Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    PPHC 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

    02579.HK 17 listopadu, 2025

    Společnost specializující se na nové materiály pro baterie

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    PPHC 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

    02579.HK 17 listopadu, 2025

    Společnost specializující se na nové materiály pro baterie

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Jak umělá inteligence mění průmyslové odvětví a zákaznický marketing

Umělá inteligence nezmění jen způsob, jakým pracujeme jako lidé, ale změní také dynamiku a organizaci průmyslových odvětví.

Michael Klos Autor: Michael Klos
10 července, 2024
5 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • Umělá inteligence změní obchodní modely celých průmyslových odvětví a ovlivní jejich organizaci
  • Zaměstnanci budou klíčoví pro vytváření a opatřování dat pro trénování AI, což zvýší jejich efektivitu
  • Konkurenční výhodou firem budou jedinečná data, která vlastní a používají pro zlepšení svých služeb

Obchodní modely celých oborů se převrátí. Na vrcholu budou ty organizace, které nejlépe vytvoří pozitivní zpětnou vazbu mezi lidmi, daty a AI. Každý z těchto prvků bude mít zásadní význam. Na lidech bude stále záležet.

Zaměstnanci budou muset pomáhat vytvářet a opatřovat data, která budou trénovat AI, a ta zase pomůže lidem stát se efektivnějšími a úspěšnějšími. Podniky, které dokážou tuto zpětnovazební smyčku vytvořit a spustit nejrychleji, předstihnou ostatní.

Klíčem pro většinu firem bude přijít na to, jak přeměnit nejen znalosti, ale i zkušenosti a moudrost na data a následně tato data na vhled.
Umělá inteligence závisí na třech složkách: algoritmech, výpočetním výkonu a datech.

Ale kromě některých velkých technologických firem a zdatných začínajících podniků zabývajících se umělou inteligencí nebudou společnosti vytvářet vlastní algoritmy.

Budou záviset na několika algoritmech vyvinutých a prodávaných technologickými firmami nebo na algoritmech, které jsou k dispozici zdarma prostřednictvím poskytovatelů open-source, jako je například Hugging Face.

Advertisement

Rozlišovacím faktorem nebude ani výpočetní výkon: Většina z nich má přístup ke stejným typům serverů v datových centrech, které provozují největší technologické společnosti. Ne, pro většinu společností budou konkurenční výhodou jedinečná data.

Chcete využít této příležitosti?

Přístup k vlastním datům bude stále důležitější. Do této kategorie spadá duševní vlastnictví. Společnost Disney má přístup ke svému rozsáhlému katalogu filmů; The New York Times má k dispozici více než 150 let archivovaných článků; Pfizer má k dispozici desítky let výzkumu a vývoje léků a klinických studií.

Zdroj: LinkedIn

Pro většinu společností jsou však největším zdrojem vlastnických informací údaje o zákaznících. Po většinu roku 2010 byly údaje, které by společnostem umožnily poskytovat lidem cílenou reklamu, komoditizovány specializovanými zprostředkovateli, kteří shromažďovali údaje získané ze sledovacích souborů cookie na internetových stránkách a u mobilních operátorů a prodávali je tomu, kdo nabídl nejvyšší cenu.

Pravidla ochrany osobních údajů zavedená od roku 2021 však toto sledování značně ztížila a zvýšila hodnotu údajů, které společnosti shromažďují o svých vlastních zákaznících. A jak uvidíme, umělá inteligence může také pomoci proměnit data generovaná vlastními zaměstnanci společnosti ve stále důležitější konkurenční výhodu.

Svatým grálem mnoha podniků byla po léta masová customizace – vytvoření produktu nebo služby na míru pro každého zákazníka při zachování velké zákaznické základny a úspor z rozsahu, které z její obsluhy plynou. Dokonce i podniky, které prodávají relativně standardní produktovou řadu, sní o tom, že přizpůsobí své marketingové úsilí každému zákazníkovi na míru. Nyní to umělá inteligence rychle umožňuje.

Například mexická pizzerie Domino’s Pizza tradičně používala reklamu v televizi, rozhlase, novinách a dokonce i na internetu, která cílila na zákazníky nediferencovaným způsobem. V reklamě platí staré přísloví, že polovina reklamního rozpočtu je promarněná, jen nevíte, která polovina.

Kteří zákazníci se v úterý večer s největší pravděpodobností proměnili v kupce pizzy? V kolik hodin by měli největší hlad? A jakou zprávu jim nejlépe poslat? Společnost Domino’s neměla tušení. Sbírala o svých zákaznících spoustu dat, ale nevěděla, jak je analyzovat.

Pak začala společnost Domino’s Mexico dodávat data do Segmentu, platformy pro analýzu zákaznických dat, kterou vlastní sanfranciská technologická společnost Twilio.

Segment seskupil zákazníky Domino’s do několika skupin a pomocí umělé inteligence nabídl předpovědi nejlepších zpráv, nejlepších médií a nejlepších časů pro oslovení lidí. Výsledkem bylo, že společnost Domino’s Mexico zaznamenala 700procentní nárůst návratnosti svých výdajů na reklamu ve službě Google a snížila náklady na získávání zákazníků o 65 %, přičemž se zvýšila retence zákazníků.

Umělá inteligence umožňuje společnostem rozdělit svou zákaznickou základnu na stále jemněji odstupňované segmenty. Společnost Intuit, která vyrábí programy TurboTax a QuickBooks, použila AI ke změně způsobu, jakým segmentovala publikum pro svůj daňový software, a to v podstatě ze tří velkých skupin na 450 různých skupin, z nichž každá dostávala více přizpůsobený marketing.

Zdroj: Getty Images

Zapojení do těchto zpráv se zvýšilo z 20 % na 50 %. Limitujícím faktorem již není to, jak přesně lze cílit na publikum – místo toho je to schopnost vytvářet skutečně personalizované zprávy pro každého zákazníka.

Generativní software s umělou inteligencí, který dokáže psát nekonečné množství marketingových sdělení na míru, tento druh marketingu umožňuje. Jediným problémem je podle Jeffa Lawsona, zakladatele a bývalého šéfa společnosti Twilio, to, jakou míru kontroly kvality si může společnost nad zprávami ponechat.

Kvůli nespolehlivosti LLM nebudou společnosti pravděpodobně zacházet tak daleko, aby pro každého zákazníka používaly jinou marketingovou taktiku.

Budou však stále častěji disponovat stovkami segmentů, kde dříve měly maximálně tucet, a zaznamenají velký nárůst prodeje a snížení zbytečných marketingových nákladů.

Obchodní modely celých oborů se převrátí. Na vrcholu budou ty organizace, které nejlépe vytvoří pozitivní zpětnou vazbu mezi lidmi, daty a AI. Každý z těchto prvků bude mít zásadní význam. Na lidech bude stále záležet.Zaměstnanci budou muset pomáhat vytvářet a opatřovat data, která budou trénovat AI, a ta zase pomůže lidem stát se efektivnějšími a úspěšnějšími. Podniky, které dokážou tuto zpětnovazební smyčku vytvořit a spustit nejrychleji, předstihnou ostatní.Klíčem pro většinu firem bude přijít na to, jak přeměnit nejen znalosti, ale i zkušenosti a moudrost na data a následně tato data na vhled.Umělá inteligence závisí na třech složkách: algoritmech, výpočetním výkonu a datech.Ale kromě některých velkých technologických firem a zdatných začínajících podniků zabývajících se umělou inteligencí nebudou společnosti vytvářet vlastní algoritmy.Budou záviset na několika algoritmech vyvinutých a prodávaných technologickými firmami nebo na algoritmech, které jsou k dispozici zdarma prostřednictvím poskytovatelů open-source, jako je například Hugging Face.Rozlišovacím faktorem nebude ani výpočetní výkon: Většina z nich má přístup ke stejným typům serverů v datových centrech, které provozují největší technologické společnosti. Ne, pro většinu společností budou konkurenční výhodou jedinečná data.Chcete využít této příležitosti?Přístup k vlastním datům bude stále důležitější. Do této kategorie spadá duševní vlastnictví. Společnost Disney má přístup ke svému rozsáhlému katalogu filmů; The New York Times má k dispozici více než 150 let archivovaných článků; Pfizer má k dispozici desítky let výzkumu a vývoje léků a klinických studií.Pro většinu společností jsou však největším zdrojem vlastnických informací údaje o zákaznících. Po většinu roku 2010 byly údaje, které by společnostem umožnily poskytovat lidem cílenou reklamu, komoditizovány specializovanými zprostředkovateli, kteří shromažďovali údaje získané ze sledovacích souborů cookie na internetových stránkách a u mobilních operátorů a prodávali je tomu, kdo nabídl nejvyšší cenu. Pravidla ochrany osobních údajů zavedená od roku 2021 však toto sledování značně ztížila a zvýšila hodnotu údajů, které společnosti shromažďují o svých vlastních zákaznících. A jak uvidíme, umělá inteligence může také pomoci proměnit data generovaná vlastními zaměstnanci společnosti ve stále důležitější konkurenční výhodu.Svatým grálem mnoha podniků byla po léta masová customizace – vytvoření produktu nebo služby na míru pro každého zákazníka při zachování velké zákaznické základny a úspor z rozsahu, které z její obsluhy plynou. Dokonce i podniky, které prodávají relativně standardní produktovou řadu, sní o tom, že přizpůsobí své marketingové úsilí každému zákazníkovi na míru. Nyní to umělá inteligence rychle umožňuje.Například mexická pizzerie Domino’s Pizza tradičně používala reklamu v televizi, rozhlase, novinách a dokonce i na internetu, která cílila na zákazníky nediferencovaným způsobem. V reklamě platí staré přísloví, že polovina reklamního rozpočtu je promarněná, jen nevíte, která polovina.Kteří zákazníci se v úterý večer s největší pravděpodobností proměnili v kupce pizzy? V kolik hodin by měli největší hlad? A jakou zprávu jim nejlépe poslat? Společnost Domino’s neměla tušení. Sbírala o svých zákaznících spoustu dat, ale nevěděla, jak je analyzovat.Pak začala společnost Domino’s Mexico dodávat data do Segmentu, platformy pro analýzu zákaznických dat, kterou vlastní sanfranciská technologická společnost Twilio.Segment seskupil zákazníky Domino’s do několika skupin a pomocí umělé inteligence nabídl předpovědi nejlepších zpráv, nejlepších médií a nejlepších časů pro oslovení lidí. Výsledkem bylo, že společnost Domino’s Mexico zaznamenala 700procentní nárůst návratnosti svých výdajů na reklamu ve službě Google a snížila náklady na získávání zákazníků o 65 %, přičemž se zvýšila retence zákazníků.Umělá inteligence umožňuje společnostem rozdělit svou zákaznickou základnu na stále jemněji odstupňované segmenty. Společnost Intuit, která vyrábí programy TurboTax a QuickBooks, použila AI ke změně způsobu, jakým segmentovala publikum pro svůj daňový software, a to v podstatě ze tří velkých skupin na 450 různých skupin, z nichž každá dostávala více přizpůsobený marketing.Zapojení do těchto zpráv se zvýšilo z 20 % na 50 %. Limitujícím faktorem již není to, jak přesně lze cílit na publikum – místo toho je to schopnost vytvářet skutečně personalizované zprávy pro každého zákazníka.Generativní software s umělou inteligencí, který dokáže psát nekonečné množství marketingových sdělení na míru, tento druh marketingu umožňuje. Jediným problémem je podle Jeffa Lawsona, zakladatele a bývalého šéfa společnosti Twilio, to, jakou míru kontroly kvality si může společnost nad zprávami ponechat.Kvůli nespolehlivosti LLM nebudou společnosti pravděpodobně zacházet tak daleko, aby pro každého zákazníka používaly jinou marketingovou taktiku. Budou však stále častěji disponovat stovkami segmentů, kde dříve měly maximálně tucet, a zaznamenají velký nárůst prodeje a snížení zbytečných marketingových nákladů.
Tagy: AIbusinessprůmyslvideomarketing


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    02:12

    Alibaba a Micron Tech vedou pohyby tržní kapitalizace akcií v pondělí.

    02:08

    OpenAI získává podíl v Thrive Holdings, aby rozšířila AI do účetnictví a IT služeb.

    02:02

    mF International dokončuje soukromé financování ve výši 500 milionů dolarů pro digitální aktiva.

    01:58

    Exkluzivně: Zdroje naznačují, že Nestlé zvažuje prodej Blue Bottle Coffee.

    01:53

    Akcie Safe Bulkers rostou po oznámení plánu na zpětný odkup 10 milionů akcií.

    01:49

    Costco podává žalobu v USA, aby si udrželo vrácení cel na případné selhání Trumpova odvolání.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Levné akcie s potenciálem zářit v roce 2026 podle analytiků Jefferies

    1 prosince, 2025

    Investiční banka Jefferies zveřejnila výběr akcií, které považuje za levné vzhledem k jejich růstovému potenciálu v nadcházejícím roce.

    Zdroj: Getty Images

    Bank of America ukazuje na akcie s potenciálem růstu ke konci roku

    1 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Které akcie nejvíce vytěží z růstu zlata? Bank of America ukazuje favority

    1 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Top 5 maloobchodních akcií pro následující rok podle Evercore ISI

    1 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Prosinec přináší pravidelné vítěze: tyto akcie dlouhodobě dominují závěru roku

    30 listopadu, 2025

    IPO Radar.

    UltraGreen.ai Ltd.

    Datum IPO: 3 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 1,6 mld. USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    OPEC+ pozastavuje navyšování těžby a reaguje na přebytek ropy na trhu

    30 listopadu, 2025

    Wall Street spoléhá na ochranu Fedu. Je to ale opravdu na místě?

    29 listopadu, 2025

    Ekonomika USA zpomaluje, Fed stojí před nejtěžším rozhodnutím roku

    27 listopadu, 2025

    Čína upevňuje globální dominanci ve výrobě i technologiích

    29 listopadu, 2025

    Apple míří po 14 letech zpět na vrchol globálního trhu se smartphony

    27 listopadu, 2025

    Salesforce po výrazném propadu otevírá prostor pro obrat v roce 2026

    30 listopadu, 2025

    Index S&P 500 zahajuje prosinec s mírnými ztrátami, investoři sledují Fed

    1 prosince, 2025

    AMD dál zrychluje růst a posiluje svou pozici v éře umělé inteligence

    28 listopadu, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • DIP
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost