Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Jak umělá inteligence mění průmyslové odvětví a zákaznický marketing

Umělá inteligence nezmění jen způsob, jakým pracujeme jako lidé, ale změní také dynamiku a organizaci průmyslových odvětví.

Michael Klos Autor: Michael Klos
10 července, 2024
5 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Umělá inteligence změní obchodní modely celých průmyslových odvětví a ovlivní jejich organizaci
  • Zaměstnanci budou klíčoví pro vytváření a opatřování dat pro trénování AI, což zvýší jejich efektivitu
  • Konkurenční výhodou firem budou jedinečná data, která vlastní a používají pro zlepšení svých služeb

Obchodní modely celých oborů se převrátí. Na vrcholu budou ty organizace, které nejlépe vytvoří pozitivní zpětnou vazbu mezi lidmi, daty a AI. Každý z těchto prvků bude mít zásadní význam. Na lidech bude stále záležet.

Zaměstnanci budou muset pomáhat vytvářet a opatřovat data, která budou trénovat AI, a ta zase pomůže lidem stát se efektivnějšími a úspěšnějšími. Podniky, které dokážou tuto zpětnovazební smyčku vytvořit a spustit nejrychleji, předstihnou ostatní.

Klíčem pro většinu firem bude přijít na to, jak přeměnit nejen znalosti, ale i zkušenosti a moudrost na data a následně tato data na vhled.
Umělá inteligence závisí na třech složkách: algoritmech, výpočetním výkonu a datech.

Ale kromě některých velkých technologických firem a zdatných začínajících podniků zabývajících se umělou inteligencí nebudou společnosti vytvářet vlastní algoritmy.

Budou záviset na několika algoritmech vyvinutých a prodávaných technologickými firmami nebo na algoritmech, které jsou k dispozici zdarma prostřednictvím poskytovatelů open-source, jako je například Hugging Face.

Advertisement

Rozlišovacím faktorem nebude ani výpočetní výkon: Většina z nich má přístup ke stejným typům serverů v datových centrech, které provozují největší technologické společnosti. Ne, pro většinu společností budou konkurenční výhodou jedinečná data.

Přístup k vlastním datům bude stále důležitější. Do této kategorie spadá duševní vlastnictví. Společnost Disney má přístup ke svému rozsáhlému katalogu filmů; The New York Times má k dispozici více než 150 let archivovaných článků; Pfizer má k dispozici desítky let výzkumu a vývoje léků a klinických studií.

Zdroj: LinkedIn

Pro většinu společností jsou však největším zdrojem vlastnických informací údaje o zákaznících. Po většinu roku 2010 byly údaje, které by společnostem umožnily poskytovat lidem cílenou reklamu, komoditizovány specializovanými zprostředkovateli, kteří shromažďovali údaje získané ze sledovacích souborů cookie na internetových stránkách a u mobilních operátorů a prodávali je tomu, kdo nabídl nejvyšší cenu.

Pravidla ochrany osobních údajů zavedená od roku 2021 však toto sledování značně ztížila a zvýšila hodnotu údajů, které společnosti shromažďují o svých vlastních zákaznících. A jak uvidíme, umělá inteligence může také pomoci proměnit data generovaná vlastními zaměstnanci společnosti ve stále důležitější konkurenční výhodu.

Svatým grálem mnoha podniků byla po léta masová customizace – vytvoření produktu nebo služby na míru pro každého zákazníka při zachování velké zákaznické základny a úspor z rozsahu, které z její obsluhy plynou. Dokonce i podniky, které prodávají relativně standardní produktovou řadu, sní o tom, že přizpůsobí své marketingové úsilí každému zákazníkovi na míru. Nyní to umělá inteligence rychle umožňuje.

Například mexická pizzerie Domino’s Pizza tradičně používala reklamu v televizi, rozhlase, novinách a dokonce i na internetu, která cílila na zákazníky nediferencovaným způsobem. V reklamě platí staré přísloví, že polovina reklamního rozpočtu je promarněná, jen nevíte, která polovina.

Kteří zákazníci se v úterý večer s největší pravděpodobností proměnili v kupce pizzy? V kolik hodin by měli největší hlad? A jakou zprávu jim nejlépe poslat? Společnost Domino’s neměla tušení. Sbírala o svých zákaznících spoustu dat, ale nevěděla, jak je analyzovat.

Pak začala společnost Domino’s Mexico dodávat data do Segmentu, platformy pro analýzu zákaznických dat, kterou vlastní sanfranciská technologická společnost Twilio.

Segment seskupil zákazníky Domino’s do několika skupin a pomocí umělé inteligence nabídl předpovědi nejlepších zpráv, nejlepších médií a nejlepších časů pro oslovení lidí. Výsledkem bylo, že společnost Domino’s Mexico zaznamenala 700procentní nárůst návratnosti svých výdajů na reklamu ve službě Google a snížila náklady na získávání zákazníků o 65 %, přičemž se zvýšila retence zákazníků.

Umělá inteligence umožňuje společnostem rozdělit svou zákaznickou základnu na stále jemněji odstupňované segmenty. Společnost Intuit, která vyrábí programy TurboTax a QuickBooks, použila AI ke změně způsobu, jakým segmentovala publikum pro svůj daňový software, a to v podstatě ze tří velkých skupin na 450 různých skupin, z nichž každá dostávala více přizpůsobený marketing.

Zdroj: Getty Images

Zapojení do těchto zpráv se zvýšilo z 20 % na 50 %. Limitujícím faktorem již není to, jak přesně lze cílit na publikum – místo toho je to schopnost vytvářet skutečně personalizované zprávy pro každého zákazníka.

Generativní software s umělou inteligencí, který dokáže psát nekonečné množství marketingových sdělení na míru, tento druh marketingu umožňuje. Jediným problémem je podle Jeffa Lawsona, zakladatele a bývalého šéfa společnosti Twilio, to, jakou míru kontroly kvality si může společnost nad zprávami ponechat.

Kvůli nespolehlivosti LLM nebudou společnosti pravděpodobně zacházet tak daleko, aby pro každého zákazníka používaly jinou marketingovou taktiku.

Budou však stále častěji disponovat stovkami segmentů, kde dříve měly maximálně tucet, a zaznamenají velký nárůst prodeje a snížení zbytečných marketingových nákladů.

Obchodní modely celých oborů se převrátí. Na vrcholu budou ty organizace, které nejlépe vytvoří pozitivní zpětnou vazbu mezi lidmi, daty a AI. Každý z těchto prvků bude mít zásadní význam. Na lidech bude stále záležet.Zaměstnanci budou muset pomáhat vytvářet a opatřovat data, která budou trénovat AI, a ta zase pomůže lidem stát se efektivnějšími a úspěšnějšími. Podniky, které dokážou tuto zpětnovazební smyčku vytvořit a spustit nejrychleji, předstihnou ostatní.Klíčem pro většinu firem bude přijít na to, jak přeměnit nejen znalosti, ale i zkušenosti a moudrost na data a následně tato data na vhled.Umělá inteligence závisí na třech složkách: algoritmech, výpočetním výkonu a datech.Ale kromě některých velkých technologických firem a zdatných začínajících podniků zabývajících se umělou inteligencí nebudou společnosti vytvářet vlastní algoritmy.Budou záviset na několika algoritmech vyvinutých a prodávaných technologickými firmami nebo na algoritmech, které jsou k dispozici zdarma prostřednictvím poskytovatelů open-source, jako je například Hugging Face.Rozlišovacím faktorem nebude ani výpočetní výkon: Většina z nich má přístup ke stejným typům serverů v datových centrech, které provozují největší technologické společnosti. Ne, pro většinu společností budou konkurenční výhodou jedinečná data.Přístup k vlastním datům bude stále důležitější. Do této kategorie spadá duševní vlastnictví. Společnost Disney má přístup ke svému rozsáhlému katalogu filmů; The New York Times má k dispozici více než 150 let archivovaných článků; Pfizer má k dispozici desítky let výzkumu a vývoje léků a klinických studií.Pro většinu společností jsou však největším zdrojem vlastnických informací údaje o zákaznících. Po většinu roku 2010 byly údaje, které by společnostem umožnily poskytovat lidem cílenou reklamu, komoditizovány specializovanými zprostředkovateli, kteří shromažďovali údaje získané ze sledovacích souborů cookie na internetových stránkách a u mobilních operátorů a prodávali je tomu, kdo nabídl nejvyšší cenu. Pravidla ochrany osobních údajů zavedená od roku 2021 však toto sledování značně ztížila a zvýšila hodnotu údajů, které společnosti shromažďují o svých vlastních zákaznících. A jak uvidíme, umělá inteligence může také pomoci proměnit data generovaná vlastními zaměstnanci společnosti ve stále důležitější konkurenční výhodu.Svatým grálem mnoha podniků byla po léta masová customizace – vytvoření produktu nebo služby na míru pro každého zákazníka při zachování velké zákaznické základny a úspor z rozsahu, které z její obsluhy plynou. Dokonce i podniky, které prodávají relativně standardní produktovou řadu, sní o tom, že přizpůsobí své marketingové úsilí každému zákazníkovi na míru. Nyní to umělá inteligence rychle umožňuje.Například mexická pizzerie Domino’s Pizza tradičně používala reklamu v televizi, rozhlase, novinách a dokonce i na internetu, která cílila na zákazníky nediferencovaným způsobem. V reklamě platí staré přísloví, že polovina reklamního rozpočtu je promarněná, jen nevíte, která polovina.Kteří zákazníci se v úterý večer s největší pravděpodobností proměnili v kupce pizzy? V kolik hodin by měli největší hlad? A jakou zprávu jim nejlépe poslat? Společnost Domino’s neměla tušení. Sbírala o svých zákaznících spoustu dat, ale nevěděla, jak je analyzovat.Pak začala společnost Domino’s Mexico dodávat data do Segmentu, platformy pro analýzu zákaznických dat, kterou vlastní sanfranciská technologická společnost Twilio.Segment seskupil zákazníky Domino’s do několika skupin a pomocí umělé inteligence nabídl předpovědi nejlepších zpráv, nejlepších médií a nejlepších časů pro oslovení lidí. Výsledkem bylo, že společnost Domino’s Mexico zaznamenala 700procentní nárůst návratnosti svých výdajů na reklamu ve službě Google a snížila náklady na získávání zákazníků o 65 %, přičemž se zvýšila retence zákazníků.Umělá inteligence umožňuje společnostem rozdělit svou zákaznickou základnu na stále jemněji odstupňované segmenty. Společnost Intuit, která vyrábí programy TurboTax a QuickBooks, použila AI ke změně způsobu, jakým segmentovala publikum pro svůj daňový software, a to v podstatě ze tří velkých skupin na 450 různých skupin, z nichž každá dostávala více přizpůsobený marketing.Zapojení do těchto zpráv se zvýšilo z 20 % na 50 %. Limitujícím faktorem již není to, jak přesně lze cílit na publikum – místo toho je to schopnost vytvářet skutečně personalizované zprávy pro každého zákazníka.Generativní software s umělou inteligencí, který dokáže psát nekonečné množství marketingových sdělení na míru, tento druh marketingu umožňuje. Jediným problémem je podle Jeffa Lawsona, zakladatele a bývalého šéfa společnosti Twilio, to, jakou míru kontroly kvality si může společnost nad zprávami ponechat.Kvůli nespolehlivosti LLM nebudou společnosti pravděpodobně zacházet tak daleko, aby pro každého zákazníka používaly jinou marketingovou taktiku. Budou však stále častěji disponovat stovkami segmentů, kde dříve měly maximálně tucet, a zaznamenají velký nárůst prodeje a snížení zbytečných marketingových nákladů.
Tagy: AIbusinessprůmyslvideomarketing

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      17:00

      V březnu zrychlil růst tržeb obchodníků, dařilo se i turistice a službám

      16:48

      Co čeká nového papeže: finanční problémy, spory o učení a morální dilemata

      16:36

      Bank of America varuje, že celní inflace může přetrvávat déle, než se čekalo

      16:24

      Italská Moltiply žaluje Google o 3 miliardy eur kvůli zneužití dominance

      16:12

      Starwood Property Trust splnil odhady zisku, tržby však zaostaly

      16:00

      IHG věří v růst zisku díky silné domácí poptávce v USA

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Akcie AppLovin mohou po zveřejnění silných výsledků vzrůst o více než 30 %

      9 května, 2025

      Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...

      Zdroj: Shutterstock

      Disney plánuje první zábavní park na Blízkém východě v Abú Dhabí

      8 května, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Nvidia a další technologické tituly posilují díky očekávání silných výsledků

      6 května, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Tato energetická společnost má našlápnuto k silným ziskům

      5 května, 2025
      zdroj: Getty Images

      Které společnosti si vybrala banka JPMorgan pro začátek května

      5 května, 2025

      Tip editora.

      AI

      Milion byl málo. AI e-book, který vydělal investorům přes 90 %

      9 května, 2025

      Na jaře 2024 jsme na Burzovním Světě publikovali e-book AI Portfolio – výběr deseti technologických akcií s vysokým potenciálem růstu....

      Nejčtenější zprávy.

      Americké akcie rostou díky obchodní dohodě mezi USA a Velkou Británií

      8 května, 2025

      S&P 500 klesá kvůli propadu Alphabetu a jestřábímu postoji Fedu

      7 května, 2025

      S&P 500 přerušil devítidenní sérii růstu, akciová rally polevuje

      5 května, 2025

      S&P 500 končí výše po divokých výkyvech v důsledku zpráv o Fedu a obchodu

      7 května, 2025

      Greg Abel přebírá otěže: Warren Buffett oznamuje odchod z čela Berkshire Hathaway

      5 května, 2025

      S&P 500 uzavřel výše po rámcové obchodní dohodě USA a Velké Británie

      8 května, 2025

      Americe hrozí recese: slábnoucí obchod, prázdné regály a rostoucí propouštění

      9 května, 2025

      S&P 500 klesá kvůli nedostatečnému pokroku v obchodních jednáních mezi USA a Čínou

      6 května, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.