Klíčové body
- Společnost Comcast vykázala smíšené finanční výsledky s poklesem tržeb o 3 % na 29,69 miliardy USD
- Streamovací služba Peacock zaznamenala významný růst, počet předplatitelů vzrostl o 38 % na 33 milionů
- Zábavní parky a filmová studia vykázala pokles tržeb kvůli náročným srovnáním s předchozím rokem
Přesto však streamovací služba společnosti Peacock zaznamenala značný růst. Tento vývoj se odrazil na akciích společnosti, které během předobchodní fáze vzrostly o 1 %.
Podle analytiků oslovených skupinou London Stock Exchange Group
Za čtvrtletí končící 30. června společnost utrpěla pokles čistého zisku o 7,5 % a dosáhla celkové výše přibližně 3,93 miliardy USD, tj. 1 USD na akcii, ve srovnání s 4,25 miliardy USD, tj. 1,02 USD na akcii, zaznamenanými ve stejném období loňského roku. Upravený zisk před započtením úroků, daní a odpisů
Comcast Corporation
Společnost Comcast zaznamenala 3% pokles tržeb, které dosáhly 29,69 miliardy USD ve srovnání se stejným čtvrtletím předchozího roku. Tržby v segmentu obsahu a zážitků – který zahrnuje televizní aktivity NBCUniversal, zábavní parky a Universal Pictures – klesly o 7,5 % na 10,06 miliardy USD.
Přestože Comcast přišel o zákazníky v klíčových segmentech, ztráty nebyly tak velké, jak se na základě odhadů Wall Street očekávalo. Odvětví kabelového širokopásmového připojení celkově v poslední době zaznamenalo zpomalení růstu počtu zákazníků širokopásmového připojení, což je způsobeno sníženým pohybem Američanů, kteří si kupují a mění bydlení, a navíc sílící konkurencí v oblasti domácího širokopásmového připojení ze strany poskytovatelů bezdrátového připojení.
Společnost Comcast uvedla, že během druhého čtvrtletí ztratila 120 000 zákazníků širokopásmového připojení, z toho 110 000 rezidentních. Tento úbytek je o něco menší než úbytek přibližně 142 000 zákazníků, který předpokládala společnost StreetAccount. Segment širokopásmového připojení, kabelové televize a mobilních služeb pod značkou Xfinity zaznamenal 1,5% pokles tržeb a dosáhl 17,82 miliardy USD v důsledku pokračujícího poklesu v oblasti kabelové televize. V rámci tohoto čtvrtletí společnost Comcast ztratila 419 000 zákazníků kabelové televize, což je stále méně než 502 000 zákazníků, které předpovídala společnost StreetAccount. Nicméně tržby za domácí širokopásmové připojení vzrostly o 3 % na 6,57 miliardy USD, za což vděčí zvýšení cen.
Mobilní podniková síť společnosti vzkvétala, neboť celkový počet linek se oproti loňskému roku zvýšil o 20 % a dosáhl 7,2 milionu. Tržby studia Universal Pictures však zaznamenaly pokles o 27 % a dosáhly 2,25 miliardy dolarů. Tento pokles je z velké části způsoben tvrdým srovnáním s loňským rokem, kdy byly do kin uvedeny filmy “Super Mario Bros.” a “Rychle X”, což mělo za následek jedno z nejlepších čtvrtletí pro Comcast.
V letošním roce společnost Comcast s napětím očekává, jak budou přijaty její filmy, včetně filmu “Despicable Me 4”, který byl kasovním trhákem letošního léta, dále “Twisters” a očekávané listopadové uvedení filmu “Wicked”.
Na druhou stranu segment zábavních parků zaznamenal téměř 11% pokles tržeb na 1,98 miliardy dolarů v důsledku měnící se struktury návštěvnosti oproti rekordním číslům z roku 2023. V posledním čtvrtletí došlo v tomto segmentu k ochlazení oproti prudkému nárůstu návštěvnosti po skončení pandemie Covid v roce 2023.
Negativnímu trendu poněkud bránila televizní divize společnosti NBCUniversal, která dosáhla tržeb v celkové výši 6,32 miliardy USD, což znamenalo 2% nárůst oproti předchozímu roku.
Streamovací služba společnosti NBCUniversal, Peacock, byla pro společnost i nadále vrcholem. Tato streamovací platforma zaznamenala nejlepší meziroční zlepšení, když počet placených předplatitelů vzrostl o 38 % na celkových 33 milionů. V důsledku toho vykázaly tržby tohoto segmentu 28% nárůst a dosáhly 1 miliardy USD.

Navzdory pozoruhodným výsledkům vykázala společnost Peacock ztrátu ve výši 348 milionů dolarů, což představuje podstatné zlepšení oproti loňské ztrátě ve výši 651 milionů dolarů zaznamenané ve stejném období. Pozoruhodné je, že streamer pomohl zvýšit upravený zisk EBITDA mediálního segmentu, který se zvýšil o 9 % na 1,36 miliardy USD.
Celkově finanční výsledky společnosti Comcast vysílají smíšené signály: zatímco některé segmenty zaznamenaly pokles v důsledku náročného srovnání s předchozím rokem, jiné vykázaly slibný růst, což poukazuje na potenciální oblasti, na které se má společnost zaměřit ve svém strategickém směřování. Navíc streamovací služba Peacock vykazuje slibný růst počtu předplatitelů, což by mohlo být zásadním faktorem budoucího finančního průlomu společnosti Comcast. Prozatím smíšené výsledky odrážejí nejistotu a nestálost tržních sil, protože svět se stále vyrovnává s dopady a následky pandemie Covid-19.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky