesty neuvážený násep nad padlým stromem nebo kamenitý výstupek, OCTA ho zvládne s řidičovou špičkou dole – zachytí vzduch a pak se s uklidňující rovnováhou vrátí do neurvalých pout země.Stručně řečeno, nikdy žádný Defender ani jiné sériově vyráběné vozidlo JLR nedokázalo tak agresivně projíždět pískem, sněhem, kamením, řekami a stromy.Podle Jamala Hameediho, ředitele divize JLR Special Vehicle Operations, se tým OCTA pustil do nejextrémnějšího testovacího programu, který byl kdy na stavbu SVO uvalen.„Provedli jsme více než milion kilometrů testů v reálném provozu od pouští až po Arjeplog ve Švédsku, jižně od polárního kruhu,“ říká Hameedi. „Přidali jsme dalších 13 960 testů. Výsledkem byl první Defender, který oficiálně absolvoval všechny extrémní trasy v našem testovacím zařízení v Eastnoru ve Velké Británii. Stanovili jsme si za cíl posunout terénní výkony Defenderu za hranice všeho, co jsme dosud viděli, a to se nám podařilo.“V USA je k prodeji omezený počet 1 000 kusů, každý OCTA bude dodán na zakázku prostřednictvím online objednávky se základní doporučenou cenou přibližně 168 000 USD. Na trh dorazí až v modelovém roce 2025, ale zájemci z řad budoucích kupců mohou kontaktovat prodejce a objednat si jej již nyní.Vůz jako OCTA, který se tak agresivně odchyluje od předchozích designů, může vyvolat vlny v celé rodině značky JLR a signalizovat éru změn. Zatímco Defender vyráží do volné přírody a Range Rover redefinuje svá výkonnostní měřítka s modelem 2025 Sport SV Edition 1, Jaguar zůstává uprostřed totálního přerodu.Jaguar opustil svou kolekci luxusních spotřebních vozů střední třídy a světu se znovu představí s omezenou sadou špičkových, elektricky poháněných výkonných luxusních staveb. Zatímco se výkonný ředitel společnosti Jaguar Rawdon Glover soustředí na tento skok, poznamenává, že celá identita JLR se upírá k modelu Defender OCTA.„V průběhu let jsme byli svědky toho, že se mnoho verzí vozů Jaguar nebo Land Rover či Range Rover zaměřovalo na dynamické výkony,“ říká Glover. „O tom Defender nutně nebyl, protože jeho identitou je ‚jet kamkoli potřebujete a dělat cokoli, co potřebujete‘. OCTA tento charakter přebírá a vše, co se ho týká, vytáčí do nové identity Defenderu.“Glover si uvědomuje paralely mezi Defenderem, který nově definuje hranice své přítomnosti, a posláním jeho týmu Jaguar představit světu novou automobilovou entitu.„Při navrhování OCTA nešlo jen o to vytvořit nejrychlejší Defender,“ dodává. „Šlo také o nové definování terénních a jízdních schopností. OCTA ukazuje světu, co konstrukce a inženýrství JLR dokáže a dokáže, a poukazuje na to, jak se bude naše rodina značek utvářet.
Tagy: DefenderJaguar Land RoverOCTA


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    20:54

    Kyverna odhalí klíčové výsledky z fáze 2 studie o syndromu tuhé osoby.

    16:14

    Whale.io odhaluje $WHALE NFT sérii na Solaně: Předtržní fáze nastavena před TGE

    16:04

    Investoři očekávají, že odložená data osvětlí americkou ekonomiku.

    15:04

    Garanti BBVA prodává portfolia nesplácených úvěrů za 263 milionů TL.

    13:54

    Saúdskoarabské akcie klesly při uzavření trhu; Tadawul All Share se snížil o 1,19 %

    13:13

    NBC 10 WJAR hlásí, že policie v Providence zadržela osobu podezřelou v souvislosti se střelbou na Brownově univerzitě.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    „Tentokrát je to jiné“: Investor věří v nový růst konopného trhu

    14 prosince, 2025

    Akcie konopných společností zažily v závěru minulého týdne prudký růst poté, co se objevily zprávy o možné změně federální klasifikace...

    Zdroj: Getty Images

    Citi vidí v akciích Boeing atraktivní příležitost před novým rokem

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Akcie Meta Platforms mohou být tichým vítězem AI, býci radí kupovat

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Unsplash

    Akcie cestovních společností rostou díky sazbám Fedu a silné poptávce

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Bloomberg

    Akcie Roku už letos posílily o více než 40 %, Jefferies očekává další růst

    11 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Medline Inc.

    Datum IPO: 17 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 55,3 miliardy USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Rok 2026 rozhodne o budoucnosti realitního modelu Opendoor

    13 prosince, 2025

    S&P 500 klesá, akcie Broadcomu dostávají zabrat

    12 prosince, 2025

    S&P 500 končí výše, Fed snížil sazby již potřetí v tomto roce

    10 prosince, 2025

    Broadcom zajistil propad celého technologického sektoru

    12 prosince, 2025

    CSG získává mnohamiliardový kontrakt na munici a posiluje svou globální pozici

    10 prosince, 2025

    Dokáže Meta zopakovat „rok efektivity“ a znovu nastartovat růst akcií v roce 2026?

    13 prosince, 2025

    Intuitive Machines získává důvěru Wall Street díky akvizici Lanteris

    14 prosince, 2025

    S&P 500 uzavřel na rekordním maximu navzdory poklesu Oracle a AI

    11 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost

      Používáme soubory cookie a podobné technologie, které jsou nezbytné pro provoz webových stránek. Další soubory cookie se používají k provádění analýzy používání webových stránek. Pokračováním v používání našich webových stránek vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.